8086 Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 (endret) Jeg går for tiden på fjerde året på et femårig studium, ett år på overtid og seriøst lei studiesituasjonen. Jeg vurderer faktisk da å hoppe av studiene før femteåret og masteroppgaven, og bare få skrevet ut en bachelor nå. Masteren kan godt vente. Det jeg lurer på er om jeg får meg relevante jobber med bare en informatikkbachelor? Karakterene mine har med årene sunket i takt med motivasjonen: Førsteåret hadde jeg et par A-er og B i snitt, men D i snitt sist semester ... tror jeg kanskje har en C i snitt nå, og om ikke noe drastisk skjer med studiesituasjonen vil det ikke bedre seg framover. Jeg skjønner at en kandidat med noen D-er og E-er ikke er en drømmekandidat, men A-ene vil jo i det minste vise at omløpet er i orden Trives godt med programmering og har vært eksponert for alt fra x86 ASM til ai-programmering i Prolog. Det må da være noe for meg også, selv om jeg ikke har master? Endret 26. februar 2010 av 8086 Lenke til kommentar
tickinghd Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Man klarer seg greit med en bachelor, men assembly og ai-programmering er ikke det bedrifter vanligvis holder på med. Har du interesse for å jobbe med .net, java eller php er det enklere å komme inn i jobbmarkedet med bachelor. Etter noen års erfaring spiller karakterer og grad mindre rolle. Lenke til kommentar
8086 Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 Man klarer seg greit med en bachelor, men assembly og ai-programmering er ikke det bedrifter vanligvis holder på med. Har du interesse for å jobbe med .net, java eller php er det enklere å komme inn i jobbmarkedet med bachelor. Etter noen års erfaring spiller karakterer og grad mindre rolle. Språk spiller vel liten rolle? Det tar jo maks et par uker å sette seg godt inn i C-lignende språk som Java, C#, eller PHP (lignende som i imperativt programmeringsspråk). De fleste er jo borte i 3-4-5 språk i løpet av en bachelor. Jeg har ingen tanker om å jobbe med ai eller assemblyprogrammering, men jeg har lært mange nyttige teknikker som jeg kan bruke på andre områder. Det er vel det som er viktigst Lenke til kommentar
tickinghd Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 (endret) Språk spiller vel liten rolle? Det tar jo maks et par uker å sette seg godt inn i C-lignende språk som Java, C#, eller PHP (lignende som i imperativt programmeringsspråk). De fleste er jo borte i 3-4-5 språk i løpet av en bachelor. Jeg har ingen tanker om å jobbe med ai eller assemblyprogrammering, men jeg har lært mange nyttige teknikker som jeg kan bruke på andre områder. Det er vel det som er viktigst Ja. Mye er likt på tvers av programmeringspråk. Men er man flink å skru en mutter på en skrue er man ikke nødvendigvis utlært mekaniker. Det er litt sånn når man jobber som programmerer. Man oppdager hele tiden noe nytt og man blir stadig bedre i sitt felt med erfaringen man får. Og når du har litt erfaring er det stor sjangse for at den neste jobben ligner på den forrige. Sånt blir man spesialist av. Edit: typo.. Endret 3. mars 2010 av tickinghd Lenke til kommentar
kimla Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Språkene er gjerne veldig like, det er bibliotekene man må lære seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå