Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Sikerhet i et kollektiv

simon11

Anbefalte innlegg

Jeg bor i et kollektiv med mange beboere. Det er ingen her som i utgangspunktet kjenner hverandre, siden rommene leies ut et og et. Men jeg har problemer med sikkerheten. Det er mange rom her og nøklene til rommene er de samme. Så flere kan uten vidre låse seg inn på mitt rom uten at jeg vet om det, med sine nøkler. Viste ikke dette da jeg flytten hit. Hva syntes dere om dette? Burde jeg finne meg i det?

:hmm:

Vell, takk for svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånt kan man ikke finne seg i! Snakk med huseier om å få bytta låsen. Om ikke det fungerer, så kan du alltids kjøpe hengelås og beslag og sette på. Jeg tror også det fins utskiftbare "nøkkelhull". Altså sånn at man bare bytter den delen der nøkkelen skal inn. Vi har det her hvor jeg bor, og det tar 2 min å bytte lås. Fant ikke link til det, men vet det fins. Er dog ikke sikkert at det passer på din dør da.

Lenke til kommentar

Siden han ikke vil gjøre noe med det og ber deg ordne det selv, foreslår jeg at du kjøper et stort beslag som du skrur fast i døra og karmen. Og tar det med deg når du flytter, og lar merkene være igjen.

Alternativt bytter du ut låsen, og trekker kostnaden av på husleia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...