vikingkylling Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Jeg har ikke hatt Wii'en på nettet på lenge, men tenkte jeg skulle hente Metroid og Super Metroid og spille gjennom dem. Har Metroid Fusion og Metroid Zero Mission i posten, og Metroid: Other M kommer jo til sommeren. Men uansett. Gleden var stor da jeg så det er et nytt Castlevania på Wiiware! Tittelen tyder på at det er en remake av det første, men da jeg ikke har spilt det ennå vet jeg ikke om teorien min stemmer. Men uansett, nytt Castlevania! (for å si det sånn. Jeg har Castlevania: Symphony of the Night på xbox, Harmony of Disonnance og Aria of Sorrow på GBA og Dawn of Sorrow på DS, pluss Circle of the Moon i posten. I tillegg hadde jeg Portrait of Ruin og Order of Ecclesia, men gikk litt lei PoR etter å ha gått gjennom på den normale måten. Ennå gjenstår halve slottet, men jeg får ta det en annen gang. OoE var meget bra, men altfor vanskelig da jeg spilte det. Skal heller trene litt på de andre og komme tilbake til det.) Nerd? Jeg? Kanskje... Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 (endret) Jeg har bare spilt gjennom første brettet på Castlevania Rebirth, og det er klassisk, god gammeldags Castlevania slik vi liker det. Spillet er ikke en remake av Castlevania 1, men snarere en "re-imagening" av Castlevania Adventure til game boy. Det må imidlertid nevnes at alle de Castlevania-spillene du nevner er såkalte "metroidvania" spill, altså at de har et sterkere rpg-preg hvor du gjerne levler, og går frem og tilbake og finner items for å låse opp nye deler av spillet. De gamle Castlevania-spillene var imidlertid vanlige 2d-actionspill der du går fra venstre til høyre og dreper alt med pisken mens du leter etter hemmeligheter osv, men mye mindre avansert enn de spillene du har spilt. Siden dette er en re-imagening av Castlevania Adventure må du altså forvente et litt annet type spill, men likevel svært anbefalt! Når det er sagt, tror jeg at jeg ville lastet ned Super Castlevania 4 til snes fremfor dette, det er etter min mening det beste klassiske Castlevania-spillet, og kan være en grei test på om du liker denne formen for Castlevania. Apropos, hvor kjøpte du Metroid Fusion og Zero Mission? Endret 27. februar 2010 av taterfyrings Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 1. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2010 (endret) Er fullt klar over "metrovania"-spillene vs castlevania-spillene, men i bunn og grunn er det ikke så mye forskjell etter hva jeg har lagt merke til. Jeg hadde også et 3D Castlevania på PS2, men selv det var på mange måter mer av det samme. Metroid? Hehe, jeg har mine steder... (lovlige, selvsagt.) Endret 1. mars 2010 av thecrow77 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå