tNy Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Er i en litt kjedelig økonomisk sitasjon nå. Jeg har leid her jeg bor nå siden April 2009. For 2 uker siden kjøpte jeg egen leilighet, og har oppsigelses tid på 2 mnd her jeg bor nå. Huseieren dro plutselig til India, har vel vært der i 7 mnd nå uten at jeg har hørt ett ord fra han, mobil er også skrudd av. Jeg har vist at jeg skal kjøpe leilighet i flere måneder, men har ikke fått tak i han. Jeg la brev i postkassa hans og håpet at han som henter posten skulle gi beskjed, men har fortsatt ikke hørt noe. Jeg kjøpte den nye leiligheten på forskjøpsrett, dvs at jeg må flytte inn datoen som budvinner hadde avtalt med selger, den var knapt en uke etter jeg fikk beskjed. Så nå sitter jeg med lån, felleskostnader, og husleie. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Nagel Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Når du sier at du la "brev" i postkassen hans, antar jeg at dette brevet inneholdt en oppsigelse. Hvis du har epost-adressen hans, sender du den dit også. I tillegg ville jeg sendt en SMS. Ta kopi av oppsigelsen. Stans betaling av leie så snart oppsigelsesfristen er ute. Det er ikke verre enn det. Man kan ikke forhindre oppsigelse av en leieavtale ved å grave seg ned på den andre siden av kloden. Hvis problemet ditt er de to månedene med leie, er det naturligvis litt verre. Kan det tenkes at han kontakter deg hvis du holder igjen betaling? Lenke til kommentar
tNy Skrevet 27. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2010 Hvis jeg går utifra det første brevet jeg der, skal jeg egentlig ikke betale leie for Mars. Jeg sendte ett rekomandert brev i forrige uke også. Så har i grunn gitt han flere oppsigelser. Har ingen e-post desverre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå