HalogenpæreUtenLys Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Jeg har en større mengde DVD-filmer jeg har lagret som ISO-filer inn på den eksterne harddisken, for å være sikker på at jeg får med meg 5.1 -lyden og undertekstene. Nå som denne harddisken snart er fylt opp med nettopp dette, kunne jeg tenkt meg å komprimert disse filmene ned til et mindre format. Helst fra DVD - AVI. Ja, det finnes mange slike programmer ute. Men hvilket program må jeg så bruke dersom jeg vil få inn både 5.1 lyden og undertekstene? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 (endret) De aller fleste AVI komprimerings programmer lar det gjøre dette. Er bare å velge det høyaste 5.1 ac3 kbps, som pleier å være 448kbps eller noe sånn...mulig det fins høyere nå. Uansett så er det sikkert et option der du velger lydformat. Har du vurdert mkv isteden? Har forstått at den er bedre. De fleste HD filmer osv, benytter det formatet. http://www.doom9.org/ har gratis programmer og guides som kan sikkert hjelpe deg. Endret 26. februar 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Takk for tipset. Har ingen ting i mot MKV heller: Tør du å anbefale et program som er enkelt å bruke; samtidig som lyden og undertekstene bevares? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Sorry, har kunn gjort som deg og lagde ISO av DVDene mine. Har aldri tatt steget til mkv. mkv vet jeg beholder subtitles intregrert i selve filen, mens Divx/xvid må du som regel ha en fil utenom for å oppbevare subtitles (men den siste DivX trenger du ikke, men Divx er ikke et gratis format å bruke). Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 1. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2010 Fikk prøvd ut MKV. Filen holdt god bildekvalitet med dårligere lydkvalitet enn vanlig DVD. Dessuten tok MKV filen 4 GB, omtrent som DVDen. Ser ut som om det får bli med drømmen.. Hvertfall, noen som vet om et program som konverterer en DVD ned til AVI med 5.1 lyd? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 (endret) Jeg gave deg jo en site med full opplysinger på programer og HVORDAN å gjøre dette!! F.eks. Du har et program som heter AutoGK for Xvid. I guiden på AutoGK står det dette: "Then, we have the Audio options. The Auto option will use 128kbit/s VBR MP3 audio for 1 CD rips and keep the original AC3 Dolby Digital soundtrack for 2 CD (or larger) rips. If you want to keep the AC3 or DTS no matter what, select the AC3/DTS option. Or you can select the VBR MP3, kbps or CBR MP3, kbps option and set a fixed bitrate. If you don't care about the original soundtrack, I suggest that you set the audio option to VBR MP3, kbps and select a bitrate of 128kbit/s (or 160kbit/s for 2+ CDs)." Endret 1. mars 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå