Eprox Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Hei ! Jeg har sittet på PC'en i hele dag for å opprette min epostkonto fra Telenor i Thunderbird uten særlig hell. Jeg har søkt og lest på mye men det går bare ikke ! Har tidligere brukt Windows Live, men siden ikke jeg har det lengere må jeg bruke en annen en. Kan noen som har peiling på dette hjelpe me å få dette til ? Kan jo være at noen andre har problemere med dette også og dermed vil dette være til stor hjelp for sånne som meg Mvh Eprox Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Skal du ha imap eller pop3? Lenke til kommentar
Eprox Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 Jeg er usiker hva som er forskjellen, som sagt er ikke dette mitt sterkeste felt. Det jeg kan si er at jeg har to datamakiner, en bærbar og en stasjonær. Skal ha thunderbird på begge. Den stasjonære, som jeg skriver om her skal være "basen" og ha alle mailene mens den bærbare er det ikke så farlig med. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Imap fungerer sånn at alle endringer du gjør lokalt (sletting og lignende) vil speiles på mail-serveren. Dvs. at du kan ha akkurat de samme e-postene på begge maskinene. Det er strengt tatt det mest gunstige hvis du vil ha mailen på to PC-er. Her finner du en innføring for å sette opp Thunderbird, men det gjelder versjon 2. Versjon tre er litt annerledes, men ganske intuitiv. Prøv deg frem. Jeg er usikker på om Telenor støtter imap etter å ha sett på sidene deres, men det er ikke verre enn å teste ved å erstatte "pop" i oppsettet med "imap" Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Man må bruke POP fordi Telenor ikke støtter IMAP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå