KarmaKarl Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Hei, jeg skal lage en problemstilling i samfunnsfag. Oppgaven var sånn her: Lag en problemstilling og drøft, så var det noen forskjellige temaer under som skulle som forslag. - Ytringsfrihet - Bistand - Terrorisme - Globalisering - Makt i det internasjonale samfunn Men jeg står helt fast. Vet ikke hva jeg skal ta. Har vurdert ytringsfrihet og makt i det internasjonale samfunn, men står helt fast. Det er noen saker jeg tenkte som jeg kunne bruke men klarer ikke å gjøre de til noe reelt. Sånn som "Muhammed-karikaturene", usa og hvordan de utøver sin makt. Er det noen som har noen forslag eller gode problemstillinger de kan hjelpe meg med? Lenke til kommentar
ASDW Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 (endret) Du kan jo prøve å "sjokkere litt" med å ta noe ala dette : Muhammed-karikaturene, og hvordan oppstyret rundt disse i Norge og Danmark kan begrense ytringsfriheten. Da spesielt med tanke på hvordan Politiken i danmark har gått ut å beklaget at de trykte dem.. Endret 28. februar 2010 av ASDW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå