Jotun Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Ingeniør er oppskrytt. Men greit å ha utdannelsen da... Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Kunne sikkert gjort samme jobben før jeg tok ingeniør som jeg kan etter. Omså bedre med tanke på at jeg da hadde hatt 4 år med mer arbeidserfaring. Men studentlivet kombinert med en høyere lønn er verd det. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 20. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2011 @Guttorm. Hvorfor må folk dreie dette til United? The sun er en av Englands største aviser. At folk skal reagere på at andre nevner navnet deres i en Liverpooltråd er beyond skinnhellighet og idioti. Og jeg velger å le hånlig av det. Jeg kan nevne Hitler til hvemsomhelst uten at man fornærmer dem om jeg skal sette ting på spissen. For det er tilstadighet United supporterne som drar det frem i Liverpool trådene, og hvorfor gidde å gjøre det? Dersom alt er så latterlig, så er det vell ikke vits i å snakke om det? Anyways, vi legger det dødt for denne gangen. Tilbake til Høgli og Ronaldo: Her er et eksempel på at jeg mener Ronaldo sitt er mer Rødt enn ikke kort, da man ser hvor mye latterlig som blir dømt på: Rødt Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 @Guttorm. Hvorfor må folk dreie dette til United? The sun er en av Englands største aviser. At folk skal reagere på at andre nevner navnet deres i en Liverpooltråd er beyond skinnhellighet og idioti. Og jeg velger å le hånlig av det. Jeg kan nevne Hitler til hvemsomhelst uten at man fornærmer dem om jeg skal sette ting på spissen. For det er tilstadighet United supporterne som drar det frem i Liverpool trådene, og hvorfor gidde å gjøre det? Dersom alt er så latterlig, så er det vell ikke vits i å snakke om det? Anyways, vi legger det dødt for denne gangen. Nei. Det er bare dere som sier at vi ikke kan nevne the sun med navn. Og det er ikke bare United-supportere som mener det er patetisk. Slutt å hopp på barrikadene. Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Apropos jobb og utdanning. Akkurat signert lærlingkontrakt. Begynner til høsten! Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Automatiker My kind of man! Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Bra valg. Da kan du sikkert ta L-brevet samtidig, litt avhengig av bedriften dog. Likevel kanskje det beste fagbrevet du kan ta innen elektro om du vil offshore, i tillegg er det mye lettere å ta L-brev o.l i ettertid kontra å gå andre veien. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Hvem hva hvor? Hva skal man med L brev? Skifte lysrør? Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Yep. Interessant fag også. I tillegg til offshore kryr det av muligheter her jeg bor, med en av norges tre største industriparker rett nedi vegen Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Hvem hva hvor? Hva skal man med L brev? Skifte lysrør? Kunne gjøre alt på et anlegg, foruten høyspent. Kan jo snu litt på den, hva skal man med auto-brevet? Det gir deg ingen rettigheter iforhold til A og L brevet En elektriker med kunnskap kan gjøre akkurat det samme som dere. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 20. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2011 (endret) Du misser poenget totalt Hyrlen. Ikke noe sjokk. Du vil ikke forså heller. Du skulle hatt deg en tur på Anfield 15 april en gang, så kunne vi ha snakket sammen etterpå. Endret 20. juni 2011 av guttorm Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 (endret) Ja, jeg har ingen forståelse for tragedier som har rammet favorittklubben min. Det er du som misser poenget når du isteden for å argumentere prater svada og får det til å fremstå som om du er en ektefødt scouser med slekt og venner tapt i tragedien. UANSETT, hva du måtte ha mistet i den tragedien, og uansett hva The sun skrev er det på ingen måte galt eller følelsesløst å nevne navnet "The sun" i noe slags sammenheng. Dere kan hate og boikotte avisen så mye dere vil, det forstår man grunnen til, det gjør det likevel ikke til noe fryktelig å nevne navnet deres. Å det er akkurat det vi diskuterer, og kun det. gg Endret 20. juni 2011 av Hyrlen Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 20. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2011 (endret) Ok, så du forstår det. Du nevnte Hitler tidligere, ville du kallet sønnen din Adolf Hitler? "Navntet skjemmer ingen", jeg er ikke så sikker på det. Ser du hvor jeg vil? Edit: Dere kan selvsagt nevne det, men jeg synes det er veldig unødvendig, og tar det som et forsøk på provokasjon. Endret 20. juni 2011 av guttorm Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Sammenligninga med The Sun og Adolf Hitler er drøy. Uansett, vi bruker da navnet Adolf Hitler hele tiden, kanskje vi ikke kaller småbarn noe lignende lenger, men vi bruker det i det minste. Hvorfor skal det være forskjell på og skrive The Sun og Adolf Hitler? Om noe ikke skal kunne skrivest skal det forsåvidt mannen som sto bak nærmest et folkemord, ikke avisa som beskyldte et par folk for å stjele fra døde. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Hvem hva hvor? Hva skal man med L brev? Skifte lysrør? Kunne gjøre alt på et anlegg, foruten høyspent. Kan jo snu litt på den, hva skal man med auto-brevet? Det gir deg ingen rettigheter iforhold til A og L brevet En elektriker med kunnskap kan gjøre akkurat det samme som dere. Gjøre de interessante jobbene. Og nei, en elektriker har på langt nær kunnskap til å gjøre de samme jobbene vi gjør. For all del, han kan lære seg det, og han har lov til det, men har allikevel ikke peiling. Eg kan gjøre alt eg vil opp til 1000V. Det holder for meg. Det andre får de som synest slik er spennende ta seg av Elektriker er eg hjemme i huset, det er mer enn nok til at eg blir så dritlei at eg er sjeleglad for at eg ikke valgte den veien. Og når eg ser hva elektrikerne her ute gjør så takke eg "the man" for at eg bråsnudde der. Sånn utenom det så har eg skolen på elektro. Og som du sier så er det lett å ta fagbrevet. Men det gidder eg ikke, og det er med god grunn Yep. Interessant fag også. I tillegg til offshore kryr det av muligheter her jeg bor, med en av norges tre største industriparker rett nedi vegen Hvor er dette? Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) snipp Det er som han selv sa, satt på spissen. Veldig. Det kan ikke sammenlignes direkte. Det er for å vise at vi kan snakke om Hitler uten å provosere noen, men nei, vi ville ikke oppkalt noen etter han. Navnet er skittent. Det er noe av dette vi som støtter boikotten vil ha frem, de skrev at supporterene loota likene, og pissa på dem. I tillegg kalte de det sannheten, med en forside som mest lignet djevelens verk. De pissa på politiet og banka opp medisinsk personell som gav førstehjelp. I det store og hele at supporterene selv var årsaken til hendelsen. Denne forsiden kom flere dagen etter hendelsen, og de hadde all tid i verden til å slå fast at dette var feil i forkant av saken. Det som var sannheten var at det var 96 døde, som ble klemt i hjel. Og ingen tok ansvaret. Ingen vet hvor mange selvmord det har vert i etterkant av hendelsen. Kenny Daglish ble ringt opp "how can we correct this", etter at saken hadde blitt sendt ut og de innså at de hadde begått tidenes feil. Only thing you can do, is write, "we lied" with the same size on the lethers. Sa Kenny. Mackenzie sa: "I cannot do that." Kenny sier: I can not help you then. And so it goes on. Endret 21. juni 2011 av guttorm 1 Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Jeg kan historien og forstår hvorfor dere driver boikott av avisen, men personlig mener jeg det blir for dumt å skrive The S*n istedenfor The Sun. Det bringer jo bare mer oppmerksomhet over på avisa. Det finnes bedre og mindre barnslige metoder å boikotte avisa på. Som feks at den nest ikke selges i Merseyside. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 En del av cluet er at den ikke skal nevnes med navn så lenge du er Liverpool supporter, og jeg har sett flere så mener at så lenge du er fotballsupporter så skal du også boikotte denne avisen. Dog skal man heller ikke glemme, så å skrive The S*n er helt på sin plass. Og diskutere det er bare bra, så får flere kjennskap til historien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå