phnx85 Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Er det mulig å finne nick'et til en person på irc hvis jeg bare har ip'n demmes? En person prøver å hacke meg (men blir stoppet av NIS), så jeg bare tester /dns 213.104.65.44 i mIRC bare for å sjekke om personen er på irc. Det er han. Men er det mulig å finne nicket? Lenke til kommentar
Corn Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Beklager å måtte skuffe deg, men selv om mIRC finner ip'en ved DNS, så betyr det ikke at han er på irc. Den finner hostnamet uansett om han er på eller ikke. Dersom han er på, så tror jeg det skal holde ved å bruke /who "og-sett-inn-hostnamet-her-uten-gåseøyne" Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Dersom han er på, så tror jeg det skal holde ved å bruke /who "og-sett-inn-hostnamet-her-uten-gåseøyne" Kommandoen /who <ip> vil bare gi et resultat hvis personen ikke er +i ( invisible ) eller befinner seg i samme kanal som vedkommende. I praksis er det liten sjanse for å finne nicket på denne måten, selv om det er verdt et forsøk. Eventuelt kan man prøve kommandoen 'nbtstat -N <IP>' for å se om man kan finne noe informasjon om personen som er pålogget. Dette er også helt nyttesløst hvis netbios er sperret mot Internet ( noe som er en god ting ). Andre kreative metoder: hender i blant at noen kjører en web-server på samme IP, hvor personen har lagt ut flott info om seg selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå