HulkHaugen Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Hvis du er så i tvil og interessert, så kan jeg anbefale deg å se litt på YouTube filmer som f.eks. Thunderf00t sine filmer, Richard Dawkins har noen etc. Disse er intelligente folk som IKKE tror på Gud. Så kan du vurdere hvor mye tak det er i historiene deres. Du kan jo også høre på noen kristne oppegående folk som f.eks. Kent Hovind. Etter min mening så rabler han opp masse ulogisk som ikke stemmer så godt med hva teoriene faktisk går ut på, men mange kristne mener hører på han og tror på det. Det er en tro, og hvis du bryr deg så bør du se på alt dette med skepsis, evolusjon også. Ikke godta noe uten at det har en god og logisk forklaring som ikke er falsifiserbar. Når du har sett litt fra begge sider så kan du heller trekke en konklusjon selv. Hvis du kjeder deg, søk på Brief Bible Blunders Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 okei. Tusen takk : ) Hva tror du personlig da? Lenke til kommentar
Marxisten Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 1: Hvordan tror du alt ble til, vi mennesker, stammer vi fra apene, og hvordan kan vi ha utvikla oss sånn at vi er så "designet" som vi er i dag? 2: Tror du på en skaper/gud, hvorfor? Og evt hvorfor ikke? 3: Tror du det er noe mere etter døden? 4: Tror du på overnaturlige ting? som folk som går igjen, heeling, synske folk osv? 1: Naturlig utvalg gjennom milliader av år forklarer livets evolusjon. 2: Nei. Fordi det ikke forklarer noe som helst. 3: Neppe. 4: For å si det sånn: hvis noen av disse tingene skulle vise seg å være mulig, ville jeg ikke lenger sett på dem som overnaturlige. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Fant en fin en: Charlie Schultz Philosophy (Dette er forbausende. Skroll sakte nedover og les nøye for å oppnå full effekt) Dette er filosofien til Charles Schultz, skaperen av Snoopy Du trenger ikke svare på spørsmålene, bare grunne på de.. Les gjennom hele e-mailen og vil ta poenget. 1. Nevn de 5 rikeste personene i verden. 2. Nevn de siste 5 vinnerne av Champions Leage. 3. Navngi de 5 siste vinnerne av Miss Universe. 4. Nevn 10 mennesker som har vunnet Nobels fredspris. 5. Navngi de 6 siste som har vunnet Amandaprisen. 6. Navngi det siste 10 årets Verdenscupvinnere i vinteridrett.. Poenget er - ingen av oss husker overskriftene fra i går. Disse er ikke annenhånds utøvere. De er de beste på sitt område. Men applausen dør ........ Belønning mister glansen Prestasjoner bllir glemt Ridderslag og bevis blir begravet med sine eiere. Her er en annen - se hvordan du klarer denne: 1. Nevn noen få lærere som hjalp deg på skolen. 2. Nevn tre venner som har hjulpet gjennom en vanskelig tid. 3. Nevn 5 mennesker som har lært deg noe som lønner seg. 4. Tenk på noen få som har fått deg til å føle deg verdifull og spesiell. 5. Tenk på 5 mennesker som du liker å være sammen med. Var det lettere? Lærdommen: Mennesker som gjør en forskjell i livet ditt er ikke de med størst kreditiver, mest penger eller flest belønninger eller priser. Det er simpelthen de som bryr seg mest Send denne videre til de som har gjort en forskjell i livet ditt. Ikke tenk på at dagen er over - det er allerde morgen i Australia!' ''Vær deg selv - alle de andre er opptatt!" Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 17. september 2011 Forfatter Del Skrevet 17. september 2011 Har det veldig bra om dagen, ting er mye bedre : ) Er nå mere over på vitenskapen og tror ikke på alt dette gudegreiene.. Men tror også jeg har ignorert de tankene litt.. I dag byttet jeg en ganske dyr bukse, i en annen str, men det som var er at jeg hadde brukt den litt.. Fikk da plutselig tanker som jeg har hatt tidligere, med å bli straffet osv.. Tenker at jeg ikke burde byttet den fordi det gjør meg urolig, men på en annen side er jeg gald for det, så jeg utsetter meg selv for det som jeg føler meg ubekvem med.. Men det er så slitsomt! Håper noen forstår meg Lenke til kommentar
RWS Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Tenker at jeg ikke burde byttet den fordi det gjør meg urolig, men på en annen side er jeg gald for det, så jeg utsetter meg selv for det som jeg føler meg ubekvem med.. Men det er så slitsomt! Håper noen forstår meg Slapp av, dette heter samvittighet og har over hodet ingenting med gud å gjøre Jeg har det sånn selv da jeg faktisk liker å se en ærlig mann i speilet hver morgen og forsøker derfor etter beste evne å forbli ærlig også... Helt normalt dette... Lenke til kommentar
Stagiriten Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 hvis det er sånn at vi har bare dette livet, så håper jeg dere som leser dette vil ta dere tid til å skrive en kommentar, så nettopp DETTE livet mitt kan bli bedre. Skal bli 1: Hvordan tror du alt ble til, vi mennesker, stammer vi fra apene, og hvordan kan vi ha utvikla oss sånn at vi er så "designet" som vi er i dag? Hvordan "alt" ble til? Virkeligheten har ikke blitt til, den har alltid eksistert. Men vi mennesker har ikke alltid eksistert. Vi har utviklet oss fra mindre kompliserte livsformer. Hvis du vil forstå evolusjonsprosessen er Richard Dawkins sine bøker et bra sted å begynne 2: Tror du på en skaper/gud, hvorfor? Og evt hvorfor ikke? Nei, det gjør jeg ikke. Jeg har enda ikke kommet over et godt argument for eksistensen av en skaper/gud. 3: Tror du det er noe mere etter døden? Ikke for den som dør 4: Tror du på overnaturlige ting? som folk som går igjen, heeling, synske folk osv? Nei. Se svar 2. Blir kjempe takknemmlig for all hjelp, grunnen til at jeg poster dette er fordi at spørsmålene henger seg opp i hodet mitt, og tar kjempe mye tid, føler ofte at jeg må gjøre sånn og sånn,i frykt for å bli straffet. Mitt tips er å bruke mindre tid på disse spørsmålene, og mer tid på å reflektere over virkeligheten Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 1: Hvordan tror du alt ble til, vi mennesker, stammer vi fra apene, og hvordan kan vi ha utvikla oss sånn at vi er så "designet" som vi er i dag? - Design :!: Nei, jeg har ikke no svar på det. Det eneste jeg kan si er at vi har mista hår og er rettere i ryggen enn aper. Og ikke minst mindre ører. 2: Tror du på en skaper/gud, hvorfor? Og evt hvorfor ikke? - Nei, jeg tror ikke på en skaper/gud. For det første fins det ingen beviser for at det skulle vært en fyr oppi himlen. For det andre høres det bare latterlig ut. 3: Tror du det er noe mere etter døden? - Det eneste som skjer med oss etter døden er at vi råtner i ei kiste eller blir brent opp og kasta i ei urne. 4: Tror du på overnaturlige ting? som folk som går igjen, heeling, synske folk osv? -Har vært litt rundt omkring å leitet etter overnaturlige ting. Men har aldri trodd på det. Har alltid måttet dobbelsjekke. Men nå er jeg ganske sikker på at det er rimelig bullshit. Så, nei Lenke til kommentar
Stagiriten Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 - Det eneste som skjer med oss etter døden er at vi råtner i ei kiste eller blir brent opp og kasta i ei urne. Strengt tatt er det ikke vi som råtner, bare en atomklump Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 - Det eneste som skjer med oss etter døden er at vi råtner i ei kiste eller blir brent opp og kasta i ei urne. Strengt tatt er det ikke vi som råtner, bare en atomklump Når er jeg ikke sikker på om vi tenker på det samme. Et menneske råtner jo når man ligger i kista? Lenke til kommentar
Stagiriten Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 (endret) Det er et lik. Mennesket forsvinner når det dør Endret 19. september 2011 av Gerridae Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 1: Hvordan tror du alt ble til, vi mennesker, stammer vi fra apene, og hvordan kan vi ha utvikla oss sånn at vi er så "designet" som vi er i dag? Hvordan alt ble til er ikke interresangt, det som er interresangt er at vi er her i dag, og at verden er her for oss. Så vi må leve våre liv. Mennesket? Hvordan vi ble til? Vitenskapen har i det minste bevist evolusjon fungerer og at "ursuppen" faktisk kan fungere for å skape det første livet, og resten er vel bare å sette sammen noen tusen trinn: til vi får mennesket. Så hvorfor skal jeg ta stilling til det? Vis vitenskapen finner ut at sånn ble det til, så er det det, og ingenting mer. Det er ikke noe som er verdt å spekulere på så snart man vet det. 2: Tror du på en skaper/gud, hvorfor? Og evt hvorfor ikke? Det er godt mulig det finnes en skapning der ute som har lagd verden, men denne skapning vil være et kosmisk horror og ikke noen "personlig gud". Men som sagt: "Godt mulig", og ikke noe mer. Om det finnes er derimot ikke spesielt å bry seg om. 3: Tror du det er noe mere etter døden? Vi får see......... 4: Tror du på overnaturlige ting? som folk som går igjen, heeling, synske folk osv? Det er mulig, men ingen grunn til å begynne å dyrke det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå