Gå til innhold

Leter etter et nytt mmorpg! Hvordan er Star Trek Online?

Anbefalte innlegg

Hei, som emnetittelen sier, leter jeg nå etter et nytt mmorpg å spille. Nå er det snart vinterferie her i gården og ønsker å utnytte den tiden godt ut :thumbup:

Jeg har for tiden spilt WoW en god stund og er blitt ganske lei det, kommer nok til å ta en lang pause fra det. Ellers har jeg gaming historie fra Age of Conan, Warhammer Online, Darkfall og mange flere til og med f2p og p2p.

Jeg kunne godt tenkt meg sci-fi spill slik som eve online eller star trek online. Men det heller ikke være det. Det jeg lurte på er, er det noen her som faktisk spiller Star Trek: Online? Hvordan er PvP der? PvP er et must, trenger ikke være overdrevet mye, men skal heller ikke kun være begrenset til "Arenaer" slik som Arena i WoW. Men gjerne "open world pvp".

Har også tenkt på eve online en stund men føler det er for sent til å begynne med det, siden det sikkert finnes veldig mange som er så høy level og mye skills at du ikke får sjanse når du først prøver deg ute i "free-zone" eller hva det var der pvp foregår.

Har du noen erfaring fra eve online eller star trek online ville jeg satt stor pris på om du kunne fortelle noe om de spillene :)

Alle hint til nye spill mottas med stor takk :new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

star trek online.. hold deg unna dette uferdige utrolig dårlige spillet..

Aion har jo mye fokus på pvp. skal visst være ganske bra.. men en deeeeeeel xp grinding. for lite quester :p Utenom det så er spillet veldig bra..

Har prøvd aion ja :p men som du sa altfor mye grinding for min del, er det ingen som krever litt mindre altså? seriøst det tar jo evigheter på aion også i tillegg så liker jeg ikke pvp systemet så godt heller :p men er ikke så gale heller

Lenke til kommentar

Jeg elsket Star Trek Online i open beta, og kjøpte like greit et seks-måneders abonnent. Så ble spillet gitt ut...

- Du er nr 784 i køen for å logge inn. Vennligst vent.

- Lastet ned en patch på 200MB nesten daglig i en uke pga bugs. (samme patch, riktignok, men likevel.)

- Ble sparket fra serveren med ti minutters mellomrom eller oftere

- Oppdragene var utrolig kjedelige og repetitive

- Vi har utrolig mange raser å velge mellom, men alle er de samme. Den eneste forskjellen er at de starter med forskjellige skills de andre stort sett kan velge uansett.

- Du får ikke hoppe over tutorial. Kanskje en bagatell, men den har full VO og er utrolig irriterende om du har spilt den fem, seks ganger.

- Du kan ha tre karakterer. Seriøst. Du starter med kun to og får en til når du når lvl 6, men likevel. Men for all del, du kan kjøpe plass til flere med ekte penger.

- Grafisk ser det meget bra ut i rommet, men når du kommer ned på planetene kan du begynne å lurep å hvilket århundre spillet er fra...

- Forumet er utrolig barnslig og dårlig.

- Regn med Captain Dixie Enormous, USS Butthole og så videre siden det er veldig lite begrensninger på hvilke navn du kan ha. Selv hadde jeg både USS Enterprised og USS Voyage.

Derimot bør du ta en titt på Allods Online. Det er teknisk sett i open beta, men det er strengt tatt gitt ut. Det koster ingenting å laste ned og spille, og karakterene du lager nå kan du beholde når betaen er ferdig. Ikke bli skremt av at det er gratis. Grafisk ser det meget bra ut (til å være gratis, i det minste.) og minner mye om WoW. Rasene og klassene er morsomme nok, og dialog og quest beskrivelser meget bra skrevet. Dette har raskt blitt favoritt-spillet mitt. Så langt har jeg syv karakterer og vansker for å bestemme meg for hvem jeg skal spille som. I STO hadde jeg kun to karakter, og de var strengt tatt identiske selv om en var bajoran og en joined trill.

Lenke til kommentar

Jeg elsket Star Trek Online i open beta, og kjøpte like greit et seks-måneders abonnent. Så ble spillet gitt ut...

- Du er nr 784 i køen for å logge inn. Vennligst vent.

- Lastet ned en patch på 200MB nesten daglig i en uke pga bugs. (samme patch, riktignok, men likevel.)

- Ble sparket fra serveren med ti minutters mellomrom eller oftere

- Oppdragene var utrolig kjedelige og repetitive

- Vi har utrolig mange raser å velge mellom, men alle er de samme. Den eneste forskjellen er at de starter med forskjellige skills de andre stort sett kan velge uansett.

- Du får ikke hoppe over tutorial. Kanskje en bagatell, men den har full VO og er utrolig irriterende om du har spilt den fem, seks ganger.

- Du kan ha tre karakterer. Seriøst. Du starter med kun to og får en til når du når lvl 6, men likevel. Men for all del, du kan kjøpe plass til flere med ekte penger.

- Grafisk ser det meget bra ut i rommet, men når du kommer ned på planetene kan du begynne å lurep å hvilket århundre spillet er fra...

- Forumet er utrolig barnslig og dårlig.

- Regn med Captain Dixie Enormous, USS Butthole og så videre siden det er veldig lite begrensninger på hvilke navn du kan ha. Selv hadde jeg både USS Enterprised og USS Voyage.

Derimot bør du ta en titt på Allods Online. Det er teknisk sett i open beta, men det er strengt tatt gitt ut. Det koster ingenting å laste ned og spille, og karakterene du lager nå kan du beholde når betaen er ferdig. Ikke bli skremt av at det er gratis. Grafisk ser det meget bra ut (til å være gratis, i det minste.) og minner mye om WoW. Rasene og klassene er morsomme nok, og dialog og quest beskrivelser meget bra skrevet. Dette har raskt blitt favoritt-spillet mitt. Så langt har jeg syv karakterer og vansker for å bestemme meg for hvem jeg skal spille som. I STO hadde jeg kun to karakter, og de var strengt tatt identiske selv om en var bajoran og en joined trill.

Tusen takk thecrow :new_woot: akkurat det jeg var ute etter, skal prøve dette. Er akkurat som deg, har prøvd en del store mmorpger opp igjennom årene, og det er jævlig vanskelig å finne noen som faktisk er gode

Lenke til kommentar

Tja, vi kan jo sammenligne STO med Allods. Etter ca 20 timer spilltid siden fredag (14 på en karakter) har jeg nådd følgende konklusjon:

* Det er fortsatt bare en server siden det er open beta, så det er ekstremt med folk her i startområdet. Og da mener jeg å stå i kø for det meste som ikke er i stort antall. (bosser, enkelte ting du må hente osv). Men respawn-raten er svært høy, så det er sjelden et stort problem om du er litt tålmodig. På den annen side er det jo en luksusproblem at det er for mange folk. ;)

* Det er stort sett lett å få grupper-

* De fleste folkene er modne og ganske trivelige. Jeg har allerede fått to venner på vennelisten, og jeg har bare spilt noen dager.

* Grafisk ser det meget bra ut, og det det mangler av tekniske finesser tar det igjen på andre områder som f.eks sjarm. Jeg har lagt ut noen bilder i Screenshots-tråden for noen eksempler. Jeg spiller utelukkende som Gibb(ett eller annet), og de er så små at du får ha tre stk med deg på laget. Selvsagt kan du endre dem individuelt og gi dem navn som tre "fullverdige" karakterer. Har du et kjæledyr med deg kan du endre det også til en viss grad. De tre folkene mine er så små at når de bruker pil og bue må en holde buen og den andre dra i strengen. Liker sånne detaljer.

* Historien er ganske interessant, og latt å følge med på. Du vet dermed alltid hva du skal gjøre, så du slipper å lete etter en quest.

* Crafting har sine fordeler og ulemper. Når du lager noe må du ha ingrediensene klare og lager den med å trykke seks knapper. Hver knapp har et tall som endrer seg når du trykker en knapp. Poenget er å få summen så høy som mulig for å få så bra kvalitet som mulig. Det høres teit ut, men det funker. Dessverre betyr det at du bare kan lage en ting om gangen. Jeg har Leatherworking, og merkelig nok er den ganske brukelig. Jeg har bedre utstyr enn det jeg kan lage. Ikke er det Tier's heller, så vidt jeg vet. De forskjellige tingene du kan lage er på forskjellig level, så du må lage noe for få xp til de høyere levlene. Eller noe sånt. Du skjønner hva jeg mener. ;)

* Jeg har blitt disconnected noen få ganger, men jeg mistenker at modemet er synderen for noe av dette.

* I går ettermiddag fikk jeg en del lag uten grunn, men det viste seg fort at jeg ikke akkurat er den eneste. Det samme skjedde i natt og flere ganger i dag. Sannsynligvis er det for stort press på serveren. Uansett er det neppe noe lokalt på tyve, tretti PCer samtidig, så jeg vil tro det er serveren. Men dette er som sagt bare beta fortsatt.

* Joda, navnet er ganske teit. Jeg ville ikke kjøpt spillet pga navnet, for å si det slik. Men en 'allod' er en liten planet som flyter rundt på astralplanet, eller noe sånt. Tenk små øyer ute i verdensrommet. Når jeg sier 'små' er det jo selvsagt relativt. Hele spillet er en stor, åpen verden, så du merker lite til allodene. Når du drar fra tutorial-alloden til til neste vil du seile i et skip uten noe som helst loadingsekvens. Jeg har utforsket overflaten, dratt ned i dype huler og seilt fra en allod til neste, alt uten noe som helst loading. Ikke verst. :)

*

Lenke til kommentar

Jeg har spillt STO en stund uten at jeg var plaget av noen nevneverdige problemer, men jeg gikk pluttselig lei og har ikke spillt det på over en uke.

Da jeg gikk lei fan jeg Allods og lasta det ned.

Det er faktisk et veldig bra spill, kan vel sammenligne det noe med wow. Det er to factions.

The League som har Elfs og de "fine" rasene og så har man Empire som har de "stygge" rasene, Orcs m.m.

I starten koster det ingenting å spille det, men etter hvert vil det bli nødvendig å kjøpe diverse i item shop for å kunne spille. Ihvertfall hvis man ønsker å spille end game.

Måten de har bygd opp talent treene liker jeg godt, og det finnes en talentkalkulator så man kan planlegge på forhånd.

Jeg har kun spillt Empire, der kommer første instancen på lvl10.

Maks lvl i spillet er 40, og kun en server så langt i europa.

Russerne har en egen server og USA har to servere.

Alle serverne er pvp, når man kommer litt over lvl20 drar man til områder som man møter på den andre factionen.

Lenke til kommentar

Er ikke helt enig med det du sier angående EVE Online. Bare pga det sikkert finnes mange andre gode spillere der ute, betyr ikke at du vil være den som blir picked on hele tiden og du er sikkert ikke den nyeste i spillet.

Siden du nevner PvP så vil jeg si at EVE er ypperlig på det området, er utrolig brutalt og noen av kampene er gigantiske. Kan også si at gjennomsnitts alderen i EVE må være sånn +20 hvertfall, folk er veldig hjelpsom og skulle du begynne med det så tror jeg ikke du ville fått så mye problemer egentlig. Kan nesten begynne med PvP i startfasen, mtp du kan litt av funksjonene i spillet.

Link til diskusjon.no EVE tråd, du kan finne mange videoer og lignende i den tråden.

Tror det er 7-14 dagers trial på det også.

Endret av Léon_
Lenke til kommentar

Final Fantasy XIV venter jeg på. http://eu.finalfantasyxiv.com/ Kommer i løpet av 2010.

Og de har vistnok ikke gjort samme feilen i XIV som med XI. Gjort det for "vanskelig" og grindete for den normale casual spilleren :p Spilte XI da i nesten 5 år :D

Men du går lei til ett punkt. Derfor XIV kan nok gi meg noe nytt og stort som blir fantastisk.

:dribble: final fantasy X har alltid vært mitt favoritt spill, men hørte at det første ff online spillet ikke var så veldig bra men håper endelig dette kan være noe bra :w00t:

Lenke til kommentar

ok da har jeg lastet ned allods, men får bare corrupted når jeg patcher og kan ikke starte spillet. Prøvde å kjøre det som administrator og laste ned "repair" fixen deres, men det funker fortsatt ikke :( Noen hjelp å få med de som har windows 7?

Lenke til kommentar

Mulig dette kan hjelpe:

gå til bin-mappen (Allods/bin) og endre navn på launcher.exe til noe annet, f.eks launcher_backup.exe. Når du kjører denne vil spillet oppdage at filen er borte og lage en ny, og du kan spille som normalt. Siden filen er borte vil du nok få en feilmelding når du starter, men bare klikk Ok, Yes eller hva det nå står. Feilen er bare fordi filen er borte og ikke noe å bry seg om.

Lenke til kommentar
Kan også si at gjennomsnitts alderen i EVE må være sånn +20 hvertfall

For å pirke litt heter det 20+, ikke +20. Tenk logisk. Alderen starter på 20 og går oppover. Den starter ikke på null og øker med 20 for hvert år. Da ville jeg ha vært godt over 60 allerede... :p

Det jeg liker med Allods er at det er gratis. Det koster ingenting å laste ned og spille, og du har null begrensninger. Noen spill lar deg spille opp til et visst level eller i enkelte områder, men i Allods er det bare å kose seg. Det gjør at jeg kan spille det når jeg vil uten å tenke på at det koster med noe, og vil jeg ta en pause for å spille et annet MMO (f.eks Star Wars: The Old Republic når det kommer) kan jeg la Allods stå på vent.

Når det er sagt har vi en Cash Shop jeg er skeptisk til. I utgangspunktet liker jeg den, da jeg mye heller vil betale noen kroner for å få stash til karakteren min enn å betale en fast sum i abonnentsavgift. Problemet er at CS'en ble åpen i Russland først, og selv da var prisene litt tvilsomme. Når den ble åpnet i USA hadde ganske enkelt gangen prisene med 10. En ryggsekk koster f.eks 20 dollar. Ikke at det er så mye. En topp tier rune koster 7.000. Dollar... :wow: Det verste er at det ikke er en skrivefeil, men ment å være så dyrt. Når det er sagt er gPotato klar over at folk nekter å godta slike vanvittige priser og forlater spillet om ikke noe blir gjort, så de har lovet å se på saken. Problemet er at de som bestemmer prisene sitter på kontorene sine og ser på regnskapet, og har null kontakt med spillerne. Det sier jo litt at de har fått mounts i USA, men for å la de være effektive må man kjøpe for til dem i CS'en... :p

Men dette er som sagt kun for CS'en. Jeg elsker spillet så langt og har ikke tenkt å bruke penger på CS'en. I stedet for å betale en abonnentsavgift på en hundrelapp er det godt mulig jeg bruker en hundrelapp på stash, men det er nok alt. CSen er for øvrig ikke åpen i Europa ennå, så vi får se hva slags priser de legger seg på.

Lenke til kommentar

CS åpna i dag på eu serveren, var innom å sjekka.

Men sjekka ikke hva det kost siden allt var priset i potatogull som man må kjøpe for ekte penger og orket ikke å gå innom kontosida for å sjekke hva potatogull koster.

Er lvl14 nå på Warrioren min, det er en stygg Orc som jeg speccer for tanking.

Har og en lvl12 Summoner.

Spillet er knall bra så langt, egentlig synes jeg kvaliteten er så bra at det burde være månedsavgift for å spille.

Grafikken slår wow ned i støvlene.

Endret av Døgnvill
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...