Gå til innhold

Skjermkort driver kræsjer når jeg drar 3d spill!

Yaricks

Anbefalte innlegg

Heisann,

har ett ganske stort problem som begynnte for noen dager siden.

Jeg sitter på ett Nvidia GeForce 8800GT 512MB med (nå) nyeste driver, og Windows 7 pro.

Problemet er at hvis jeg starter ett spill som krever litt av skjermkortet, WoW, BF2, CoD MW2, osv osv, så kræsjer skjermkort driveren! Windows 7 klarer å redde det ett par ganger, før den tilslutt gir opp, og jeg får blåskjerm.

Det er faktisk VELDIG frustrerende, da det fungerer flott i ikke-grafikktunge programmer, surfing av web osv, men etter noen minutter i WoW f.eks. så kræsjer alt.

Noen som vet hva det kan være? Har prøvd nå 4-5 forskjellige drivere, både nyeste, nyeste beta, tidligere driver osv. Still no luck. Forsøkt en støvsuging av pc og vifter osv for å passe på at det ikke er for varmt. Kjørte nvidia preformance monitor og den brukte under 30% av vifter, og ikke mye av GPU kraft i det heletatt, så er ikke det heller.

Så er rimelig forvirra. Har vurdert om jeg skal prøve ett nytt ATI kort, men har egentlig ikke penger til det, så det må bli ABSOLUTT siste løsning..

/Yaricks :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt hva problemet kan være, men var utrolig mange for en liten stund siden som klaget over sine 8800 nvidia kort. rundt 2 år gamle så har de en tendens til å gå istykker rett og slett. Kan jo være at du fortsatt har noe garanti eller noe sånt på de kanskje??

Og angående støvsuge pc'n er vel ikke det beste. elektrostatiske strømmer er lite gunstig for fintfølende komponenter. kjøp deg heller komprimert luft på boks istede ;) fåes kjøpt på clas, biltema osv. Eller har du tilgang på en kompressor så er det enda bedre. brukes som oftest kompressor når jeg selv skal få vekk litt hybelkaniner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...