Old Game Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Hvor er kloffsk når man virkelig trenger mannen? Jeg leser gladlig The Sun om det en sjelden gang er en intressant artikkel der og har ingen kvaler med det, som seg hør og bør. På tide å la tiden gro sårene, denne barnslige sympati/hevn kampanjen over 20 år etter er utelukkende patetisik. We get it, Liverpool folk leser ikke The Sun, ferdig med det. Og ja, jeg kjenner Hillsborough historien like godt som deg, så ingen historietime påkrevd her. 2 Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Hvem hva hvor? Hva skal man med L brev? Skifte lysrør? Kunne gjøre alt på et anlegg, foruten høyspent. Kan jo snu litt på den, hva skal man med auto-brevet? Det gir deg ingen rettigheter iforhold til A og L brevet En elektriker med kunnskap kan gjøre akkurat det samme som dere. Gjøre de interessante jobbene. Og nei, en elektriker har på langt nær kunnskap til å gjøre de samme jobbene vi gjør. For all del, han kan lære seg det, og han har lov til det, men har allikevel ikke peiling. Eg kan gjøre alt eg vil opp til 1000V. Det holder for meg. Det andre får de som synest slik er spennende ta seg av Elektriker er eg hjemme i huset, det er mer enn nok til at eg blir så dritlei at eg er sjeleglad for at eg ikke valgte den veien. Og når eg ser hva elektrikerne her ute gjør så takke eg "the man" for at eg bråsnudde der. Sånn utenom det så har eg skolen på elektro. Og som du sier så er det lett å ta fagbrevet. Men det gidder eg ikke, og det er med god grunn Yep. Interessant fag også. I tillegg til offshore kryr det av muligheter her jeg bor, med en av norges tre største industriparker rett nedi vegen Hvor er dette? Raufoss, Oppland Lenke til kommentar
Smågal Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Hyrlen, her er den perfekte jobb for deg! http://www.finn.no/finn/job/parttime/object?finnkode=29208410 Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Kan se poenget med at folk her hjemme reagerer på at norske Liverpoolsupportere boikotter The Sun når man selv ikke har mista noen i Hillsborough, men det handler om å støtte de medsupporterne som faktisk var der og ble svertet av The Sun, det er noe som sitter lenge i, og da må alle som er en del av samme "familien" støtte det. Greit nok at Unitedsupportere og andre leser The Sun, ingen kan forvente at ALLE skal boikotte avisen, men det minste vi som Liverpoolsupportere kan gjøre er å støtte de pårørende som mistet familie og venner i tragedien. Så å kalle det en patetisk og barnslig hevnkampanje synes jeg er respektløst overfor de pårørende som sitter i dag med et familiemedlem mindre, og i tillegg ble i høyeste grad svertet av avisen. Prinsipp. Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Jeg støtter opp om boikotten av The Sun, og jeg hverken kjøper, leser eller linker til avisen. Kort sagt så prøver jeg å unngå den, selv om dette er litt vanskelig når man leser nyheter på norske nettsider osv., da blar jeg bare videre. Om man tar ordet i sin munn eller ikke får være opp til hver enkelt, samme om man skriver The Sun eller The S*n også forsåvidt (varierer selv, men som sagt prøver jeg å unngå avisen i størst mulig grad), på et klistremerke jeg har fra The Hillsborough Justice Campaign står det rett ut: Don't buy The Sun. Men som sagt, det får være opp til den enkelte, og ingen bør kritiseres for hvordan de evt. praktiserer boikotten. Bra at det blir satt litt fokus på, så evt. ferskere supportere også får et innblikk i noe av historien bak boikotten. Jeg forventer på ingen måte at United-supportere skal la vær å lese avisen, eller noe, men har stor respekt for de som evt. måtte støtte opp om boikotten. Når det er sagt synes jeg det er fint om andre lags supportere kan vise respekt ved å la være å linke til The Sun i Liverpooltråder o.l. Når det er sagt startet vel hele denne diskusjonen med en dårlig morsomhet/provokasjon (whatever), fra Jotun, ang. ett av mine studievalg, som imo. var ganske tåpelig og unødvendig. *my2cents* Endret 21. juni 2011 av Termo Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Dakar da! Men greit, eg støtter opp om boikotten eg og, bare for å være solidarisk. Eg skal fra nå av ikke kjøpe The S¤n. Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Jeg er enig med Termo. Det som irriterer meg er at denne boiktten skal tres nedover halsen på alle fotballsupportere. Har full forståelse for at folk i Liverpool og en større andel av deres supportere (inkludert guttorm) boikotter avisen og syntes ikke den delen er hverken barnslig eller patetisk, men ikke forlang at andre skal trå varsomt med ei lusen avis 20 år etter. Det dør mennesker som følge av ulykker hver dag, det er alltitd trist, men sånn er det bare. Problemet jeg har med Hillsbourogh er at Liverpool supportere bruker den til å søke sympati over og at det settes en uhyre barnslig standar der folk stempler medsupportere som dittenogdatten fordi de har et annet syn på avisa. Holdt på å le meg ihjel når guttorm slaktet kloffsk for å ha lest en artikkel i the sun. Om han har gjort seg opp en mening at det er greit, så faen heller, det gjør ham ikke mindre LFC-supporter enn andre som av prinsipp ikke leser avisen. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 @Guttorm. Jeg gikk å la meg igår, idag bryr jeg meg ikke. Ikke forstår jeg annet enn at du mener at the sun er et navn med negativt fortegn i deres øre. Det har vi forstått. og det har aldri vært det vi har diskutert. Vi diskuterer om man bør kunne nevne the sun i en liverpooltråd. Når jeg nå leser den siste setningen min, vel blir jeg bare oppgitt over meg selv for at jeg gidder diskutere noe så jævlig tåpelig. Så takk og farvel til denne diskusjonen. Hvem hva hvor? Hva skal man med L brev? Skifte lysrør? Kunne gjøre alt på et anlegg, foruten høyspent. Kan jo snu litt på den, hva skal man med auto-brevet? Det gir deg ingen rettigheter iforhold til A og L brevet En elektriker med kunnskap kan gjøre akkurat det samme som dere. Gjøre de interessante jobbene. Og nei, en elektriker har på langt nær kunnskap til å gjøre de samme jobbene vi gjør. For all del, han kan lære seg det, og han har lov til det, men har allikevel ikke peiling. Eg kan gjøre alt eg vil opp til 1000V. Det holder for meg. Det andre får de som synest slik er spennende ta seg av Les hva jeg skriver da Joltis, en elektriker MED kunnskap. Og en automatiker som kan gjøre begge deler kan også kreve betraktelig bedre lønn, akkurat som jeg kan med høyspentbrevet i kombinasjon med L-brevet. Derav anbefaler jeg å ta begge brevene om man har mulighet Automasjon er forresten dørgende kjedelig og lett, elektro er nørd nok, men automasjon er så svett som du får det (elektriker er forøvrig også jævlig kjedelig når man leker med småkabler) @Smågal, takk, sendte søknad! Selv om jeg har jobb, bygger om fordelinger og trekker 240 (ikke bilen). Mannejobb i motsetning til det Jotun gjør, eller skal vi si ved noen tilfeller gjør. Offshorearbeid altså, that's living. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Automasjon er forresten dørgende kjedelig og lett, elektro er nørd nok, men automasjon er så svett som du får det (elektriker er forøvrig også jævlig kjedelig når man leker med småkabler) Elektro mer nerd enn automasjon? Da har eg misforstått veldig din definisjon på auto vs elektro. For elektro er hvertfall ikke mye nerd. Og å trekke på kabler og bygge skaper er mer mekaniker enn elektriker. Så... eeeh.... Neida, eg vet godt ka begge ting er, siden eg har begge deler, men elektro tiltrekker meg ikke litt engang. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Jeg mener at innen allerede nørdete elektro er Auto-folka kongen på nørdehaugen Er forøvrig helt enig med deg, normalt elektrikerarbeid er grusomt kjedelig. Derfor jeg sluttet. Btw, om tavlebygging er mekaniker så er faen den koblingen dere driver med på linje med hekling Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Jeg mener at innen allerede nørdete elektro er Auto-folka kongen på nørdehaugen Er forøvrig helt enig med deg, normalt elektrikerarbeid er grusomt kjedelig. Derfor jeg sluttet. Btw, om tavlebygging er mekaniker så er faen den koblingen dere driver med på linje med hekling Du har helt rett i begge deler. Og det sier igrunn bare litt om hva eg synest om mekanisk arbeid Nei, takke meg til finarbeid der man ikke blir skitten på hverken hender eller knær. Er da for pokker ingen polakk. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Snip Sleggeelektrikker? Edit: kkk Endret 21. juni 2011 av toreae Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Hyrlen, her er den perfekte jobb for deg! http://www.finn.no/finn/job/parttime/object?finnkode=29208410 Hehe, jeg hadde glatt søkt om jeg bodde der. Den jobben får nok flere tusen søkere. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Genial reklame for Husquarna. Den arbeidsplassen blir mye besøkt i sommer tenker eg! Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Snip Sleggeelektrikker? Edit: kkk Tar alt fra høyspent til elektronikk, slegge bruker jeg på alt, spesielt elektronikk som ikke fungerer. Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Merker hvor mye jeg savner PL-fotball nå som jeg sitter og ser RBK-LSK. Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Njjjjjaaa. Gratis drikke på jobben siden kll 15. hmmm. ikkjerbraaa 1 Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 http://www.youtube.com/watch?v=dc2Z7CL4Cv0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå