Lexiboij Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Nå er vel dette spørsmålet langt ute på kanten. Om det strider mot retningslinjene ber jeg moderator slette denne posten. Jeg fikk høre en dag at det kun er ulovlig å laste opp noe, ikke ned. Altså slik at du ikke kan bli anmeldt for det, men jeg har blitt svært forvirret da jeg ikke har fått noen kilde til dette. Er det ulovlig å laste ned? Eller kun å laste opp? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Hvis du har mistanke om at du laster ned noe som er ulovlig opplastet, så er dette også forbudt, dette ble forbudt for noen få år siden. Men rettighetsinnehaverne (plateselkap o.l.) og påtalemyndighetene (politiet) gidder nok neppe å bruke mye ressurser på å ta de som laster ned. Opplasterne er det lettere å ta, og klarer man å stoppe all opplasting så er det jo ikke noe å laste ned ... Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Er da seeding ulovlig? Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Er da seeding ulovlig? Tror det er svart på ved flere anledninger at opplasting er ulovlig. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Seeding av kopibeskyttet materiale, ja. Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 27. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2010 (endret) Med andre ord: Spredning/opplastning av filer er ulovlig Nedlastning er ikke bra, men ikke ulovlig. Nedlastning er ulovlig. Endret 27. februar 2010 av Lexiboij Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Nei. Nedlasting og opplasting er sidestilt i den nye åndeverksloven som kom for noen år siden. Såklart, å være førstemann som gjør noe tilgjengelig på nett ved å rippe en dvd og laste opp er mer alvorlig enn å bare bidra med å seede en eksisterende torrent. (Ref. han som piratkopierte pitbulltjerne) Forøvrig har dette blitt tatt opp mange ganger tidligere på forumet. Bruk søkefunksjonen! Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 27. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2010 Beklager det, men det ble stilt som spørsmål i Snedige ting du lurer på, så jeg hadde ikke muligheten til å søke etter det i juss forumet. Ellers så takker jeg til alle som bidro for å hjelpe meg med denne saken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå