Gå til innhold

[AoC]Hvordan fungerer de ulike healerklassene?

Anbefalte innlegg

AoC healing er veldig forskjellig fra andre MMOer. AoC har bare AoE heals, det er ingen heals som er bare fokusert på feks main tanken.

Jeg spiller BS så vet lite om de andre sine skills, men prinsippet er det samme for alle healere.

Du har 3 heals

Blue heal: Krafting HoT (Cone AoE for BS) stacker 1 gang.

Green heal: Svak HoT stacker 2 gang.

Big heal: Instant heal, 1 for vær klasse. Om en BS bruker sin big heal blir alle som ble healet immune mot BS big heal i 1 minut, men ToS og PoM kan fortsatt bruke sin big heal. Men også der kan bare en av vær bruke big heal så blir de immune mot det.

Greia at de bare stacker 1 til 2 gang er at d hjelper ikke omså hvor mange healere prøver å holde en i live, 2 er max. Er det 5 healere som healer main tank så får han uansett bare 1 blue heal, 2 green heals å 3 big heals i minutet (om du har BS, ToS og PoM).

Ellers enn de 3 healsa er d bare svake HoTs som du får fra forskjellig specs, disse HoTsa stacker unendelig mange ganger så vidt jeg vet.

En ting du bare må venne deg til med en gang er at i AoC er du ikke en heal bot som i andre MMOs, å d digger jeg. Jeg hiver 2 heals vært 15 sekund, det tar meg 1 sekund å gjøre. De andre 14 sekundene bruker jeg på debuffing, buffing å DPSing. I raids er jeg som oftest på top 3 i healing done å som regel midt på treet på damage done, altså gjør jeg mere DPS enn tanks gjør.

Tanking i AoC går ut på CC å aggro switching for å holde seg i live med HoTs.

Skulle ønske flere visste dette, siden jeg vanligvis er main tank :) ...mange healere som bare slenger ut det de har av heals, uten å vite hva de gjør, og når du trenger en big heal, så er alle på cooldown...har hatt noen mislykka raids pga dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle ønske flere visste dette, siden jeg vanligvis er main tank :) ...mange healere som bare slenger ut det de har av heals, uten å vite hva de gjør, og når du trenger en big heal, så er alle på cooldown...har hatt noen mislykka raids pga dette.

Lvl 80 healere bør vite dette, spesielt raidere. Jeg har vært lvl 80 i kun 1 uke, har bare vært i 2 raids, Yakhmar og Kyllikki. Måtte lese opp om dette under levelings prosessen på de offisiele forumene fordi jeg ikke helt skjønte hvordan det funket, fordi det er jo veldig anderledes fra andre MMOer. Å når du begyner å raide da bør man ha litt peiling på sin egen klasse spør du meg.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Spiller Bear Shaman selv og var ofte rimelig høyt oppe på DPS-lista (6-10 av 24), men det avhenger skikkelig av hvordan fighten er. Fordelen med en BS framfor de to andre er mer hp og litt bedre mitigation og mye bedre self-healing. Bear Shaman "healer" også stamina utrolig bra hvis speccet for det.

Tempest of Set har endel bra CC, skikkelig bra DPS mot flere fiender

Priest of Mitra har veldig bra CC, ok DPS og veldig bra healing.

Typisk så blir en PoM og en BS brukt i main tank gruppen.

I PvP så er alle tre klassene mye brukt. Bear Shaman er en bitch å spille bra ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...