Gå til innhold

Skravletråden for Liverpool!

guttorm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det første eg reagerer på er at tikkingen forsvinner når du trør clutchen inn, og da regner eg med at dette er når du kjører, ikke når bilen går på tomgang i fri?

For hvis du føler den forsvinner med clutching tenker eg at det er grunnet turtallet går ned på bilen. Høres ut som ventilklapring eller noe med disse sylindrene (Har igrunn lite peiling på bil, men har eid bil i mange år, det er mye rart som skjer.... :p)

Bensin eller diesel forresten?

Lenke til kommentar

Noen bilkyndige her? Hvorfor i hælvete lager bilen min jævlig med tikke-lyder når jeg kjører for tiden? Når jeg trykker ned clutchen forsvinner den som regel.

Kan være så veldig mye. Nesten umulig å "tolke" noe sånt når man ikke hører lyden selv. Men du kan ha kjørt oljetom. Har du sjekka olja i det siste?

Endret av Shlaps
Lenke til kommentar

Neppe. Hadde ikke gått lenge uten olje. Høres mest ut som ventiler vil eg si, det vil jo lage typisk klapring hvis de er litt "slarkete" eller noe slikt.

Tror gamlingen hadde det en periode på ene bilen, tviler på at han gjorde noe med det.

Hvis det er en relativt ny bil hadde eg sjekket det, hvis ikke hadde eg bare kjørt :)

Du kan jo spørre han som sjekker om han kan høre etter lyden. De vet garantert hva det er med en gang.

Lenke til kommentar

Var omtrent singla tom for olje, fylte opp nettopp. Så får vi se om det gjør susen.

Er vel ikke særlig bra å kjøre omtrent helt tomt for olje heller? Får håpe det ikke er noen skader i hvert fall da. Opel Corsa 03 modell :cool:

Endret av Smågal
Lenke til kommentar

Min tok ivertfall ikke skade av det(var opel :D), men jeg tror det er havari eller ikke havari, hverken mer eller mindre. Biler som har olje smøring/kjøling til turbo osv kan jo få skader i turboen som følge av dette, men noe sier meg at din ikke har turbo ;)

Lenke til kommentar

Utenlandske aksjer, noe kildeskatt til statene, skjermingsfradrag osv... Men i år får jeg det utfylt, så det er bare å fylle inn i postene i ørten vedlegg. Tidligere måtte jeg regne det ut selv, hver gang jeg trodde det var rett, så var det galt :p Ingen som merker noe da, men jeg liker å ha det rett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...