MrLuni Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 (endret) Det er ikke snakk om meg eller noen bestemte personer her, det er bare jeg som er nyskjerrig. Om en person har onenight stand ei dame, og ho blir gravid. Mannen vil ikke ha unge. Hvilke rettigheter har mannen om damen beholder barnet, og han ikke vil ha noe med barnet gjøre på noen som helst måte? La oss si at mannen hadde en natt, og aldri ser henne igjen, men dei veit hvem dei er. (viss dere skjønner). Må da mannen betale barnebidrag i 18år? Edit: Jeg er ikke fordomsfull eller en idiot, jeg er bare rett og slett nyskjerrig Endret 26. februar 2010 av [email protected] Lenke til kommentar
Gjest Jeppz Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Må da mannen betale barnebidrag i 18år? Ja. Selvfølgelig. Hvorfor skulle han ikke det? Hvis dette er en aktuell problemstilling for deg, så er det faktisk en måte å unngå det på: BRUK KONDOM! Selv om dama sier hun er på pillen. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Som sagt, så har ikke dette med noen som helst. Lenke til kommentar
toth Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Mannen har i et slikt tilfelle null og niks rettigheter hva angår abort/ikke bidrag/ikke. På det området sitter kvinnen med bukta og begge endene. Eneste området mannen kan påberope seg spor av rettigheter i en slik situasjon er når det kommer til samvær. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Mannen har i et slikt tilfelle null og niks rettigheter hva angår abort/ikke bidrag/ikke. På det området sitter kvinnen med bukta og begge endene. Eneste området mannen kan påberope seg spor av rettigheter i en slik situasjon er når det kommer til samvær. nå ja, i teorien så skal mannen ha visse retigheter, blant annet ved abortnemda. om det i praksis er sånn det har jeg hørt mye negativt om men aldri vært i situasjonen selv. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Mannen har da ingen rettigheter i forhold til nemnda? Han er ikke part i saken. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Mannen har da ingen rettigheter i forhold til nemnda? Han er ikke part i saken. du hyar selvfølgelig helt rett, jeg mente å huske at dette hadde blitt endret, men det var vist bare noen artikler jeg hadde lest for en stund tilbake som mente at det var på tide å likestille det valget og muligheten for at en kvinne ikke kan "nekte" en mann et barn vis hun er blitt gravid med han under rette forhold uten at mannens synspunkt blir hørt og samme måte slippe barnebidrag vis den andre parten ikke er interesert i å ha mannen i livet til seg selv eller ungen bare ha pengene og rettighetene som ungen hans medfører. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå