Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Vond lukt på gutterommet

Anbefalte innlegg

Hei!

(Er skeptisk om jeg har postet tråden under riktig kattegori, så det er bare å flytte den)

Som tittelen sier så har jeg spesiell lukt inne på rommet mitt. Vet ikke hvordan jeg skal forklare den, men det er en blanding av "lukten av innestengt", svette, røyk og jern. Har aldri røykt, så skjønner ikke hvordan det kan lukte det. Har vasket rommet mitt flere ganger med grønnsåpe, men lukter bare friskt i 2-3 timer før lukten kommer tilbake. Er veldig flink til å lufte ut. Så dårlig luft er ikke problemet!

Hoved grunnen til lukten kan vel være at jeg har klær slengt over hele rommet, brukte.

Men scenarioet mitt er at ikveld får jeg dame besøk, og burde vel ha fått bort den vonde lukten innen den tid. Noen som har et godt tips eller et kjærringråd som virkelig fungerer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Crazy_Man: Rydde skal jeg gjøre. Men tviler at det ligger noe mat her. Er så og si veldig flink til å sette på plass glass og fat etter jeg har drukket/spist.

@A-Jay: Er ikke så interessert i å kjøpe før jeg vet om det er noe i hjemmet som fungerer.

Hva med å blande inn litt plumbo i grønn såpa? Kunne det ha vært noe? :innocent:

Lenke til kommentar

Du har vel ikke tilfeldigvis en gammel panelovn som står for oppvarmingen av rommet ditt?

I så fall kan den bidra med dårlig lukt; og da hjelper det lite å lufte mye siden den da må varme ekstra for å ta igjen for den tapte varmen.

Lufter du effektivt, eller lar du det stå oppe lenge?

Lenke til kommentar

Lukt rett over ovnen. Kommer lukten ifra den?

Lær deg å lufte effektivt - full gjennomtrekk i noen få minutter, av og til - sparer strøm ved at ovnen går mindre. Er det ovnen som skaper dårlig luft så blir det enda verre av at den går på høy effekt hele tiden for å kompensere for et åpent vindu.

Det er vel antageligvis litt sent å si det nå - men om ovnen er med på å skape dårlig luft og lukt, så fins det moderne ovner som ikke gjør dette.

Lenke til kommentar

Tror du skal rydde ordentlig opp og ikke ha gamle klær liggende overalt, før du går løs på annen problemløsning.

Gamle klær fulle av fukt og drit stinker jo som faen.

Dessuten har du vel runka deg litt i de i tillegg, så da stinker de i alle fall.

Lenke til kommentar

Hehe, nei. Var nok ikke serriøs med plumboen. Men sprenglufter nå. Kommer til å støvsuge, og vaske gulvet med grønnsåpe og litt salmiakk.

Sengtrekk har jeg allerede skiftet. La til og med på rødt laken og rødt dynetrekk. kjærlighetens farge, hoho. Er vel ikke en sikker vinne å ha skitne laken og sengtrekk.

Det trikset med Eddik skal jeg prøve senere learntofly.

Håper lukten forsvinner for ikveld hvertfall (Y)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...