Tonyman Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 (endret) Heisann! Trenger hjelp med å plukke ut nytt hovedkort. Kravene mine er; * lga 1156 eller 1366 * trenger ikke mer enn 1 pcie skjermkort (men vil antakelig bruke et forholdsvis kraftig skjermkort) * unødvendig med overklokkingsmuligheter * viktig at det er en velfungerende og solid løsning * må være mest mulig miljøvennlig (les: dB, temperatur og energiforbruk) * minst 4 sata * 4 eller 6 minnespor - er det noen særlig gevinst å hente her? Ellers trenger jeg tips om; * stillegående PSU * bra i5 eller i7 i 2-3000 kroners klassen Kraftigste bruksområde er spilling. Takker på forhånd for alle tips! Enten de er gode eller ikke, trenger hjelp med vurderingen shø :-) PS Har god erfaring med ASUS, i alle fall de siste par årene. Endret 27. februar 2010 av Tonyman Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 (endret) Hovedkort: Intel DX58SO, http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q=p:2137527;c:36123 Bruker det selv, fjellstabilt og selv om det ikke er flust av dilldall på det, så er de komponentene som er der av god kvalitet. 4 RAM slotter, men du får kun tripplechannel om du bruker kun 3 av dem. Også er det relatict billig, i alle fall sammenlignet med Asus/MSI/Gigabyte Turbo Max Mach III Ultra Boost w/extra performance. Ellers bruker jeg Seasonic M12D 850W PSU, som er veldig stille og gjør det godt hos www.silentpcreview.com Edit: Intel Core i7 920 er vel grei CPU om du ikke vil legge alt for mye i det. Endret 1. mars 2010 av The Jackal Lenke til kommentar
Roy E Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 (endret) Et hovedkort til 2000 er relativt billig? Får 1366-hovedkort til under tusenlappen, med bedre specs enn det der... http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:10578476;c:101204 kostet rundt 900 forrige uke. Endret 1. mars 2010 av Roy E Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå