Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

utorrent - DHT Disabled/ router(gateway) -problemer

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har ett problem med utorrent og configurasjoner.

Som vist på bildet jeg har lagt til som vedlegg, har jeg ett problem til å få DHT til å aktiveres.

Samme om jeg enabler DHT på prefrerences så er DHT fortsatt disabeld.

Jeg har prøvd å finne ut problemet ved å google det men fortsatt ingen hell.

-Jeg fant på nettet at jeg burde åpne porter slik at alle connection'ne ville forgå uten problem både inn og ut, som er litt forstållig.

Jeg har hatt litt erfaring med åpne porter før og det har som regel gått greit, men så er det ett annet problem i tilegg til det igjen. Da jeg prøver å conecte til routerens Gateway timer nettleseren ut.

Jeg har prøvd å finne gatewayen via command prompt , men da får jeg bare opp gatewayen til modemet mitt. Det er akkurat som ikke routeren eksisterer på nettet (har lagt til CMD ->Ipconfig /all som jeg har lagt til som vedlegg)

Jeg tror dette skjedde en gang jeg måtte resette routeren eller modemet til fabrikkinstillingene, men er ikke helt sikker.

Vet noen hvordan jeg kan gjøre routeren min "synlig" på nettet/command promt og i tilleg hjelpe meg med å enable DHT så hadde det vært topp. Kjedelig og laste ned med crappy speeds :S

Takk på forhånd! :)

MVH masseffect :)

post-210376-1267227381,4366_thumb.jpg

post-210376-1267227414,4956_thumb.jpg

Endret av MassEffect
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken tracker er det du prøver å laste ned fra? Private trackere bruker som regel å ha et flag satt i torrenten som gjør at dht blir disablet, slik at brukere som ikke er registrert på trackeren skal få lastet ned torrent derifra.

Fra wikipedia:

"After the DHT was adopted, a "private" flag—analogous to the broadcast flag—was unofficially introduced, telling clients to restrict the use of decentralized tracking regardless of the user's desires.[6] The flag is intentionally placed in the info section of the torrent so that it cannot be disabled or removed without changing the identity of the torrent. The purpose of the flag is to prevent torrents from being shared with clients that do not have access to the tracker."

Lenke til kommentar

Skal du åpne porter i routeren ser det ut som at det er 10.0.0.138 som er ip-en. Prøv å skriv denne i nettleseren.

Mulig du allerede har prøvd dette.

Edit : dersom du ikkje kjem innpå router, kan du prøve å sette statisk ip dersom du ikkje allerede har det. Da skal du iallefall komme inn.

Endret av robert166
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skal du åpne porter i routeren ser det ut som at det er 10.0.0.138 som er ip-en. Prøv å skriv denne i nettleseren.

Mulig du allerede har prøvd dette.

Edit : dersom du ikkje kjem innpå router, kan du prøve å sette statisk ip dersom du ikkje allerede har det. Da skal du iallefall komme inn.

Flex0

"Hvilken tracker er det du prøver å laste ned fra? Private trackere bruker som regel å ha et flag satt i torrenten som gjør at dht blir disablet, slik at brukere som ikke er registrert på trackeren skal få lastet ned torrent derifra.

Fra wikipedia:

"After the DHT was adopted, a "private" flag—analogous to the broadcast flag—was unofficially introduced, telling clients to restrict the use of decentralized tracking regardless of the user's desires.[6] The flag is intentionally placed in the info section of the torrent so that it cannot be disabled or removed without changing the identity of the torrent. The purpose of the flag is to prevent torrents from being shared with clients that do not have access to the tracker."

takkk for svarene. jeg fant ut hvorfor dht var disabeled, var bare en dumm feil av meg :S

Men fortsatt har jeg problemet med at jeg ikke kan komme inn på routeren.

Jeg har prøvd å skrive inn 10.0.0.138. Det har altid funka før men, jeg har hatt problemer med det en stund. Det værste problemet er at jeg ikke kommer inn på routeren. Jeg har kommet inn på den mange ganger før men så ble det noe rot tror jeg etter jeg resatte modemet, hvis jeg husker riktig. Jeg får koblet meg på internett igjennom routeren, men gatewayen er ikke til å finne via ipconfig.

prøvd den defalut gatewayen som var på baksiden av routeren, men fungerer heller ikke.

routeren er en Zyxel multimodem fra telenor btw.

jeg er litt usikker om det er ett multimodem men dersom det er ett modem så kan jeg jo bare droppe den første routeren jeg fekk av telenor (thomson 510i) or bare bruke Zyxel multimodemet?.

bare ett spørsmål sånn på siden, blir det kluss i nettverks systemet dersom du har 2 modem i nettverket?

altså:

Veggkontakt -> splitter-> modem(thomson 510i ->multimodem (wireless multimodem Zyxel 600 series)-> pc

mange ting jeg skulle skjekket på hjemme nettverket men kommer ikke hjem fra usa før 31 mars

BB

Takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...