Aldrack Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Hei. Har noen forslag til hva jeg kan gjøre for å fikse en fløyte som ikke tuter? Det høres ut som om det er noe elektrisk som går når jeg trykker inn fløyten, men det kommer ingen fløytelyd. Er det noen som vet hvor fløyten er plassert? Lenke til kommentar
Indian Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Hei. Har noen forslag til hva jeg kan gjøre for å fikse en fløyte som ikke tuter? Det høres ut som om det er noe elektrisk som går når jeg trykker inn fløyten, men det kommer ingen fløytelyd. Er det noen som vet hvor fløyten er plassert? Hører du en klikk når du trykker på knappen? Da trenger du en ny fløyte. Kjøp fra hoggeren for en 50-lapp da en ny original fløyte koster 750 kroner/stykk. Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Fløyte = tute/horn? Hvis ja, og du hører klikk ville jeg sjekket kontaktene på hornet, det sitter mest sannsynlig foran radiatoren. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Her trenger du et enkelt AVO-meter ("multimeter"). Hornet får 12 V (fast v/tenning på) på den ene kontakten, og jord på den andre når du trykker inn hornknappen. Mål om du har 12 V på den ene polen (med tenningen på). Mål om hornknappen legger den andre polen til jord. Legg ev. den andre polen til jord for å sjekke at hornet virker. Etter dette vet du hvor feilen ligger. Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 Takk for tilbakemeldinger! Fløyten begynte faktisk å virke av seg selv i går. Så nå krysser jeg fingrene for at den fortsetter å virke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå