Pokey Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 IKKE IGJEN OMG. Når dette skulle gjennomføres i Tromsø endte det opp med at Arild Hausberg brukte opp pengene til skolene som da resulterte i at en skole skal rives uten at det eksisterer penger til å bygge en ny en. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 La oss søke. For å finansiere shiten så trenger vi bare å stenge grensen for rumenere og asylsøkere en liten periode. Det hadde ikke vært fair ovenfor politiet. Halvparten av dem ville jo ha mistet jobben. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 IKKE IGJEN OMG. Når dette skulle gjennomføres i Tromsø endte det opp med at Arild Hausberg brukte opp pengene til skolene som da resulterte i at en skole skal rives uten at det eksisterer penger til å bygge en ny en. Tromsø-søknaden var jo tilbakestående. Jaggu bra det aldri ble noe ut av den! Lenke til kommentar
JanFr Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 La oss søke. For å finansiere shiten så trenger vi bare å stenge grensen for rumenere og asylsøkere en liten periode. +1 Tror du virkelig infrastrukturen blir bedre? Ikke med den regjeringen vi har i dag i hvert fall. Oslo kommer aldri til å greie å fikse deg med dagens politikere, og ikke oposisjonen heller. Norge suger når det gjelder veier og kollektivt og det ser faen ikke ut til å bedre seg heller. Snakker av erfaring her. Har du erfaring med å bo i et land med FrP i regjering? Lenke til kommentar
JanFr Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 (endret) La oss søke. For å finansiere shiten så trenger vi bare å stenge grensen for rumenere og asylsøkere en liten periode. Det hadde ikke vært fair ovenfor politiet. Halvparten av dem ville jo ha mistet jobben. Jeg håper virkelig du tuller! Hadde vi sluppet rumenere og asylsøkere kunne jo faktisk politiet brukt litt resurser på å prøve å løse alle forsvinnings-, bortførings- og innbruddssaker her i landet. (Beklager at denne ble splittet opp i en ny post, trodde den skulle falle inn under den gamle...) Endret 26. februar 2010 av JanFr Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Har du erfaring med å bo i et land med FrP i regjering? FrP i regjering vil ødelegge dette landet. Tro meg. Lenke til kommentar
JanFr Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Har du et godt argument for den uttalelsen? Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Ja, det er veldig lett å si at man skal gjøre ditt og datt og innføre ditt og datt, men det er ikke så lett som man tror. Det er noe FrP virkelig ville merke om de kom i en regjering. De vil bygge veier, ok. Togproblemene mener de løses ved at man konkurranseutsetter jernbanen, dvs sette enda fler tog inn på en allerede sprengt kapasitet. Høyhastighetstog er fyfy, så hva sitter vi med igjen da? En del vei, men ikke noen fungerende kollektivtransport. Det blir vel flott når man skal ha OL eller hva? Jeg regner med at du er FrP'er? De er veldig gode til å trekke unge velgere. Og med hva? Billig bensin, sprit og alkohol generelt. Effektiv måte å samle unge velgere på, men det lar seg virkelig ikke gjøre. Jeg er glad man ikke gir stemmerett til 16-åringer, det hadde fucket opp landet. Lenke til kommentar
JanFr Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 (endret) Du har ingen grunn til å si at FrP ikke vil klare noe om de kommer i regjering når de ikke har fått sjansen. Alle de andre partiene er veldig redd for at FrP skal komme i regjering, da kommer nemlig Norge til å bli forbedret ekstremt i løpet av fire år. Da har ikke de andre partiene nubbsjans frem mot neste valg. Alle kloke hoder vet at konkurranse er klokt. Mener du at det hadde vært bedre å fortsatt ha NRK-monopol? Før betalte man faktisk mye mer for bare å ha NRK enn det man nå gjør for å ha et titalls kanaler. I tillegg til at vi har fått TV2, TV3, TVNorge osv har NRK forbedret seg kraftig i tillegg til at de har satt ned lisensavgiften. Vi i FrP/FpU mener at NRK-monopolet ikke er helt fjernet enda. Nå må vi få bort lisensavgiften slik at NRK stiller på lik linje med de andre kanalene. Det er faktisk mye flere likheter mellom NRK-monopolet og NSB-monopolet enn det mange tror. Om NSB får konkurranse vil dette føre til at NSB faktisk må sette ned prisene og yte bedre service, hvis ikke flykter alle over til A-Tog (eksempel). Dette fører til at prisene og antall forsinkelser presses nedover, mens servicen vil bli bedre. Og når du snakker om billig bensin, sprit og alkohol er det den siste grunnen til at jeg er styremedlem i Bærum FpU. Mine hjertesak er skole- og utdanningspolitikk. Da spesielt mobbing og lærervurdering. Endret 26. februar 2010 av JanFr Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 (endret) Hvordan i helvete skal du kunne konkurranseutsette jernbanen når den allerede har sprengt kapasiteten? Det må bygges mer jernbane, det forstår virkelig ikke FrP. FrP lover og lover og de skal kutte alt sammen, men de vet ikke hvor de skal tjene penger til å greie det. Det liker jeg. Jeg har (nesten) lyst til å ha FrP i regjering i 4 år for da innser folk at det virkelig var utrolig fail å stemme på dem. Og jeg vet mer om NRK-monopolet enn du gjør vil jeg si. NRK må ikke miste lisensavtalen nei.. Endret 26. februar 2010 av DJ_Dark Lenke til kommentar
Runar Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 (endret) Glem nå ikke at dette er en tråd hvis emne er en eventuell norsk OL-søknad i 2022, ikke diskusjoner rundt statlige monopol og FrP/FpU. Så lenge vi snakker om politikk i direkte forbindelse med OL-søknaden er det greit, men det er ikke dette de siste postene går ut på. Dere kan jo eventuelt opprette en ny tråd i Politikk og samfunn-forumet, hvis begge føler for å fortsette diskusjonen. Endret 26. februar 2010 av Runar Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Hvis FrP i det hele tatt prøver å gjøre alt det de lover kommer det til å bli brukt så mye penger at det blir inflasjon. FrP i regjering ville vært krise for økonomien vår. Lenke til kommentar
JanFr Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Hvordan i helvete skal du kunne konkurranseutsette jernbanen når den allerede har sprengt kapasiteten? Det må bygges mer jernbane, det forstår virkelig ikke FrP. FrP lover og lover og de skal kutte alt sammen, men de vet ikke hvor de skal tjene penger til å greie det. Det liker jeg. Jeg har lyst til å ha FrP i regjering i 4 år for da innser folk at det virkelig var utrolig fail å stemme på dem. I sitt alternative statsbudsjett har FrP bevilget mer penger til jernbane enn det regjeringen har gjort, når man i tillegg får konkurranse vil ikke dette bli noe problem. De fleste av togforsinkelsene er faktisk grunnet at NSB ikke gidder, det må de om de får konkurranse. Også må du begynne å begrunne påstandene dine: Og jeg vet mer om NRK-monopolet enn du gjør vil jeg si. NRK må ikke miste lisensavtalen nei.. Hvordan vet du hva jeg vet om NRK-monopolet? Og hvorfor mener du at vi skal fortsette å betale NRK-lisens? Lenke til kommentar
JanFr Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Hvis FrP i det hele tatt prøver å gjøre alt det de lover kommer det til å bli brukt så mye penger at det blir inflasjon. FrP i regjering ville vært krise for økonomien vår. FrP er ikke partiet som lover og lover. Til tross for at FrP bevilget mer penger til mange viktige punkter var det alternative satsbudsjettet mindre enn det regjerings statsbudsjett. FrP vil for eksempel kutte i: Bistand til land som Uganda og Kongo (land som for eks har dødsstraff for homofili. FrP vil heller gi mer direkte støtte til land som er i nød enn årlig støtte) Støtte til innvandrere (slik de er i dag får de som kommer til Norge penger og leilighet. FrP vil heller gi dem en jobb hvor de tjener egne penger. De får kanskje ikke så bra jobb, men kommer du som innvandrer forventer du ikke å gå masse penger. De fleste innvandrere vil gjøre en god jobb for å tjene penger og kanskje få lønnsøkning. Dette gir dem mer stabilitet, samtidig som staten tjener penger) Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Forsinkelsene kommer ofte av at jernbanenettet er for elendig. La meg høre dine argumenter om NRK-lisens så skal jeg svare deg. Hvorfor vet jeg bedre? Jeg sitter og lærer om dette på skolen. Lenke til kommentar
JanFr Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Etter min mening finnes det ingen gode argumenter for statlig kanaltvang (NRK-lisens). Jeg mener at folk selv skal få lov til å velge hva de vil se på TV. NRK må da konkurrere på lik linje med de andre kanalene. De kan enten velge TV2-løsningen (reklame) eller Viasat Sport-løsningen (betalkanal). I en overgangsperiode har FrP foreslått at en del penger (mindre og mindre for hvert år) skal komme fra statsbudsjettet. (Moderator: Vennligst ikke slett denne debatten, kan du heller skille den ut i en egen tråd?) Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Lisensen er viktig for NRK. NRK bruker lisenspengene til å gi folk et mye mer variert innhold i forhold til andre kanaler. Gjennom lisenspengene får de penger til å lage dokumentarer og nyhetsprogram som de andre ikke får. NRK i forhold til de andre sender ikke 1800 forskjellige såpeserier til forskjellige tider på døgnet og de har et mye mere variert innhold i sitt sendeprogram enn det de andre kanalene har. NRK har i tillegg helt andre mediepolitiske mål enn det de andre kanalene har. De er pålagt å ha et mere variert innhold gjennom dokumentarer, barneprogrammer og programmer for minoritetene i landet. Derfor ser du program som Migrapolis og Oddasat på NRK. Det skjer ikke på andre kanaler. Det at NRK har lisensen gjør at den er mindre kommersiell enn andre kanaler og det er jeg på en måte glad for. Tenk deg hvordan NRK hadde vært uten denne lisenen. Da hadde du ikke fått sett på OL på samme måte som vi har fått disse to ukene og jeg kan love deg at det hadde kun vært 20% av det der er i dag. Lenke til kommentar
JanFr Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Her er jeg uenig. Jeg mener at vi hadde fått et bedre OL uten NRK-lisensen. Da hadde det kanskje blitt til at noen idretter gikk på NRK, mens noen andre går på TV2. Dette fører til at begge kanalene må krangle om å gi deg de beste OL-sendingene. Hvis flere liker TV2, TV3 og TV Norge synes jeg det er rettferdig at det er de som skal få flere seere, mer penger og kunne lage flere og bedre programmer. Hvorfor synes du at den norske staten skal prakke på folk en TV-kanal de ikke vil se på? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Wow. Kongo og Uganda i en tråd om vinter-OL i 2022. Publikumsmessig var Torino en skandale. Ikke den beste stemningen på stadion, og ingen folk ute i løypene. Vancouver har litt mer stemning, men liv langs løypene er det ganske lite av. På Lillehammer var det folk overalt, det er det som gjør lekene unikt. Rogge er vel ute etter folkefest, og det får han dersom lekene kommer til Sør-Norge. Pga. kort reisevei burde Østlandet bli prioritert. Selv om Tromsø har god natur, så tviler jeg på at vi hadde fått sett titusener langs løypa der. Selv for å komme seg dit måtte man vel ha dratt på Monsen-ekspedisjon, og hadde vel endt med at alle hadde bodd i telt, samtidig som de hadde fryst i hjel. Ja til OL på Lillehammer/Oslo med ordentlig stemning overalt. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Så du vil se OL der det hele tiden er avbrudd av reklame? Det har faktisk ikke jeg lyst til. NRK løser dette på en veldig bra måte slik det er i dag. De viser deg mye og de har et utrolig bra tilbud både på TV og på nett. Hadde dette vært på TV2 hadde du måtte betalt for å se på det? Det hadde vel ikke vært så artig. Dessuten er det jo snakk om at TV2 skal få lisens/du må betale for at du skal se på. NRK får som sagt lisenspenger for at de skal kunne gi et mer variert innhold av programmet. Hvis NRK skulle kommersialiseres ville mange program falt ut og det ville være en helg haug med kommersielle tv-serier osv. NRK er for de som liker det variert og ikke bare det samme. Vi ville nok ikke sett gullrekka som den var i dag og jeg tror det ville vært mindre sport på NRK og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå