Eirik2 Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Hei Jeg har hatt min SB-800 bortlånt noen dager. Jeg opplever nå at zoom i blitzen til stadighet henger seg opp, og det kommer -- i stedet for tall på brennvidde. Jeg hører også at zoomen knatrer unormalt mye når dette skjer. Blitzen oppfører seg og fungerer som normalt når feilen ikke oppstår. Jeg fremprovoserer feilen lett ved zooming frem og tilbake med min 24-70. Jeg oppdaget feilen første gang når jeg zoomet ut over 105 mm med min 70-300. Noen som har vært borti noe liknende før? Skulle nesten tro at zoomen på blitzen har fått feil "nullpunkt". Mvh Eirik Lenke til kommentar
TGB Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Hei Jeg har hatt min SB-800 bortlånt noen dager. Jeg opplever nå at zoom i blitzen til stadighet henger seg opp, og det kommer -- i stedet for tall på brennvidde. Jeg hører også at zoomen knatrer unormalt mye når dette skjer. Blitzen oppfører seg og fungerer som normalt når feilen ikke oppstår. Jeg fremprovoserer feilen lett ved zooming frem og tilbake med min 24-70. Jeg oppdaget feilen første gang når jeg zoomet ut over 105 mm med min 70-300. Noen som har vært borti noe liknende før? Skulle nesten tro at zoomen på blitzen har fått feil "nullpunkt". Mvh Eirik Prøvd å ta ut batteri og sette inn igjen? Lenke til kommentar
Eirik2 Skrevet 27. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2010 Jepp. Slik som i manual. Med blitzen påskrudd. Fortsatt samme problem. Kan også fremprovosere feilen ved å zoome manuelt frem og tilbake uten blitz tilkoblet kamera. Mvh Eirik Lenke til kommentar
TGB Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 (endret) Da har noe skjedd med blitsen. Er mekanikk for zoom, tipper den har fått fallskader (skal mye til, mine SB-800 har gått i bakken flere ganger uten å ta skade). Edit: Softbox pleier ta i mot :-) Endret 27. februar 2010 av TGB Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Har hørt om bortlånt skader før, kan skje med alt man låner bort på generelt grunnlag. Klarte i 1 varmegrad og stummende mørke å ikke feste en SB-900 på ett stativ skikkelig så den falt ned nesten 2,5 meter ned på brostein. Brukes den dag i dag og ikke hatt noe problemer med den. Lenke til kommentar
Eirik2 Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 Den har ikke en skramme, så jeg synes det er snodig. Jeg får sende den på service og se hva konklusjonen blir. Takk for innspill! Mvh Eirik Lenke til kommentar
Eirik2 Skrevet 14. april 2010 Forfatter Del Skrevet 14. april 2010 Til info, så var det et stag i zoomhodet som var brukket. Kostet 1200 å få det fikset. Mvh Eirik Lenke til kommentar
TGB Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 (endret) Til info, så var det et stag i zoomhodet som var brukket. Kostet 1200 å få det fikset. Mvh Eirik Da har personen som har lånt blitsen av deg ikke vært snill med den. Endret 14. april 2010 av TGB Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Til info, så var det et stag i zoomhodet som var brukket. Kostet 1200 å få det fikset. Mvh Eirik Da har personen som har lånt blitsen av deg ikke vært snill med den. Ja, her må det ha vært mishandling på gang. Jeg er brutal mot min 800 (som jeg er mot alt utstyret), men den funker fortsatt flott. Lenke til kommentar
Eirik2 Skrevet 19. april 2010 Forfatter Del Skrevet 19. april 2010 Til info, så var det et stag i zoomhodet som var brukket. Kostet 1200 å få det fikset. Mvh Eirik Da har personen som har lånt blitsen av deg ikke vært snill med den. Ja, her må det ha vært mishandling på gang. Jeg er brutal mot min 800 (som jeg er mot alt utstyret), men den funker fortsatt flott. Blitsen hadde ikke en skramme, og låner bedyrer sin uskyld (noe jeg stoler på). Det kan være et uheldig tilfelle av slitasje og en liten dult. Produksjonsfeil, eller gudene vet. Reparasjonen er uansett dekket av låner, så det er ikke noe konfliktfyllt. Men takk for alle innspill, uansett! Mvh Eirik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå