Gå til innhold

Anbefalte spill til Wii

bert

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg fikk Wii til jul, og har lyst paa noen artige spill til den...

Jeg har foelgende spill:

Wii Sports

Wii Sports Resort

Wii Fit Plus

Sonic og Mario Winter Olympic Games

New Super Mario Bros

De blob

Big Brain Acadamy

Mercury Meltdown

Bully (ikke proevd dette enda)

TMNT, Turtles (ikke proevd dette)

Mario Kart

Boom Blox

Liker faktisk alle spillene, men syns det mangler noe som jeg bare MAA spille. New Super Mario Bros er nok det beste av spillene, og det jeg har spilt mest. Jeg og kona har spilt paa lag, og jobber med aa aapne alle brettene paa verden 9...

Det jeg ser etter er gode spill, som jeg kan spille alene foerst og fremst. Som er utfordrende, men mulig aa spille for en paa 30 aar, som ikke er alt for erfaren med spill...

I tillegg vil jeg gjerne ha flere spill som jeg kan spille med folk paa besoek, slik som Wii Sports Resort og lignende...

Til slutt lurer jeg ogsaa paa om det er noen gode bilspill til Wii?

Fint om det er noen spill som er billige, slik at jeg faar kjoept flere enn noen faa, og gjerne med litt grunn for hvorfor dere anbefaler spillene. Ikke noen lang forklaring, men litt info, eller link til anmeldelser eller noe info :)

Mvh

Ny Wii-entusiast :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du liker New Super Mario Bros Wii ville jeg har sjekket Super Mario Galaxy. Det er blant de fleste kritikere regnet som det beste spillet til Wii, og er etter min mening et av de beste spillene jeg har spilt noensinne. Gameplayet er imidlertid noe annerledes enn i NSMBW da det hele er i 3d, noe som gjør presisjonshopping betydelig vanskeligere, så Galaxy fokuserer litt mer på utforsking enn de klassiske 2d-mariospillene. Det kan ta litt tid å komme inn i, men det er utrolig verdt det når du får det til. Anbefales på det sterkeste!

Videre, så er selvsagt The Legend of Zelda: Twilight Princess et fantastisk eventyrspill du kan kose deg med i singelplayer. Zelda-serien er anerkjent innen spillverden som en av de med jevnt høyest kvalitet, og Twilight Princess er ikke et unntak. Dette er et action/adventure hvor du utforsker en nydelig verden, løser puzzles, sloss mot gigantiske bosser, opplever en flott historie, og lytter til nydelig musikk. Spill på sitt beste!

I singleplayer ville jeg startet med disse to, mens i multiplayer har du allerede mye av det som er bra. Vil likevel si at du trenger et slossespill. Da er Nintendos eget Super Smash Bros Brawl meget bra og gøy, her velger du en av de kjente Nintendo-karakterene til å sloss med, og du kan også velge Sonic eller Solid Snake. Et veldig gøy slossespill hvor fire stykker kan spille samtidig (som blir mayhem). Noen synes imidlertid dette er litt for lite teknisk, altså at de føler det er lite dyktighet som avgjør hvem som vinner. Vil du ha et mer avansert slossespill er nok Tatsunuko Versus Capcom det beste, men karakterene er nok ikke like kjente som Nintendo sine.

Andre anbefalte spill er Metroid Prime Trilogy (førstepersons sci-fi-eventyr der du får tre spill for prisen av ett), Okami (ligner på Zelda men med nydelig grafikk basert på gamle japanske vannmalerier tror jeg), Metal Slug Anthology (2d skytespill som er utrolig gøy i multiplayer, her får du også 8 spill for pengene), Resident Evil 4 (tredjepersons actionspill med zombier og slikt) og Broken Sword (pek- og klikkeventyr som minner litt om Da Vinci-koden).

Wii er ellers også bakoverkompatibel med Gamecubespill, så du kan jo også sjekke ut noen slike etterhvert. Et genialt racingspill til Gamecube er F-Zero GX, spesielt om du tåler en utfordring (det er vanskelig). Og sist, bør du koble Wii-en opp til internett slik at du kan laste ned gode gamle klassikere for en billig penge. Her kan du laste ned mange spill fra NES, SNES, N64, Master System, Mega Drive, Commandore 64, Neo Geo og TurboGrafx.

Lykke til som Wii-entusiast!

Lenke til kommentar

Hei og takk for et bra svar :)

Super Mario Galaxy skal jeg ogsaa proeve litt mer. Har en kamerat som har det, saa har saavidt proevd det i noen minutter. Litt uvant med den typen "styring", men tror nok det skal gaa fint aa laere seg i loepet av 30 min :) Saa kommer vel Galaxy 2 i loepet av noen maaneder ogsaa :D

Zelda har jeg nesten ikke spilt i det hele tatt, bortsett fra litt paa den gode gamle gameboyen. Da likte jeg det ikke spesielt godt, men det er vel 2 ganske forskjellige maater aa spille paa regner jeg med... Selv om det er samme grunnprinsipp.

Den typen slossespill er litt artig, men ikke artig nok til at jeg gidder aa kjoepe det foreloepig. Kan jo hende det er veldig artig, men tror det blir for lite spilletid til at jeg gidder aa investere i det med det foerste... :)

FPS spill har jeg ikke spilt saa mye av, bortsett fra Return to castle Wolfenstein paa PC, som jeg ble litt hekta paa en periode. Men, vurderer aa proeve et slikt spill paa Wii ogsaa. Da blir det nok enten Metroid eller Resident Evil 4 som blir foerste valg...

Ellers har jeg spilt Broken Sword en del, det foerste som kom til PC, og det var veldig goey. I tillegg fant jeg det paa play.com til en billig penge, saa tror nok det blir investert i ganske kjapt. :)

Har ogsaa vurdert aa kjoepe Super Mario 1 og 3, i tillegg til Buble Boble, men har foreloepig ikke gjort det. Tror det kanskje kan bli litt kjedelig aa spille de spillene naa, og da oedelegger det en del av de gode gamle minnene :)

Noen flere som har noen innspill til meg?

Kanskje ogsaa noen andre sportsspill aa anbefale? Har proevd Sonic Tennis spillet, men det foelte jeg ikke jeg hadde noen kontroll paa, saa det likte jeg ikke... Men, kanskje det finnes noen morsomme tennis eller bordtennis spill der ute?

Mvh

Wii-entusiast!

Lenke til kommentar

Disse spillene passer kanskje ikke så bra med de du har skrevet opp, anyway..

House of dead OVERKILL er et Førsteperson skytespill hvor du ikke styrer personen selv.

Jeg har sett det for 57,- ellerno på gamestop.

Madworld. et tøft 3person slossespill. Det er ekstremt voldelig og morsomt. det er også noen minigames du kan spille med en venn.

Han HER (trykk) har anmeldt begge spillene.

Endret av olehh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...