Kenneth Solfjeld Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 (endret) Var ute på noen isflak og tok bilder. Her er var det 2 versjoner. Bestemte meg for å gå for V2. Er litt usikker på om isflaket til høyre dominerer bildet for mye. Men så synes jeg synes det funker likevel. Sigma 10-20mm f/4-5.6@10mm ISO 100 1 sek. f/11 Endret 27. februar 2010 av KSolfjeld Lenke til kommentar
telealf Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Flott fargespill, hvitbalanse og toner. Når det gjelder komposisjon så skulle jeg øsnket at venstre kant av isflaket ikke gikk så rett inn i bildet, men heller dannet en mer skrå fra venstre og mot høyre inn over. Vet ikke om det hadde gått ann å dreie kamera mer, eller om bakgrunn da hadde blitt mindre fin? Synes også forgrunnen blir litt kjedelig. Men allt i allt et flott foto med en ganske dramatisk stemning pga lyset. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 27. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2010 (endret) Takk for innspill. Jeg valgte bort bildene med isen på skrå inn fra venstre, fordi isen ble for dominerende. Dessuten ville jeg ha med mest mulig av speilingen i vannet for å skape en kontrast mellom det varme fargespillet i speilingen, og den kalde isen. Hadde også lyst til å prøve en ny tilnærming til komposisjonen, med den rette vinkelen på isen innover i bildet. Dette for å bryte med tradisjonen med linjer som nesten alltid går på skrå innover i denne typen bilder. Er fornøyd med resultatet. Endret 27. februar 2010 av KSolfjeld Lenke til kommentar
telealf Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Takk for innspill. Jeg valgte bort bildene med isen på skrå inn fra venstre, fordi isen ble for dominerende. Dessuten ville jeg ha med mest mulig av speilingen i vannet for å skape en kontrast mellom det varme fargespillet, og den kalde isen. Dette bildet fungerer er jeg veldig fornøyd med. Skjønner at du har tenkt gjennom og forsøkt litt Enig - flott fargespill og kontraster. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå