Delvis Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Har lurt på å levere inn et system på kr 100 000 i Lotto. Det blir 31 kuponger med 792 rekker. 12 tall på hver kupong. Og så variere disse etter et system. Er det særlig stor sjans for å ikke vinne da? For vinner en 7 rette, er en jo garanert pengene mange ganger tilbake. Det må jo være en bra investering. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 (endret) Du tror vel ærlig talt ikke det ? En statistiker sa at sjansen for å vinne i lotto er den samme som om du tar toget fra hamar til oslo, sitter med en ball i hånden, og slipper den tilfeldigvis opp i en bøtte som står et tilfeldig sted langs strekningen. Altså veldig liten sjanse for å vinnne. Tallmessig er sjansen for å vinne førstepremien 1:5 379 616 om du spiller en kupong. Så for deg vil det da bli 792 : 5 379 616 sjanse for å vinne førstepremie, hvis jeg tenker riktig nå. Du får jo selv avgjøre om det er bra odds. Endret 26. februar 2010 av Thomas_H 1 Lenke til kommentar
Transponder79 Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Det er ikke bare risikabelt. Det er ren idioti. Det vil sannsynligvis bli noen premier ut av det, men alt annet enn 7 rette hvis man spytter i 100.000 er jo et rent tapsprosjekt. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Sjangsen blir hvis du gjør det du tenker, 1:6792,444444444444 så vidt jeg vet... Lenke til kommentar
Psy Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Blir vel endel bedre odds enn det når han spiller 12 tall pr. rekke. Overlater imidlertid utregningen til noen andre. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Du vinner i snitt 50 øre for hver krone du spiller for, så hvis du spiller for 100 000 hver uke vil du i snitt vinne 50 000 hver uke. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Du tror vel ærlig talt ikke det ? En statistiker sa at sjansen for å vinne i lotto er den samme som om du tar toget fra hamar til oslo, sitter med en ball i hånden, og slipper den tilfeldigvis opp i en bøtte som står et tilfeldig sted langs strekningen. Altså veldig liten sjanse for å vinnne. Tallmessig er sjansen for å vinne førstepremien 1:5 379 616 om du spiller en kupong. Så for deg vil det da bli 792 : 5 379 616 sjanse for å vinne førstepremie, hvis jeg tenker riktig nå. Du får jo selv avgjøre om det er bra odds. Allikevel gidder folk å bruke mye på dette ? Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Litt kjedelig hvis du går ut av det med minstepremien til 40 kr Det er større sjanse hvis du satser på "0" i roulette og vinner (1:36), da vinner du 3,6 millioner. Men uansett, ikke gjør det. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 27. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2010 Ok skjønner. Takk for orienteringen og advarselen. Men om jeg spiller for 1 million. Da blir det 315 slike kuponger med 12 tall på hver. Ved å sette alle de 315 kupongene opp i et system, må vel sjansen være meget høy? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Sjangsen for å vinne i lotto blir aldri høy. Uansett hvor mye du satser og vrir på det. Desverre er ikke jeg like god i matte som mange andree her i tråden, men tror det meste er sagt. Lenke til kommentar
Aksjebloggeren Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Å gi bort pengene til veldedighet hadde nok vært en mye bedre investering. Det er en grunn til at Norsk Tipping har så enormt stor overskudd å dele ut til idrettslag og andre prosjekter. jeg må si meg helt forbløffet ovet at noen tror at dette kan være lurt og at en kan få "høye odds". Ja, selvsagt har en større sjanse til å vinne om en spiller for mye mer, men du har ikke mer sjanse til å vinne per krone, og når alt kommer til alt så er det jo det som teller, spesielt om en skal spille store summer. Sjansene for at du vil tjene på dette er nærmest ikke-eksisterende. Hvis du hadde gjort dette så må jeg innrømme at jeg hadde blitt flau på dine vegne. Men det er ihvertfall bra at du spurte før du faktisk gjorde noe sånt. Og før du vurderer noe sånt igjen så foreslår jeg at du venter til du har hatt statistikk. Jeg har ihvertfall aldri spilt lotto siden jeg hadde statistikkfaget for å si det sånn. Lenke til kommentar
MassEffect Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Du får plutselig mer sjangse til å vinne, men det er ikke garantert. og hvis du ikke vinner, så ligger du tynt ann xD Men,men jeg trodde nå aldrig mora mi skulle vinne på extra ,men det gjorde ho Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Men om jeg spiller for 1 million. Da blir det 315 slike kuponger med 12 tall på hver. Ved å sette alle de 315 kupongene opp i et system, må vel sjansen være meget høy? Jeg begynner å få sansen for Darwins argumentasjon om naturlig utvalg... Lenke til kommentar
yaddah Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Ok skjønner. Takk for orienteringen og advarselen. Men om jeg spiller for 1 million. Da blir det 315 slike kuponger med 12 tall på hver. Ved å sette alle de 315 kupongene opp i et system, må vel sjansen være meget høy? Jeg regner med at du ikke seriøst vurderer dette, men Norsk Tipping har en grense på 100 000 per uke som du får lov til å spille for (det er ikke lenger mulig å spille uregistrert). Som andre har vært inne på er dette en særdeles dårlig ide. I lotto går bare 50% av innsatsen tilbake til spillerne i form av gevinst. Lenke til kommentar
yaddah Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Ok skjønner. Takk for orienteringen og advarselen. Men om jeg spiller for 1 million. Da blir det 315 slike kuponger med 12 tall på hver. Ved å sette alle de 315 kupongene opp i et system, må vel sjansen være meget høy? At du spiller "system" påvirker ikke sannsynligheten for å få 7 rette, men hvis du først får 7 rette så vinner du mer fordi du får mange 6 rette, 5 rette osv. i tillegg til vinnerrekken. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Du kan jo teste dette en uke eller to. Lag deg liksom tippekuponger og sjekk om du vinner (blir ingen premie men du finner ut om det er mulig å få 7 rette etter teorien din) Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Norsk Tipping har beløpsgrenser du må forholde deg til: 40.000 kr pr dag 10.000 kroner per dag på mobil og internett 100.000 kr pr uke 300.000 kr pr måned 1.000.000 kr pr år Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Å gi bort pengene til veldedighet hadde nok vært en mye bedre investering. Ironisk at du kaller å gi bort penger en investering. Ettersom du kaller deg Aksjebloggeren. Det viser hvor mye peiling du har på aksjer Lenke til kommentar
Aksjebloggeren Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 (endret) Å gi bort pengene til veldedighet hadde nok vært en mye bedre investering. Ironisk at du kaller å gi bort penger en investering. Ettersom du kaller deg Aksjebloggeren. Det viser hvor mye peiling du har på aksjer Haha.. Ja, du sier noe der,men jeg mente ikke å kalle veldedighet for investering, ihvertfall ikke som definisjonen, (Selv om det også finnes muligheter for dette, som f. eks mikrolån som hjelper mennesker som ellers ikke hadde fått lån til å lage egne arbeidsplasser, her får du betalt tilbake med rente), men dette Lottoforsøket ble jo kalt en investering lenger oppe da vedkommende forventet å kunne få en fremtidig avkastning på dette. Så om Lotto kunne bli kalt en investering, så kunne da også veldedighet ha blitt kalt det. Jeg mente at denne investeringen ville føre til tap og da mente jeg selvsagt at det hadde vært mye bedre å gi bort pengene til en veldedig sak enn å gi dem til Norsk Tipping Endret 27. februar 2010 av Aksjebloggeren Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Det å spille lotto er den sikreste måten å tape halvparten av pengene over tid. Det å levere inn lottokuponger for 100.000 er galskap. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå