Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med å få oppløsning som passer til skjermen.

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nettopp reformatert, og kjøpt et nytt skjermkort, og lastet ned nyeste drivere i går fra XFX sine nettsider. Jeg kjører Windows 7 Ultimate x64 og har et XFX Radeon 5770 med 1 GB GDDR5 minne.

Problemet:

Vel, med det gamle skjermkortet mitt hadde jeg akkurat det samme problemet, uansett hva jeg prøvde kom jeg ikke forbi 1440x1050 oppløsning, jeg brukte flere dager på å justere innstillinger, og endelig fikk jeg det til. Nå har jeg samme problemet, og husker ikke hvordan jeg gjorde det. Jeg har satt alle tenkelige innstillinger til 1920x1080, som er det jeg vil ha, jeg har også prøvd å force oppløsning, men det skjer absolutt ingenting, og det er kun TV'en min som er koblet med en HDMI kabel som funker. Monitoren er koblet med en VGA kabel med en VGA til DVI overgang i enden, som går inn i pc'en. Kan det være at jeg må ha en DVI kabel istede for en VGA kabel?

Har forøvrig en 42'' TV koblet med en HDMI kabel uten overgang rett inn til skjermkortet, og monitoren er en G2420HDB som er koblet med en VGA kabel med en VGA til DVI overgang inn i skjermkortet.

Endret av Romis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemmer. Og ja, jeg kjører på 60hz.

Vel, problemet er litt annerledes, jeg kan ikke få 1920x1080 med 30hz, den stopper på 1400x1050

Hvorfor iallverden vil du ha 1920x1080 på 30Hz?? Den skal jo være 60Hz!

Det var det som var problemet forrige gang, hvis du leser den tråden. Har reformatert rundt 20 ganger siden den gangen, fordi jeg fikk diverse problemer med pc'en, som er fikset nå.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor relevant dette er, men etter at jeg har installert windows må jeg alltid bruke (gratis-)programmet "powerstrip" til å force 1280x720 i 60Hz på min PC. Tror det er relatert til at HDTV'en jeg bruker som skjerm er relativt gammel og at skjermkortet ikke forstår at skjermen støtter 1280x720.

Kanskje du skal vurdere "powerstrip"?

Lenke til kommentar

hmm, er muligens på utrygg grunn her, men mener bestemt at du trenger en digital kabel (DVI eller HDMI) for at PCn skal detektere automatisk hvilken oppløsning skjermen skal kjøre med. Om du rett og slett ikke har digital inngang på din skjerm, er jeg usikker på hva du trenger å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...