TBJ Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Min bruker er definert som administrator i Windows 7. Men allikevel får jeg stadig vekk beskjed om at "du trenger administrator rettigheter" for å utføre ...., så må jeg trykke ok eller noen lignende. Hva er viten? Hvorfor forstår ikke Windows 7 at jeg ER administrator? Og hva er vitsen med å kjøre filer som "kjør som administrator"? Blir ikke alle filene jeg kjører kjørt som administrator? Jeg blir lei Please hjelp meg Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Uten at jeg skal påberope meg noe ekspertkunnskap, vil jeg tro at det vinduet er mer en heads up om at du gjør noe på toppnivå, og at du dermed ikke "bruker" adminrettighetene på alt selv om du har de. Du kan prøve å gjøre det samme med en sub-bruker og se hvordan det går. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Slå av brukerkontroll (UAC) så slipper du det styret. Men da må du være sikker på at du er forsiktig når du installerer programmer etc. For uten UAC så er du i faresonen til å kunne få mye rart inn på pcen, om du surfer på litt suspekte sider, laster ned piratkopier av programvare/spill, åpner vedlegg på mailen ukritisk etc. Men jeg slår alltid av brukerkontrollen på mine pcer og har ikke fått virus eller noe slikt enda. Men det var på hengende håret her om dagen etter å ha trykket på en link som plutselig installert ett script som kjørte "antivirus". Heldigvis var jeg kjapp på CTRL-ALT-DEL og kjørte SuperantiSpyware med en gang. Lenke til kommentar
Robloon Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 En ting er når beskjeden om administrator bla bla dukker opp og det bare er å trykke ok. Det jeg ikkes kjønner er når jeg får beskjed om at jeg ikke kan utføre en handling (eks kopiere en fil fra CD/DVD) siden jeg trenger administratortilgang. Funker å slå av brukerkontroll på dette også? Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Hmm en tråd som det er nesten 2 år siden noen skrev noe i sist, er det ikke bedre å starte en ny? Å kopiere en fil vil vel aldri kreve administratortilgang, skal du derimot flytte fila så trenger du det hvis du ikke er på dit eget brukerområde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå