Gå til innhold

Jordskjelvet i Chile

49 stemmer

1. 1. Har du opplevd jordskjelv?

• Ja
      21
    • Nei
      28
  2. 2. Har du vært i Chile?

• Ja
      2
    • Nei
      47

Anbefalte innlegg

Heldigvis er Chile mer kapitalistisk enn Haiti. Det forklarer de lave dødstallene.

Jeg fatter faktisk ikke at du har så lite sosial samvittighet at du ikke holder deg for god til å komme med slike kommentarer for å score billige poenger. Hadde jeg hatt familie i Chile som jeg ikke fikk tak i nå, så hadde jeg faktisk blitt mektig irritert over en slik kommentar.

Ta deg en pause, sånn helt seriøst.

Endret av aluxez
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spurte deg «fra hva» ikke «for hvem». Og tidligere lenger opp i tråden her spurte jeg deg «hvor disse folka skulle dra» og «hvordan du mente de skulle komme seg dit», uten at du har tatt deg bryet å svare på det heller.

Men det er jo ikke ulikt deg å unngå direkte spørsmål. :roll:

Lenke til kommentar

Videre diskusjon tas i egne tråder, dette er tråd for diskusjon rundt jordskjelvet og dets konsekvenser, ikke en tråd for å strø om seg med kommentarer som "Heldigvis er Chile mer kapitalistisk enn Haiti.". Å trekke inn Chiles politiske styresett på denne måten er like relevant som Pat Robertsons kommentar om Haitis pakt med djevelen. Gjentar ordstyrers innlegg

Hvis man virkelig skal diskutere jordskjelvet i Chile og omstendighetene rundt det, så holder vi oss til det. Det skal ikke utvikle seg til noe prinsippdebatt om myndigheter og at "individer" er umyndige. Det er fullt mulig å si noe om private og offentlige aktører og innsatsen de gjør, men dette er ikke en prinsippdebatt.

Diskusjonen om kapitalisme, liberalisme og andre ideologier ender her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...