Gå til innhold

Dobbelmoralsk holdning til dyr i barne/familiefilmer

Anbefalte innlegg

Jeg vil si at en elg som har levd livet ute i naturen og blir skutt av jegere har levd mye bedre enn en ku som har stått inne i en bås hele livet. Hvis det ikke hadde blitt drept elg av mennesker hadde det blitt for mange av dem og det hadde nok blitt veldig hardt om vinteren.

Jeg har ikke mye sans for jakt på f.eks gaupe eller andre rovdyr - det er ikke mange av dem og det er ikke noe man gjør av praktiske årsaker. Her er det snakk om å jakte for jakten sin skyld. Elgjakt er derimot noe som gir mat på bordet.

Så det å gå ut i naturen og tappe ressurser fra andre dyr som lever av disse dyrene igjen for å overleve er greit? Det skaper total ubalanse.

Ikke drep gaupene eller andre rovdyr, men la oss forsyne oss av det de trenger for å overleve! Ja, kjempe logisk.

Derfor hater jeg jakt, og derfor er oppdrett for å slakte dyr bra.

Gaupe og andre rovdyr lever ikke av elg. Såvidt jeg vet har ikke elg noen naturlige fiender. Elgbestanden i Norge holdes på et passe nivå slik at den ikke blir for stor og ender med å sulte om vinteren. Det er omtrent som å drive oppdrett med den forskjellen at dyrene lever helt fritt i naturen før de blir mat. Vesentlig bedre for miljøet enn oppdrett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan syns også at det er litt groteskt med at gris som kokk, men jeg tror ikke barn tenker noe mer over det. Hvis det påvirker barn på noen måte så ville jeg tro at det er man forbinder gris med mat. Ikke mat som i kun det man spiser, men hele prossessen.

Lenke til kommentar

Jeg tenker også at det er voksne som har laget dette. Så selv om barna ikke tenker over det, så synes jeg de voksne som lager det burde gjort det. Jeg tror at ting som dette gjør at man får et enda større skille mellom dyr man er glad i og kjøtt. Et så stort skille at man ikke er bevisst på det faktum at kjøtt også har vært dyr, og dobbeltmoralen med å være "ond" om man ser at noen dreper et dyr selv om man selv spiser slaktede dyr hver dag.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...