Liddell Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Sitter på sesjon nå. Ekstremt kjedelig. Forsvaret driver håpløs propaganda for å gi meg lyst til å komme inn. Alt for å ikke bli tjenestedyktig Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Ka scorte du på testene da? Tenker på papirtestene, type matte og logikk. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Maaaan, 3 eksamener på 4 dager neste uke, og jeg sliter enormt med lesinga. Fuck, nå husker jeg at det var en grunn til at jeg hatet VGS og at karakterene droppa greit.. Må prøve å finne meg noen studier som gjør at jeg slipper å lese så inni helvetes mye kjedelig teori evt. som er så interessant at jeg skjønner og kan alt med en gang. Det blir vanskelig. Lenke til kommentar
Smågal Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Ka scorte du på testene da? Tenker på papirtestene, type matte og logikk. Fikk 5 jeg :!: ( ) Håpte som faaaaaaaaan på å ikke komme inn, men men, innkalt i januar. Fritt for å brekke en hånd/fot på meg i desember gutta. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Sitter fortsatt og koser meg i sesjonslokale. Bare vært hos lege og offiser, ble tjenestedyktig Opp og ha teoritestene snart nå. Lenke til kommentar
Jefe Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Burde ikke være noe problem å komme seg unna, Kjetil. De tar inn 1/3 av de som møter opp på sesjon, og vi er ofte en god del som svarer ja til førstegangstjeneste, samt så tar de ofte inn de beste på prøvene, helsemessig osv. Hvor havnet du Smågal? Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Fikk 6 på prøvene. Trodde jeg gjorde det dårlig, men han sa det var veldig, veldig bra. Dessverre. Får håpe jeg slipper, sa jeg ikke ville. Blir i alle fall ikke før neste sommer i alle fall. Lenke til kommentar
Smågal Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Nei vet ikke om det stod på brevet om hvor det var, skulle få nytt brev med mer info. Men i artilleriet. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Bola, blir det ingen tur til Hamburg neste uke? Skjønner jo at du ikke gidder, men var det ikke du som hadde skaffet deg billetter til kampen? Lenke til kommentar
Brotato Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 lest den siste siden her nå... hva fan har dette med liverpool og gjøre :S Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Dette er en SKRAVLEtråd, hvor vi skravler om alt mulig for å bli bedre kjent Bola, blir det ingen tur til Hamburg neste uke? Skjønner jo at du ikke gidder, men var det ikke du som hadde skaffet deg billetter til kampen? Neup, hadde bare bestilt OM Liverpool kom til finalen. Så taper ingenting på det. Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Bør ikke være noe problem å slippe unna militæret. Enten kan du fake på deg et eller annet, en skade om du har noe smågreier eller noe psykiske greier, eller så får du jo også utsettelse hvis du får bekreftet studieplass et sted. Det jeg gjorde, så blir tidligst innkalt igjen når jeg er sånn 25 omtrent, noe jeg tviler på skjer med den overfloden av tjenestedyktige det er i forhold til antall de tar inn. De fleste som får utsettelse noen år får bare brev etterhvert om at de er unntatt militærtjeneste i fredstid. Lenke til kommentar
Smågal Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 (endret) Kommer til å prøve å dimme pga ryggen. Har vært hos fysio osv og fått vite jeg har litt skjev ryggrad, så har faktisk ryggsmerter(men vart tjenestedyktig likavel(og innkalt)), og da er det uaktuelt å drive og drage med seg tunge ryggsekker over fjell og styr Endret 5. mai 2010 av Smågal Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Smågal, hvor skal du inn? Hæren? Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Tror det er snart et år siden jeg var på sesjon, fikk fritak Og just for the record: Er tjenestedyktig og alt det der Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Jeg ble innkalt til Hæren, 2. bataljon i Indre Troms. Lo godt når jeg fikk brevet (fordi jeg visste jeg kom meg unna), totalt uaktuelt for min del. Lenke til kommentar
Smågal Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Hvordan kom du deg unna Hewitt .. ? Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 De sa jeg risikerte å få innkallelse sommeren 2011. Om jeg allerede har kommet inn på en høyskole og skal gå 1. året av en bachelorgrad, kan jeg da få utsatt tjenesten eller må jeg utsette skolen et år? Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Fikk bekrefta studieplass, og dermed utsettelse til etter studiene. Teknisk sett kan jeg fortsatt komme inn da, men som jeg nevnte i forrige innlegg er det sjelden man blir innkalt så gammel til militæret når det er overflod hvert år av tjenestedyktige. Skulle jeg bli innkalt om 4 år, så får jeg heller finne på noe nytt. Så til de som absolutt ikke vil i militæret, og som ikke har skader eller tør å fake noe psykiske problemer eller lignende: få deg en studieplass (uansett om du faktisk har tenkt å studere), problem solved. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå