olus Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Har et stort problem med en pc jeg kjøpte for 8-9 mnd siden. En kompiss av meg byggde en pc, og delene ble kjøpt fra komplett. Komplett kunne bekrefte at lydkortet, hovedkortet og alt skulle funke heilt fint med hverandre, og skulle ikke skape noen problemer. Det hele gikk veldig fint helt til pcen plutselig skrudde seg av, og resultatet av oppstarten var at opprativsystemet forsvant. Etter å ha instalert en xp cd, virket alt som det skulle, men hver gang driveren til lyden ble instalert så gikk pcen til helvette, og jeg måtte instalere opprativsystemet igjen ! Etter flere forsøk ga jeg opp, ettersom jeg ikke bruker pcen til stort mer enn spilling av spill hvor lyd strengt tatt ikke er livsnødvendig. Likvell hadde det vært gøy med lyd. Har ikke cd til opprativsystem lenger og derfor tørr jeg ikke prøve å instalere lyddriveren igjen :S Har generelt lite greie på pc, og derfor kan dette være noe lite informasjon, men jeg håper at noen kansje har en ide om hvordan jeg kan fikse problemet. Lydkortet er en del av hovedkortet, så det er ikke ett sepparat. Derfor synes jeg det virker helt på tryne at det skal kræsje :S Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 hvilket hovedkort har du? det hender at komponeter går i stykker på hovedkort uten grunn. dette er en garantisak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå