Gå til innhold

Oppgradering av PC, for under 3000 kr.

Anbefalte innlegg

Tenkte å oppgradere pc`en litt. Men nå har det seg sånn at jeg egentlig ikke har noe peiling om hva som er best å skifte ut. Jeg har ikke tenkt til å bruke noe mer enn 3000 kr. Målet er egentlig å få spille Battelfield Bad Company 2 litt glattere enn jeg gjør i dag.

Hovedkort : NVIDIA nForce 680i SLI

Prosessor : Intel Core quad CPU Q6600 2.40 GHz

skjermkort : NVIDIA Gforce 8800 GTS

Minne : 4 Gb ram

Noen som har noe tips ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takktakk :) jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har peiling på hvordan man klokker en CPU ? Jeg kjøpte pc`en av en kompis brukt, han hadde hatt noen problemer med at den hadde blitt for varm og slått seg av. Men jeg har ikke hatt noe problemer med det etter jeg innstallerte windows 7.

Lurer på om det er noen billige alternativer til skjerm kort enn HD 5850 ? Ser det ligger ute en del billige skjermkort på komplett. Noen som har noen andre alternativer? :)

Lenke til kommentar

HD 5850 er det beste du får innen ditt budsjett. Om det tidligere har vært problemer med varme på systemet må du sjekke hvilken kjøler du har på CPU. Sannsynligvis er den stock. Kjøp 3. parts kjøler og prøv med lett clock av CPU.

Jeg aner ikke hvilken PC du har, men om det er en ferdigbygget sak fra Dell eller tilsvarende vil det nok være vanskelig å oppgradere i det hele tatt.

Finn ut hvilken strømforsyning du har. Det er relevant i forhold til både skjermkort og overclock.

Det er forøvrig lekende lett å clocke CPU moderat.

Lenke til kommentar

er en 650 W PSU, hvis jeg ikke husker helt feil. CPU viften er den som medfølger CPU. Og pc`en er satt sammen selv. Kjøpte den for en billig penge av en kompis. Men hvis jeg kjøper det kortet her : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=513134 (HIS Radeon HD 5750 1GB GDDR5 IceQ+) pluss at jeg kjøper en ny vifte til CPU. Og klokker den opp til 3 ghz, vil spill ytelsen øke veldig ?

Lenke til kommentar

Ja, men kjøp for all del minst HD 5770. Koster 50 kroner mer i dag, og gir en del mer for pengene i din oppløsning.

Vapor X har også bedre kjøleløsning enn standard. Den var iallefall det i forrige generasjon. Jeg synes den ser litt jalla ut i forhold til XFX sin 5770 kjøler.

Sannsynligvis har vennen du kjøpte PCen av klokket den før siden den var for varm. Spør han om hjelp om du ikke klarer å lese deg frem til fornuftige tall for OC av CPU. Jeg ville uansett lest litt selv, om vennen din tidligere har hatt en PC som slo seg av på grunn av varmeutvikling.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...