Fritz0r Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 UBISoft har sluppet en ny type DRM, som krever at du er online når du spiller dems spill, altså det første single player spillet som er laget for dem med billig bredbånd. Er dette en moralsk grense UBISoft har tråkket over, hvor de nå kan overvåke din spilletid? Hva info sender dette DRM systemet tilbake til UBISoft? Spill som er bekreftet som kommer med denne nye DRMen: Assassin's Creed 2 Settler 7 Splinter Cell: Conviction Silent Hunter 5: Battle of the Atlantic Prince of Persia: The Forgotten Sands Ghost Recon (kommende tittel) Om du mister nett forbindelsen, så stenges spillet automatiskt. Så om du feks har spillt 4 timer av Silent Hunter 5, og ikke savet, og du mister forbindelsen med UBISoft DRM server, så stenges spillet, og ingenting blir savet. Hva er deres meninger om dette? Kilde: http://www.shacknews.com/onearticle.x/62540 Lenke til kommentar
Erigon Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Hva vi mener kommer de kanskje til å merke på salget. Nok av andre spill. Eventuelt vente til de koster 199.- Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Så lenge crackerne gjør jobben sin bra smiler jeg:D Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Blir nok ingen Ubisoft spill på meg... Hater at folk som kjøper spill lovlig skal bli straffet for at andre laster ned.. *ser surt på Jevrio* Lenke til kommentar
Betongmannen Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Det Jevrio muligens tenker på har ikke nødvendigvis noe med piratkopiering å gjøre. Jeg har kjøpt Silent Hunter 5 ærlig og redelig, men velger å bruke en crack istedet for at Onkel Ubi skal ha kontroll på spillet mitt. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Vet du om dette blir på R.U.S.E også? Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Vet ikke, men tviler på at det ikke blir.. Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Vet du om dette blir på R.U.S.E også? er i vertfall ikke på betaen Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 (endret) Er ikke det bare å ringe Ubisoft og spørre om lov til å starte spillet hver gang en ønsker å spille? Les: om der er 1 million Ubisoft-spillere world wide, vil dette resultere i kanskje 100 000 samtaler til Ubisoft daglig. Rekner med de skjønner tegninga litt etter hvert. Endret 13. mars 2010 av Ducktoy Lenke til kommentar
Romis Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Er ikke det bare å ringe Ubisoft og spørre om lov til å starte spillet hver gang en ønsker å spille? Les: om der er 1 million Ubisoft-spillere world wide, vil dette resultere i kanskje 100 000 samtaler til Ubisoft daglig. Rekner med de skjønner tegninga litt etter hvert. Easier said that done. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå