Gjest Forhold Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Hei Jeg er 15 år og har vært kjent med en jente som jeg har lyst til å inngå et forhold med siden jeg omtrent var baby, pga foreldre som kjenner hverandre. Vi kan snakke om alt fra potetgull til skole, men vi har aldri snakket med hverandre om forhold og relasjoner, og ting som det. Det jeg lurer på er om hvordan jeg kan klare å komme ut av den vennegreia, slik at jeg kanskje kan komme inn i et forhold. Problemet er at hvis det forholdet går skeis, så vil jeg fortsatt være venn med personen, pga foreldre som planlegger sydenturer, nyttårsaftener osv. sammen. Vi bor også ganske langt ifra hverandre. Jeg i Oslo, og hun i Bærum. Vi møter hverandre kanskje ikke mer enn 5-8 ganger i året. Hva burde jeg gjøre? :O Lenke til kommentar
JanFr Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 (endret) Det der er utrolig vanskelig. Jeg har selv vært i en litt lignende situasjon når jeg var 13, her var det dog en jentevenn jeg kun hadde vært venn med i cirka et år. Hun var dessverre ikke interessert i meg som kjæreste, men vi er venner den dag i dag. Akkurat som du var jeg veldig redd for at det skulle ende med at vi ble uvenner. Denne jenta var i hvert fall ikke slik, hun sa derimot "Jeg håper virkelig vi kan fortsette å være venner", og det er vi fortsatt. Jeg ser hun bor i Bærum og er 15 år, jeg kjenner mange titalls 15-åringer fra Bærum. Hadde vært spennende om du kunne sende meg en mail med fornavn og kanskje hvor i bærum hun kommer fra: jan.fredrik.sin(alfakrøll)gmail(dot)com. Ønsker deg masse lykke til og håper at det går enda bedre for deg enn det gikk for meg. - Jan Fredrik Endret 27. februar 2010 av JanFr Lenke til kommentar
Gjest Forhold Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Her var det lite hjelp å få.. Lenke til kommentar
K-van Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Hei. Du seier at dere ikkje har snakka noko om forhold og relasjoner. Er du da sikker på at ho er ledig? Viss ho er det, så vil vel første skritt vere å tenke på kva er det verste som kan skje viss det ikkje skulle gå. Kjem du fram til at det er akseptabelt, så er det å køyre på. Du kan jo begynne med å treffe ho oftare enn 5-8 ganger i året, da det ikkje er særleg mykje. Inviter ho på besøk og gå på besøk. Gå på kino saman for eks. Så sjå korleis ting utvikler seg. Veit ikkje om det hjalp men er ihvertfall ein begynnelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå