Gå til innhold

Kan noen tyde vaskelappen min?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja har gjort det, men skjønner ikke helt. Den kan gå i maskin selv om det er bilde av håndvask over? Det står jo 40 under.. Det står også Do not soak. Hvordan håndvasker man uten å bløte den ut?

 

Isteden for å google det så kunne jg ønske at noen svarte: Du kan vaske den på denne måten her, men også slik. Plagget må ikke ditt og ikke datt, men du kan gjøre slik....

Lenke til kommentar

Du skal kun se på øverste rad, det er den som inneholder den symbolstandarden vi normalt bruker. Raden under forteller nok akkurat det samme med en alternativ standard.

 

Tegnet i midten (firkant med vannrett strek) er forresten et ASTM-symbol som betyr at plagget skal tørkes liggende.

 

Litt av et krevende plagg du har kjøpt deg. :)

Lenke til kommentar

Du skal kun se på øverste rad, det er den som inneholder den symbolstandarden vi normalt bruker. Raden under forteller nok akkurat det samme med en alternativ standard.

 

Tegnet i midten (firkant med vannrett strek) er forresten et ASTM-symbol som betyr at plagget skal tørkes liggende.

 

Litt av et krevende plagg du har kjøpt deg. :)

 

Takk! Ja, en ull genser.. Dyr.. Nå passer den til en 3 åring, men jeg har gjort alt rett! Ifølge wikipedia:p

 

Finnes der andre måter å håndvaske på enn å legge plagget i vasken å vente?

Lenke til kommentar

-Plagget skal håndvaskes.

-Plagget skal ikke blekes.

-Plagget skal tørkes liggende.

-Plagget skal strykes med lav varme.

-Dersom plagget renses skal kjemikalier for P-plagg brukes.

-Tøymykner for ull skal benyttes.

-Plagget skal vaskes og strykes på vranga.

-«Do not soak» betyr at plagget ikke skal ligge i vann i lengre tid da det sannsynligvis da vil farge av.

 

:cool:

Lenke til kommentar

Bare for å være litt Captain Obvious, hvis du har klart å krympe plagget har du ikke gjort alt riktig. ;)

 

Hva slags genser er det? Merinoull? Kashmir? Lammeull?

Og hva gjorde du? Sikkert noen her som kan hjelpe deg med å finne feilen din.

 

Jeg gjor som JohndoeMAKT sa over her. Nøyaktig som han sa var slik jeg gjor. Jeg er ikke sikker på hvilken ull det er, men det er en Matinique genser. Jeg var i butikken i går og fortalte hva jeg hadde gjort å han mente det ikke var noe galt i det. Han skal reklamere på den for meg til Matinique så får vi se hva som skjer!

 

Takk for alle svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...