ErlendRU Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Hadde vært så deilig å komme opp med et konsept/idé til et eller annet og utvikle det og kunne leve av det. Lov å drømme hvertfall, livet er hardt. Du kan kjøpe mitt konsept billig. Jeg har ikke tid/ork/krefter/ressurser til å gjennomføre ideen. Og det er? Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Kjøpe billig sa jeg. Jeg legger ikke ut ideen her uten videre, bah. Har forøvrig noe reseptbelagt hjertemedisin igjen ja, Hyyperio. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Vi kan avtale at du får en viss prosentandel av inntekta dersom den blir så så høy, DERSOM ideen slår til! Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Hehe. Jeg vet at ideen er gjennomførbar, jeg vet (98% sikkert) at det ikke er gjort før, men det ville nok krevd en stor slant startkapital for å bare teste ut det praktiske eller få tak i kyndig personell. Jeg har ikke en nikkel å rutte med, så får ikke tatt patent på ideen engang og derfor blir det jo veldig vansklig. Har faktisk snakket om konseptet med forumnerd nr 1, Simen1, tidligere. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Jeg har ikke en nikkel å rutte med Brukt de opp allerede??? Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Haha, frister jo nesten å høre hva det er nå! Men så er det penga da! Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) Når eg studerte laget gruppa vår i Nyskapingsfaget (fysj for et fag) en duppeditt som ble ganske godt premiert. 45000 tilsammen fordelt på oss tre på gruppa. Men det er som niko sier, det krever noe så inni gampen mye arbeid og penger at man orker ikke. Hvertfall ikke enda. Alle tre hadde gode jobber med masse fri. Hva mer trenger man? Edit: 10k for mye... Endret 7. mars 2011 av Jotun Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Blir jo samtidig bare vanskeligere og vanskeligere med noe nytt også. Vil tro om man skal kunne virkelig slå til med noe sånt på egenhånd må det være noe man importerer eller noe på internett. Samtidig er vel det meste på internett brukt opp nå også, skal mye til for å lage noe nyskapende sånn som Facebook elns (så The Social Network her om dagen, bra film btw!). Måtte vært noe unikt evt, ellers har man rett og slett ikke midler til å kunne stille opp mot de store gutta. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Og når det kommer til duppeditter har man det evige problemet med billige kopier fra kinamenn. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Tror ikke det er umulig å komme på noe helt nytt. Facebook f.eks. var det jo ingen som kunne forestille seg. I hvert fall ikke at de trengte det. Alle vet hvordan det er i dag. Tror man trenger 95 % flaks for å lykkes med en ide. Først for å bare lykkes med at ideen er unik og så for at den lykkes i praksis. Det sitter nok mange luringer rundt om kring i verden med ideer som aldri kommer ut. Det er ikke lett. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) Nei, som jeg sa tror jeg ordet 'unikt' er ganske sentralt her. Nytter ikke å komme med en internettside som er lik Facebook, Twitter og Flickr om ikke det er noe unikt med det. Edit: Tenker jo også på de karene om lagde Voss-merket, altså vannet. Tjener seg søkkrike på å tappe vann på litt kule flasker og selge på Manhatten. Skal ikke mer avansert enn det til liksom. Men så må man jo slenge på økonomi, gjennomførbarhet osv osv osv oppå det. Lista blir fort lang. Endret 7. mars 2011 av ErlendRU Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Kjøpe billig sa jeg. Jeg legger ikke ut ideen her uten videre, bah. Hvor billig? Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) Tipper temmelig overpriset Endret 8. mars 2011 av FredrikV. Lenke til kommentar
SuprG Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) "Spotify" for TV serier. Ja, jeg vet at hulu finnes allerede men hadde vært nice med en lett applikasjon lik spotify... Endret 8. mars 2011 av SuprG Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Haha, glem alt jeg har sagt i denne tråden. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) "Spotify" for TV serier. Ja, jeg vet at hulu finnes allerede men hadde vært nice med en lett applikasjon lik spotify... It's called Voddler. Så den ideèn er nok oppbrukt erlend: Headhunte niko, tvinge ut ideen og dele 50/50 ? Endret 8. mars 2011 av Pirja Lenke til kommentar
SuprG Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 "Spotify" for TV serier. Ja, jeg vet at hulu finnes allerede men hadde vært nice med en lett applikasjon lik spotify... It's called Voddler. Så den ideèn er nok oppbrukt erlend: Headhunte niko, tvinge ut ideen og dele 50/50 ? Er det ikke slik at Voddler bare har filmer? Eller har de skiftet beite? Lenke til kommentar
Smågal Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 http://www.youtube.com/watch?v=Z9rerxgJsX4&feature=player_embedded#at=85 Hahaha, 3 mot 2 og får fortsatt grisejuling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå