guttorm Skrevet 28. april 2011 Forfatter Del Skrevet 28. april 2011 Merker du noe fra girkassen? Åpenbart deler av knuste stuemøbler kilt mellom Vriompeisfordelern! 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Det første eg reagerer på er at tikkingen forsvinner når du trør clutchen inn, og da regner eg med at dette er når du kjører, ikke når bilen går på tomgang i fri? For hvis du føler den forsvinner med clutching tenker eg at det er grunnet turtallet går ned på bilen. Høres ut som ventilklapring eller noe med disse sylindrene (Har igrunn lite peiling på bil, men har eid bil i mange år, det er mye rart som skjer.... ) Bensin eller diesel forresten? Lenke til kommentar
Smågal Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Hva mener du med merker? Egentlig ikke, funker som normalt tror jeg. Når jeg kjører ja jotun.. Har det noe med girolje/oljefilter eller noe sånt mon tro? Bensin. Lenke til kommentar
Martindani Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 (endret) Noen bilkyndige her? Hvorfor i hælvete lager bilen min jævlig med tikke-lyder når jeg kjører for tiden? Når jeg trykker ned clutchen forsvinner den som regel. Kan være så veldig mye. Nesten umulig å "tolke" noe sånt når man ikke hører lyden selv. Men du kan ha kjørt oljetom. Har du sjekka olja i det siste? Endret 28. april 2011 av Shlaps Lenke til kommentar
Smågal Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Nei har ikke det, men skal få sjekka ut det snarest. Skal forresten på eu-godkjenning i morgen, er det noe de kan kjapt fikse der? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Neppe. Hadde ikke gått lenge uten olje. Høres mest ut som ventiler vil eg si, det vil jo lage typisk klapring hvis de er litt "slarkete" eller noe slikt. Tror gamlingen hadde det en periode på ene bilen, tviler på at han gjorde noe med det. Hvis det er en relativt ny bil hadde eg sjekket det, hvis ikke hadde eg bare kjørt Du kan jo spørre han som sjekker om han kan høre etter lyden. De vet garantert hva det er med en gang. Lenke til kommentar
Martindani Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Nå vet ikke jeg hvor lenge den tikkelyden har vært der, men har du hatt den en stund så er det nok ikke pga. oljemangel. Jeg ville uansett ha sjekka det først som sist. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 28. april 2011 Forfatter Del Skrevet 28. april 2011 Husker jeg dro opp peilepinnen på min første bil en gang, den var helt blank og tørr Hvordan er det den rådebanken høres ut? Kan det være det? Lenke til kommentar
Smågal Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 (endret) Var omtrent singla tom for olje, fylte opp nettopp. Så får vi se om det gjør susen. Er vel ikke særlig bra å kjøre omtrent helt tomt for olje heller? Får håpe det ikke er noen skader i hvert fall da. Opel Corsa 03 modell Endret 28. april 2011 av Smågal Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 28. april 2011 Forfatter Del Skrevet 28. april 2011 Min tok ivertfall ikke skade av det(var opel ), men jeg tror det er havari eller ikke havari, hverken mer eller mindre. Biler som har olje smøring/kjøling til turbo osv kan jo få skader i turboen som følge av dette, men noe sier meg at din ikke har turbo Lenke til kommentar
Martindani Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Rådebank kommer ofte av at man har kjørt uten nok olje, så det kan jo hende det er det det er. Vi får håpe at du fylte tidsnok. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Aiai... De lagrene til rådene tåler ikke lenge uten olje før man får banking. Men trodde ikke det hørtes ut som tikking. Avgi rapport gærning! Lenke til kommentar
Smågal Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Kjører til trening snart, rapport kommer i 23 tiden Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Kjører til trening snart, rapport kommer i 23 tiden Bilmekanikerlauget på diskusjon.no kan knapt vente! By the way: Hvis du hadde løpt eller syklet til trening så hadde du kanskje blitt god og... Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 28. april 2011 Forfatter Del Skrevet 28. april 2011 Såååååå, har vi levert selvangivelsen? Jeg sitter å manner meg opp, men har konsentrasjonsproblemer. Min er ikke så rett fram, men det er ivertfall lettere enn tidligere. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Ingen endring. Ikke en dritt. Kjedelige greier..... Kan eg spørre hvorfor din ikke er beint fram? Eg har absolutt ikke noenting som er spesielt utenom BSU eg.... Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 28. april 2011 Forfatter Del Skrevet 28. april 2011 Utenlandske aksjer, noe kildeskatt til statene, skjermingsfradrag osv... Men i år får jeg det utfylt, så det er bare å fylle inn i postene i ørten vedlegg. Tidligere måtte jeg regne det ut selv, hver gang jeg trodde det var rett, så var det galt Ingen som merker noe da, men jeg liker å ha det rett. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 28. april 2011 Forfatter Del Skrevet 28. april 2011 BSU ja, brukte den med en gang jeg var ferdig å spare jeg. Konkluderte med at Renters rente på lånet ikke kunne veie opp for de få %ene man får i bankrente. Selvsagt hevet de grensa kort tid etter jeg brukte dem..... Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Off... sånne ting blir litt stress ja. Har kun noe aksjer i moderselskapet og noe snop eg. Så det er ikke noe stress. Alt kommer ferdig utfylt klart til levering Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå