JanFr Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Så du vil se OL der det hele tiden er avbrudd av reklame? Det har faktisk ikke jeg lyst til. Hahahaha. Ser du følger godt med på OL. Reklamefinansierte kanaler har kun reklamepauser mellom øvelsene/omgangene og i de innlagte "internasjonale reklamepausene" som finnes i alle øvelsene. Dessuten er det jo snakk om at TV2 skal få lisens/du må betale for at du skal se på. Dette er bare tull. Det er snakk om at du skal måtte betale for TV2 ja, men da snakker vi et VALGFRITT månedsbeløp. Betaler du ikke mister du kanalen. Vi snakker ikke om TVANG slik det er med NRK i dag. NRK kan gjerne (JEG håper på dette) fortsette å ta betalt, men da må det være mulig å ikke betale mot at man heller ikke får se på NRK. For å forhindre at de som ikke betaler ser på Nett-TV kan man få bruker-ID og passord til Nett-TV i posten etter man har betalt. Hvis man så avslutter abbonomentet mister du også tilgang til Nett-TV. NRK får som sagt lisenspenger for at de skal kunne gi et mer variert innhold av programmet. Hvis NRK skulle kommersialiseres ville mange program falt ut og det ville være en helg haug med kommersielle tv-serier osv. NRK er for de som liker det variert og ikke bare det samme. Vi ville nok ikke sett gullrekka som den var i dag og jeg tror det ville vært mindre sport på NRK og. Jeg mener fortsatt at det ikke skal være slik at ALLE må betale for noe NOEN vil se på. Da får heller de som betaler betale mer for å få beholde det de vil ha. Om NRK blir betal-kanal tror jeg fortsatt det vil være mulig med like mye sport i tillegg til gullrekka. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Kan vi prøve å holde debatten fri for TV-lisens og hvorvidt det er nødvendig eller ei? Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Du vil ikke se på NRK, men gjør det under OL og hver gang det er sport? Vennligst forklar meg den. Lenke til kommentar
JanFr Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 (endret) Du vil ikke se på NRK, men gjør det under OL og hver gang det er sport? Vennligst forklar meg den. Om NRK ville blitt en betal-kanal ville familien min definitivt betalt for å få beholde den. Poenget mitt er at man ikke skal prakke denne ekstremt dyre kanalen på alle studenter, fattige og andre som (egentlig) ikke har råd/lyst til å se på NRK. On-topic: Publikumsmessig var Torino en skandale. Ikke den beste stemningen på stadion, og ingen folk ute i løypene. Vancouver har litt mer stemning, men liv langs løypene er det ganske lite av. På Lillehammer var det folk overalt, det er det som gjør lekene unikt. Rogge er vel ute etter folkefest, og det får han dersom lekene kommer til Sør-Norge. Pga. kort reisevei burde Østlandet bli prioritert. Selv om Tromsø har god natur, så tviler jeg på at vi hadde fått sett titusener langs løypa der. Selv for å komme seg dit måtte man vel ha dratt på Monsen-ekspedisjon, og hadde vel endt med at alle hadde bodd i telt, samtidig som de hadde fryst i hjel. Ja til OL på Lillehammer/Oslo med ordentlig stemning overalt. +1 Helt enig med deg Latias: OL til Oslo! (m/Lillehammer og andre nærliggende steder) Endret 27. februar 2010 av JanFr Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Om det skal være noe OL burde det være i Bergen mener nå jeg. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Så vi får samme greie som Vancouver hvor det regner osv? Utfor på Voss? Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Leser du ikke nyhetene? med isfjellet som kan kjøle ned hele nordatlanteren? Uansett, litt regn skader ikke, oppe på fjellet vil det være fantastiske forhold. Man tenker jo knapt på at OL pdd er i Vancouver siden øvelsene de fleste av oss bryr oss om foregår i Whistler. Som for OL i Bergen ville tilsvare Voss. Så får vi skøytehallene nede i Bergen og hoppbakkene langs fjellsiden på en av de syv fjell. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Tviler at Bergen funker. Er jo kun Bergen og ikke noe annet stort rundt der. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Er jo kun Bergen og ikke noe annet stort rundt der. Woot? Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Selv synes jeg at Oslo og Lillehammer ville vært det lureste valget, det har blitt gjort før, og der fungerer. Men hvordan tror dere et vinter-OL i Midt-Norge i Trondheim/Oppdal/evt andre byer ville blitt? Lenke til kommentar
erlendo89 Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Selv synes jeg at Oslo og Lillehammer ville vært det lureste valget, det har blitt gjort før, og der fungerer. Men hvordan tror dere et vinter-OL i Midt-Norge i Trondheim/Oppdal/evt andre byer ville blitt? Oslo har hatt OL før ja , men det er jo 58 år siden, så det betyr ikke at det fungerer like bra i dag. Selvfølgelig tror jeg at det gjør det, men kan ikke si det pga det forrrige OL de hadde Tror et OL i Trondheim/Oppdal ville funket bra jeg. Vi har jo Granåsen til hopp/kombinert, langrenn og skiskyting, og så har vi Oppdal til alpint, curling, kulekjøring o.l. Det eneste vi trenger er noen skikkelige skøytehaller. Og det passer best for meg som bor 5 minutter unna Granåsen Lenke til kommentar
Latias Skrevet 27. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2010 Kan Trondheim garantere titusener langs løypa? Har Trondheim nok hoteller, osv. for så mange mennesker? Lenke til kommentar
erlendo89 Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Å få titusener langs løypa er vel opp til de som skal se på, for plass er det ikke noe problem med. Vi har jo hatt vm på ski her før, og da var det stappfullt i Granåsen. Og det er mange hoteller i Trondheim. Hvor mye plass det er vet jo ikke jeg, men det kommer jo stadig nye, og dette er jo langt fram i tid. Oppdal er jeg mer usikker på. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Hadde uten tvil også fungert i Midt-Norge, det tror jeg også. Men det vil inkludere en del mer ressurser, og vil nok bli en del dyrere enn et OL på Østlandet, og dermed kanskje litt mer usannsynlig. Ski-VM i Trondheim beviste hvertfall at det kan lages folkefest også i midten av landet Lenke til kommentar
Lucky Luciano Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Oslo/Lillehammer er helt klart det beste alternativet, selv om jeg som bergenser ikke kan legge skjul på at Bergen/Voss ikke er en dum tanke heller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå