Gå til innhold

[AoC]Hvordan fungerer de ulike healerklassene?

Anbefalte innlegg

Jeg har nett begynt å spille Aoc, og digger det ;)

Tingen er bare,. Jeg har ikke peiling på de forskjellige healer classene. Har tenkt å prøve litt forskjellig, men still.

Kan noen fortelle meg forskjellen på healing classene?

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikkje spilt på ei stund, emn så vidt eg kan hugse:

Bear-shaman: Medium armor, melee attack, svakare healing.

Tempest: cloth, heftig dps, grei healing.

Priest: cloth, mindre dps, best healing.

Vil bare si at Bear-Shaman er kjent for å heale bedre enn Tempest i raids.

Lenke til kommentar

Har ikkje spilt på ei stund, emn så vidt eg kan hugse:

Bear-shaman: Medium armor, melee attack, svakare healing.

Tempest: cloth, heftig dps, grei healing.

Priest: cloth, mindre dps, best healing.

Her tar du nå litt vel da.

ToS og PoM bruker begge light armor og ikke cloth.

Men PoM er den beste av de tre healer klassene ja, og tosen og BS'en kommer vel på 2 og 3 plass. Alt kommer egentlig annpå hvor godt du specer eller om du specern for healing eller dps mode. Men BS's er meele, mens tos og pom bruker magi for og drepe fiender. Har selv en Pom 49 og en ToS 80. Syntes tosen var lett og lvl, går noe tregere med pomen, men har da igjen bedre healing så tåler litt mer kan du si.

Lenke til kommentar

atter en gang så viser forskjellene fra WoW og AoC seg veldig tydelig.

Hvor gode healere de forskjellige klassene er kommer helt ann på specc. BS kan være konge i melee men dårligere healer, eller konge på healing og litt dårligere å¨melee. ToS samme men på magic damage, som da går utover dens healing. PoM samme sak.

Det er det som gjør AoC konge, man kan velge litt. Så alle healer klassene er bra på sitt felt. Og alle healerene kan være KONGE healere :)

Lenke til kommentar

ja jeg tenkte helst på hvordan du spiller dem som healers. når du healer. er lvl 29 nå med pom, ser enda ikke noe potensiel healer i classen :p

På lvl 29 så skal du ha fått ganske gode healing spells. Husk at det er ikke så du alene klarer å få en Tank for eks opp på maks helse ved noen tastetrykk. Mener å huske at på crit så healer en bigheal på TOS/BS/POM ca 1700? (husker ikke helt:P) mens tanken som han healer har kanskje 15000hp. Du må huske at du som regel har 3 healingspells som du kan bruke, BS har hvertfall det (det er klassen jeg her)

Miniheal - Som begynner å heale når jeg slår på noe

Bloodflow - En cone heal som healer over tid.

Furios Resurgiens - Bigheal som gir masse HP med en gang, men som da ikke kan brukes på den personen igjen før om 1 minutt.

Så det du må følge med på er om de du har i gruppa hele tiden har dine spells på baren sin. Husk også på at alle spells har en range som ikke er så lang :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det mange sier her er bullshit.

Alle classene healer tilnærmet likt. PoM og BS topper healing, men BS men så specce rimelig alternativt for å nå opp til PoM healing. ToS har "dårligst" healing.

Er vanskelig å forklare, men er en prest alene i en gruppe, så healer nesten alle 3 alle like mye. Det er kun noen små ikke-standard heals som utgjør den lille ekstra healingen en PoM og BS kan oppnå.

Fordi, det er delt opp i: grønn heal 64/sek, blå heal 192/sek, og bigheal ca. 1300/min. Disse spellsa har alle 3! Og dem utgjør majoriteten av hva en priest kan heale.

Hva angår dps, så kan PoM specces til god dps. BS kan også oppnå god dps. Selv om ToS blir ansett som "top" dpser, så trenger ikke det å stemme. Alt avhenger av spec. Det samme gjelder healing. Selv om, healingen man kan feate seg til ikke er så stor, så kan den utgjøre levende tank, istedet for død tank.

Lenke til kommentar

AoC healing er veldig forskjellig fra andre MMOer. AoC har bare AoE heals, det er ingen heals som er bare fokusert på feks main tanken.

Jeg spiller BS så vet lite om de andre sine skills, men prinsippet er det samme for alle healere.

Du har 3 heals

Blue heal: Krafting HoT (Cone AoE for BS) stacker 1 gang.

Green heal: Svak HoT stacker 2 gang.

Big heal: Instant heal, 1 for vær klasse. Om en BS bruker sin big heal blir alle som ble healet immune mot BS big heal i 1 minut, men ToS og PoM kan fortsatt bruke sin big heal. Men også der kan bare en av vær bruke big heal så blir de immune mot det.

Greia at de bare stacker 1 til 2 gang er at d hjelper ikke omså hvor mange healere prøver å holde en i live, 2 er max. Er det 5 healere som healer main tank så får han uansett bare 1 blue heal, 2 green heals å 3 big heals i minutet (om du har BS, ToS og PoM).

Ellers enn de 3 healsa er d bare svake HoTs som du får fra forskjellig specs, disse HoTsa stacker unendelig mange ganger så vidt jeg vet.

En ting du bare må venne deg til med en gang er at i AoC er du ikke en heal bot som i andre MMOs, å d digger jeg. Jeg hiver 2 heals vært 15 sekund, det tar meg 1 sekund å gjøre. De andre 14 sekundene bruker jeg på debuffing, buffing å DPSing. I raids er jeg som oftest på top 3 i healing done å som regel midt på treet på damage done, altså gjør jeg mere DPS enn tanks gjør.

Tanking i AoC går ut på CC å aggro switching for å holde seg i live med HoTs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...