Gå til innhold

Hva er for høy temperatur for Intel Core 2 DUO


Black Star

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en Intel Core2 Duo E8400, 3 GHz.

 

Hva er for høy temperatur på denne ved load?

 

Med "for høy" mener jeg skadelig for CPU'en på lang sikt (3-5 år), selv om man når den temperaturen bare i kortere perioder av gangen (1-2 timer).

 

Ifølgew cpu-world skal den tåle 72,4 grader. Mulig litt variasjon avhengig av stepping.

 

CPU-World

Lenke til kommentar

Levetid og levetid. Vi snakker kanskje 12 istedenfor 15 år. Da er det på tide å bytte CPU uansett.

 

Jeg vil uansett ikke anbefale å kjøre med en CPU på 80 grader. Da er det noe feil med kjølingen, og man bør vurdere å montere kjøleren på nytt for eksempel.

Lenke til kommentar

Jeg har satt meg som prosjekt å få en tilnærmet lydløs PC, og har lyktes ganske bra med det. Derfor jeg lurte litt på hva som var forsvarlig av temperaturer på CPU.

 

Idle temp ligger på 35-36 grader på core 1 og 2. System på 38. På load ligger det opp mot 50. Kan sette ned hastigheten på viftene en del, men tenker på at det kan bli en god del varmere innendørs i sommer enn det er nå.

Lenke til kommentar

Ja, har en vifte som går på 700rpm på en gedigen kjøleribbe, og eneste andre vifta er en av samme type (på 700rpm) som suger luft inn. Kan sette hastigheten ned til 500rpm på begge, men da ble temp ca 60 på load, og jeg syntes det var noe høyt. System krøp over 50 grader da. Ser for meg at dette øker med minst 10 grader i juni-august da det blir nær 10 grader varmere innendørs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...