suprfist Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Hei. Jeg har prøvd å installere java. Prøvd både online og offline pakken. Men får samme feilmelding hver gang. Den er som følgende: kan ikke åpne denne installasjonspakken. Kontroller at pakken finnes og at du har tilgang til den, eller kontakt programvareleverandøren for å bekrefte at dette er en gyldig windows installer-pakke. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Pcen er t.o.m helt nyformatert med windows 7 ultimate norsk utgave. Håper på svar fort. Får ikke brukt nettbanken blandt annet. Og det er ett must. Lenke til kommentar
suprfist Skrevet 3. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2010 Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
miXer Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Du har postet dette under programmerings forum. Litt feil post det vel. Lenke til kommentar
___ Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Hei. Jeg har prøvd å installere java. Prøvd både online og offline pakken. Men får samme feilmelding hver gang. Den er som følgende: kan ikke åpne denne installasjonspakken. Kontroller at pakken finnes og at du har tilgang til den, eller kontakt programvareleverandøren for å bekrefte at dette er en gyldig windows installer-pakke. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Pcen er t.o.m helt nyformatert med windows 7 ultimate norsk utgave. Håper på svar fort. Får ikke brukt nettbanken blandt annet. Og det er ett must. Dette har INGENTING med Java-programmering å gjøre. Ring Oracle og spør. Kom gjerne tilbake når du har fått installert Java W Lenke til kommentar
aC Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Last ned offline versjonen, åpne mappen hvor du lastet den ned, kopier filen til c:\ (dvs. rot katalogen på filsystemet) og kjør msi filen derifra Lenke til kommentar
suprfist Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 Last ned offline versjonen, åpne mappen hvor du lastet den ned, kopier filen til c:\ (dvs. rot katalogen på filsystemet) og kjør msi filen derifra ? fikk ikke til. la den til på programfiler og prøvde. og så på windows mappa. Men funka ikke:/ Hei. Jeg har prøvd å installere java. Prøvd både online og offline pakken. Men får samme feilmelding hver gang. Den er som følgende: kan ikke åpne denne installasjonspakken. Kontroller at pakken finnes og at du har tilgang til den, eller kontakt programvareleverandøren for å bekrefte at dette er en gyldig windows installer-pakke. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Pcen er t.o.m helt nyformatert med windows 7 ultimate norsk utgave. Håper på svar fort. Får ikke brukt nettbanken blandt annet. Og det er ett must. Dette har INGENTING med Java-programmering å gjøre. Ring Oracle og spør. Kom gjerne tilbake når du har fått installert Java W Oracle? Har foresten fått instalert en gamel versjon av java. men det går utroligt tregt på nettbanken min pga det er så gammel java. Men vertfall bedre enn ingenting. Hadde håpet på og fått nyeste versjon av java:D Lenke til kommentar
aC Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 jeg sa "c:\" ikke i noen underkataloger av denne, i følge det du skriver prøvde du å legge den i %program files% og i %windir% mappen. Prøvde du å eksekvere den fra c:\ root? Hvis dette ikke vil, så prøv å bruk cmd med "msiexec /i <java-pakken.msi>" msiexec har også masse muligheter for forskjellige verbositynivåer på logging. Lenke til kommentar
suprfist Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 jeg sa "c:\" ikke i noen underkataloger av denne, i følge det du skriver prøvde du å legge den i %program files% og i %windir% mappen. Prøvde du å eksekvere den fra c:\ root? Hvis dette ikke vil, så prøv å bruk cmd med "msiexec /i <java-pakken.msi>" msiexec har også masse muligheter for forskjellige verbositynivåer på logging. Ok dette forstår eg ingenting av:P går inn i cmd å sriver "msiexec /i < jre-6u18-windows-i586-s.msi" sikkert feil. men eg fatte ingenting. ja prøvde å legge den direkte på c:/ men hjalp ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå