Gå til innhold

2 x WOW + Win media center hakker

Tommelom

Anbefalte innlegg

Jeg spiller en del wow og er av den sorten som til og med har to kontoer. Jeg kjører disse av og til samtidig og spiller med meg selv. Dette gjør jeg på en 22" og 24". Dette går rimelig greit da jeg har et 4870 kort og i7 920 med 6 gig minne. Jeg kjører også WMC hvor jeg ser på tv. Problemet er at når jeg setter i gang WMC går alt i sirup. Jeg har rundt 20 fps i begge wow-vinduene, så det er så vidt spillbart. Men det kneler rett som det er ned i 3-4 fps. Tv-bildet hakker også til tider voldsomt.

Jeg regner med at det er skjermkortet som er problemet her da jeg sjeldent ligger over 20-30% på noen av cpu-kjernene. Jeg ble overrasket over hvor mye tv-kortet (et Terratec Hybrid XE usb-stick) tydligvis krever av gfx-kortet. Eller er det noe annet som struper maskina? Vil Eyefinity på de nye ati-kortene være et stort pluss i denne situasjonen eller er det bare mer rå kraft jeg trenger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tro at det er måten WMC er programmert som gir dette resultatet.

Eyefinity vil ikke være mye til hjelp. Og den rene ytelsen ett kraftigere kort vil gi vil nok bli sendt direkte til WMC igjen... Så da er du tilbake der du startet.

Har du testet Terratec sitt eget program for TV titting? Kan hende at det ikke vil ta opp de samme ressursene.

Lenke til kommentar

Ja, jeg bruker også Terratec Home Cinema med samme, dårlige resultat. Men jeg begriper ikke hva slags krefter et tv-bilde tar fra skjermkortet? Det er jo tv-kortet som genererer bildet ved hjelp av cpu. Skjermkortet formidler jo bare dette videre. Dette er analogt kablesignal, så den innebygde hw-decodingen innebygget i skjermkortet trer jo heller ikke i kraft her og bruker ressurser.

Lenke til kommentar

Problemet antar jeg at det er visse funksjoner som Media centret og 3D Applikasjoner deler.

Altså funksjonen kan kun være opptatt med en jobb samtidig, og da må de drive å switche imellom å bruke den som forårsaker lag.

Jeg tror faktisk at problemet ditt er enerådende software, og er relatert til codecer og drivere som er bygget ett "Gammeldags" singletasking prinsippet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...