Pentumsmart Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 (endret) Hei! Er rimelig irritert nå, etter en lang tid med problemer med PCn. Jeg har hele tiden tenkt på å spørre her, men alltid utsatt det og tenkt "jeg kan leve med det", men ikke mye lenger! Kjøpte meg PC for rundt 10 000 (uten skjerm osv) for noen måndter tilbake fra komplett. I starten hadde jeg ikke særlig problemer annet enn blåskjerm en-to ganger om dagen, men det begynte å gi seg etter noen uker. Plutselig begynte noe annet å skje. Hvis jeg skal på youtube for å se en film, kræsjer hele nettleseren - uansett hvilken nettleser. Den kræsjer mens loadingen er i gang. Hvis jeg venter rundt 15 sekunder, for jeg en slags melding som popper opp som sier noe med "LAME MP3" og noe mer. Kan trykke"OK", men nettleseren er fortsatt fryst. Eneste måte er å få opp oppgavebehandlig eller krysset ut ved å klikke 10 ganger krysse ut. "Video-streaming fail" som jeg kaller det, skjer også på alle andre sider, ikke bare youtube. Det som også er litt rart er at 50& av tilfellene, blir liksom alle programmene på PCn med og vil kræsje selv. De stopper å funke, går ikke krysse vekk, etc. Heldigvis er det kanskje to uker siden video-streaming problemet skjedde, men programmer kræsjer i hytt og pine forde. To ganger i går begynte nettleseren og bli treig. Loading sign kommer, og jeg venter rundt 1 min, ingenting. Blir at jeg må krysse ut for å så starte nettleseren på nytt. 50% av tilfellene her også, begynner alle program å kræsje. Akkurat som video-streaming failen. Noen ganger blir det så ille at jeg må avslutte PCn, eller starte på nytt. Vel, enda merkligere, den VIL IKKE avslutte. "Avslutter" står det på skjermen, i en evighet. Blir nødt til å skru av manuelt med knappen (holde inn 5 sek). Ikke bra. Dette er så sinnsykt irriterende for meg, hvertfall siden jeg gav så mye penger for PCn. Forventet ikke dette. Jeg kjører Windows 7 64 Bit 4GB RAM. Beklager for rotete innlegg, håper dere skjønner hva som er problemet. Hvis ikke, spør! Hvis det er noe specs dere trenger, spør! Håper virkelig noen kan hjelpe, er lei av disse random kræsjene. Endret 27. februar 2010 av Pentumsmart Lenke til kommentar
Lapp1 Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Er ikke dataguru, men har du reformatert pcen? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Bluescreen innholder en feilkode som er viktig i å identifisere hav som er årsaken. Koden nbenytter ved søk på Google. Du vil få forlsag om hva som kan være årsaken. Har du oppdtaert alt på maskinen? Installert alle drivere for hardware? Var maskinen ferdigmontert eller et byggesett? Var Win-7 preinstallert? Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Jeg må bare være litt teit å bare klinke til med denne: Get a Mac. Lenke til kommentar
Roy E Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Synes det høres ut som at det er RAM som ikke fungerer helt som det skal. Prøv å ta ut 1 ram brikke om gangen, så får du se hvilken, om noen, som er defekt. Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 I starten hadde jeg ikke særlig problemer annet enn blåskjerm en-to ganger om dagen, men det begynte å gi seg etter noen uker. Jeg vil det er ganske mye problemer jeg. Blåskjerm har jeg ikke hatt de 3 siste årene. 1-2 ganger om dagen høres fryktelig mye ut spør du meg. Som det allerede er sagt, noter feilkoden fra blåskjermen hvis den kommer igjen, og google den. Hvis maskina er kjøpt ferdig bygd, så ville jeg ordna retur på den asap, og fått leverandøren til å fikse den. Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Kom pc ferdig med Win7 installert? Byggesett, eller selvkomponert? Hvilke deler inngår i pc'n (Link eller full spec på alle deler) HK CPU RAM PSU Skjermkort Skjedde BSOD fra første dag, eller etter at du installerte nye programmer, eller utstyr? Har du gjort noen tester, eller feil analyser? Memtest, temp, etc?? Lenke til kommentar
tainez Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 må bare si dette det er ikke altid man klarer og se hva det står på bluescreenen. min gamle pc som gikk til helvete klarte man ikke og se hva det stod den ble blå så starta den på nytt.. men det høres ut som En eller flere av rambrikkene dine er ødelagt.. og formater pc'en din før du prøver noe annent enn rammbrikker Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Skru av automatisk restart, så rekker man fint å lese hva som står på bluescreen. Lenke til kommentar
Adjin Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Get a mac? Hjelper ikke, er som å si finn deg en gaffel hvis kniven er blitt sløv. slutt og tulle. Blå skjerm som kommer helt tilfeldig bruker å være minnefeil, last ned memtest86 for å sjekke dette. Blå skjerm som kommer når du gjør spessielle ting kan godt være driver eller hdd feil. Maskinen fryser av mange grunner, minnefeil er også her hyppig, så test det med en gang. Videre burde du teste hdd, windows sin hdd test er helt grei, bare sett den til å lete etter bad sectors. Neste blir å oppdatere bios til siste versjon, har du vært inne der og rotet burde du prøve load optimized defaults eller lignende for å komme tilbake til standard oppsett. Kommer det kun når du spiller film fra internett eller alltid når du spiller film, da kan det være skjermkort, last ned og installer siste driver. Lykke til Lenke til kommentar
SubstansPrime Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 (endret) Skjønner at du er rimelig irritert når maskinen oppfører seg slik. Jeg vil i dette innlegget ta høyde for at maskinen du kjøpte var klar til å brukes første gang du startet den. Med det mener jeg at du skal kunne starte maskinen og fullføre de "obligatoriske" innstillingene som ligger i systemet. Jeg mener du har vært i overkant tålmodig med Komplett her. Du nevner at du hadde blåskjerm en til to ganger om dagen i starten. Til sammenligning så har jeg to Dell maskiner (stasjonære) som til dags dato aldri har hatt blåskjerm (de er henholdsvis 5 og 2 år gamle). Min personlige mening er at folk må bli flinkere til å klage til selger/leverandør, ved slike feil. Det er ikke din jobb å løse slike problemer, med mindre du vet at du selv har skyld i dem, noe som ikke er tilfelle her (tror jeg). Ta kontakt med Komplett og forklar situasjonen (noe som du burde ha gjort når du fikk den første blåskjermen), de vil helt sikkert hjelpe deg med å få orden på maskinen. Til slutt vil jeg nevne at det for meg er fullstendig likegyldig om du betalte 1-krone eller 100,000 kroner for maskinen. Produktet skal fungere uansett pris, folk må bli flinkere til å gi tilbakemeldig på produkter som ikke fungerer. EDIT: skriveleif Endret 28. februar 2010 av sun-flex Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Enig faktisk med Sun-Flex her. En annen ting er at det er en del her som ikke helt forstår hvordan man skal feilsøke, ser det er flere som kommer med ymse forslag som for eksempel FORMATERE som er det siste man bør gjøre om man skal finne årsaken til at systemet krasjer med jevne mellomrom og som kan forårsake enda mer problemer. Å komme med innspill om at man bør kjøpe mac er også relativt off topic og har ingenting med det trådstarter spør om, skal man anbefale mac så får man lage en egen post i relevant forumsdel. Ting jeg hadde sjekket : 1 : Memtest86 regn ca 2timer pr Gb minne innstallert, har man feks 4Gb kan man trygt si at den bør kjøre i 8 timer for å være sikker på at det ikke er feil (blir varslet som røde feil i memtest) for 8Gb så har jeg opplevd at det kan være lurt å kjøre enda lengre, dvs opp til 16Timer da jeg har opplevd noen feil ved overklokking som ikke dukket opp på memtest på en vanlig "short run". 2 : Sjekk visuelt at cpu kjøleren sitter på plass, i mange tilfeller så kan denne løsne under transport og da vil det være et varmeproblem som lager blåskjermene. Legg inn feks Realtemp for å overvåke cpu temp. 3 : Så bør man sjekke at Bios er oppdatert , cpu ikke dødsoverklokket og er stabil (linpack test i en time eller occt perestroika cpu test uten feil) og at alle enhetsdrivere er oppdaterte. 4 : Harddiskene bør testes , crystaldiskinfo er et hendig lite program som kan fortelle deg om S.M.A.R.T verdiene til disse. Lenke til kommentar
viper44 Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 (endret) Det kan være maange grunner til disse problemene. Rådene du har fått er gode. Men se hva som står på ”blåskjermen” se om det refereres til en bestemt *.exe fil etc etc. Dette forteller deg hvilke/n hardware/drivere som gir problemer. Når Pcen ikke vill slå seg av kan det også være en oppdatering eller driver som ikke ble skikkelig installert tidligere som lager problemer. Jeg har ett nytt i5q system der jeg ”etterinstallerte” de nyeste lydkort driverne (realtek), og etter det begynte Pcen å gi blåskjerm når jeg prøvde å spille av musikkfiler lagret på Pcen. Den ble ellers også ustabil generelt. Installerte de gamle lyd-driverne på nytt og alt funket Ok igjen. Bare som ett tips at det trenger ikke være så veldig alvorlig feil etc etc . . . I5q-750 4g ram P55M-UD2 Win7-64 Endret 28. februar 2010 av viper44 Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 Woah, her fikk jeg ganske mange innlegg! Synd jeg egentlig er en noob når det gjelder litt "avanserte" ting på PCn. Forressten, Blå Skjerm er noe som ikke har skjedd på en god stund som sagt, og jeg tviler litt på at det kommer tilbake. Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, så mange forskjellige svar. Malvado: Jeg prøvde Memtest86, men det sto at det ikke var kompitabelt med 64 bit! CPU kjøleren sitter på plass, skjekket. Alt som har med BIOS, cpu, clocke, drivegr osv har jeg nesten ingen peiling på. Derfor blir det veldig vanskelig å sjekke ut om alt sånt fungerer som det skal. Jeg vurdere sterkt å sende en mail til komplett om problemene jeg har og om hva de kan gjøre med det, etc. Det eneste jeg er redd for er harddisken. Nesten 1TB med ganske mye viktige ting jeg IKKE kan miste. Beklager for sent og rett og slett dårlig svar, guys. Lenke til kommentar
gulasj Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Woah, her fikk jeg ganske mange innlegg! Synd jeg egentlig er en noob når det gjelder litt "avanserte" ting på PCn. Forressten, Blå Skjerm er noe som ikke har skjedd på en god stund som sagt, og jeg tviler litt på at det kommer tilbake. Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, så mange forskjellige svar. Malvado: Jeg prøvde Memtest86, men det sto at det ikke var kompitabelt med 64 bit! CPU kjøleren sitter på plass, skjekket. Alt som har med BIOS, cpu, clocke, drivegr osv har jeg nesten ingen peiling på. Derfor blir det veldig vanskelig å sjekke ut om alt sånt fungerer som det skal. Jeg vurdere sterkt å sende en mail til komplett om problemene jeg har og om hva de kan gjøre med det, etc. Det eneste jeg er redd for er harddisken. Nesten 1TB med ganske mye viktige ting jeg IKKE kan miste. Beklager for sent og rett og slett dårlig svar, guys. Du har vel ikke tilfeldigvis Western Digital GreenPower harddisk? Hadde omtrent samme symptomer som deg, og det var disken min ( 1TB WD GreenPower) som begynte å kødde. Er visst et kjent problem med disse harddiskene... Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Woah, her fikk jeg ganske mange innlegg! Synd jeg egentlig er en noob når det gjelder litt "avanserte" ting på PCn. Forressten, Blå Skjerm er noe som ikke har skjedd på en god stund som sagt, og jeg tviler litt på at det kommer tilbake. Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, så mange forskjellige svar. Malvado: Jeg prøvde Memtest86, men det sto at det ikke var kompitabelt med 64 bit! CPU kjøleren sitter på plass, skjekket. Alt som har med BIOS, cpu, clocke, drivegr osv har jeg nesten ingen peiling på. Derfor blir det veldig vanskelig å sjekke ut om alt sånt fungerer som det skal. Jeg vurdere sterkt å sende en mail til komplett om problemene jeg har og om hva de kan gjøre med det, etc. Det eneste jeg er redd for er harddisken. Nesten 1TB med ganske mye viktige ting jeg IKKE kan miste. Beklager for sent og rett og slett dårlig svar, guys. Så se å få tatt en backup litt svint. Du kjenner ingen liten "pc-guru" som kunne hjulpet deg å feilsøke maskinen din? Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 1. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2010 gulasj: Har WDC WD1001FALS-00J7B1. Er vel egentlig den typen? Woah, her fikk jeg ganske mange innlegg! Synd jeg egentlig er en noob når det gjelder litt "avanserte" ting på PCn. Forressten, Blå Skjerm er noe som ikke har skjedd på en god stund som sagt, og jeg tviler litt på at det kommer tilbake. Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, så mange forskjellige svar. Malvado: Jeg prøvde Memtest86, men det sto at det ikke var kompitabelt med 64 bit! CPU kjøleren sitter på plass, skjekket. Alt som har med BIOS, cpu, clocke, drivegr osv har jeg nesten ingen peiling på. Derfor blir det veldig vanskelig å sjekke ut om alt sånt fungerer som det skal. Jeg vurdere sterkt å sende en mail til komplett om problemene jeg har og om hva de kan gjøre med det, etc. Det eneste jeg er redd for er harddisken. Nesten 1TB med ganske mye viktige ting jeg IKKE kan miste. Beklager for sent og rett og slett dårlig svar, guys. Så se å få tatt en backup litt svint. Du kjenner ingen liten "pc-guru" som kunne hjulpet deg å feilsøke maskinen din? Jeg kjenner en som kanskje kan feiøske maskinen, ja. Å ta backup av harddisken, så tenker du på å kun kopiere alt over til en annen hdd, f.eks ekstern? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 gulasj: Har WDC WD1001FALS-00J7B1. Er vel egentlig den typen? Woah, her fikk jeg ganske mange innlegg! Synd jeg egentlig er en noob når det gjelder litt "avanserte" ting på PCn. Forressten, Blå Skjerm er noe som ikke har skjedd på en god stund som sagt, og jeg tviler litt på at det kommer tilbake. Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, så mange forskjellige svar. Malvado: Jeg prøvde Memtest86, men det sto at det ikke var kompitabelt med 64 bit! CPU kjøleren sitter på plass, skjekket. Alt som har med BIOS, cpu, clocke, drivegr osv har jeg nesten ingen peiling på. Derfor blir det veldig vanskelig å sjekke ut om alt sånt fungerer som det skal. Jeg vurdere sterkt å sende en mail til komplett om problemene jeg har og om hva de kan gjøre med det, etc. Det eneste jeg er redd for er harddisken. Nesten 1TB med ganske mye viktige ting jeg IKKE kan miste. Beklager for sent og rett og slett dårlig svar, guys. Så se å få tatt en backup litt svint. Du kjenner ingen liten "pc-guru" som kunne hjulpet deg å feilsøke maskinen din? Jeg kjenner en som kanskje kan feiøske maskinen, ja. Å ta backup av harddisken, så tenker du på å kun kopiere alt over til en annen hdd, f.eks ekstern? Det er det jeg tenker ja. Lenke til kommentar
gulasj Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 gulasj: Har WDC WD1001FALS-00J7B1. Er vel egentlig den typen? Woah, her fikk jeg ganske mange innlegg! Synd jeg egentlig er en noob når det gjelder litt "avanserte" ting på PCn. Forressten, Blå Skjerm er noe som ikke har skjedd på en god stund som sagt, og jeg tviler litt på at det kommer tilbake. Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, så mange forskjellige svar. Malvado: Jeg prøvde Memtest86, men det sto at det ikke var kompitabelt med 64 bit! CPU kjøleren sitter på plass, skjekket. Alt som har med BIOS, cpu, clocke, drivegr osv har jeg nesten ingen peiling på. Derfor blir det veldig vanskelig å sjekke ut om alt sånt fungerer som det skal. Jeg vurdere sterkt å sende en mail til komplett om problemene jeg har og om hva de kan gjøre med det, etc. Det eneste jeg er redd for er harddisken. Nesten 1TB med ganske mye viktige ting jeg IKKE kan miste. Beklager for sent og rett og slett dårlig svar, guys. Så se å få tatt en backup litt svint. Du kjenner ingen liten "pc-guru" som kunne hjulpet deg å feilsøke maskinen din? Jeg kjenner en som kanskje kan feiøske maskinen, ja. Å ta backup av harddisken, så tenker du på å kun kopiere alt over til en annen hdd, f.eks ekstern? Hei igjen. Du har ikke greenpower disc, men noe som heter Caviar Black ser det ut som. Få en til å feilsøke pcn din så finner du nok ut av det, men prøv å lån deg en harddisk for symptomene er klin like da hardissken min begynte å tulle. HD`n var 4 mndr gammel før disse symptomene plutselig startet.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå