Substitute Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Jeg har Lacie 2TB disk som jeg bruker til å ta backup. Eksempel Jeg ønsker at all musikk som ligger i mappe d:\musikk skal tas backup av slik at det ligger på backupdisken i mappen F:\musikk ikke noe ekstra. Når jeg då tar backup f.eks 1 gang i uken så tar den med forskjeller fra sist. Jeg ønsker også at alt jeg tar ikke er komprimert, slik at jeg kan spille av musikk og bilder osv kan spilles av og deles med andre. Hvordan får jeg dette til enkelt. Har prøvd Genie programmet som følgte med disken, det ble ikke noe suksess. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Kjenner ikke til Genie sitt backupprog. men det skulle vel være noen instillinger der som gjør at data ikke blir komprimert og med samme filstruktur som du har på org.disken? Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Jepp, jeg tok av komprimering, men og det gikk greit for bilder, men ikke for musikk. Filene der er og blir ulesbare genc filer. Filene som ble overført til backupdisken havnet ikke i F:musikk, men i \\LACIE-2BIG\Musikk\Musikk\MF\F\Musikk\Mp3, og det var utrolig irriternede. Kanskje jeg bare bør ta en control+c og control+v manøver og heller slette neste gang jeg vil ta en backup.... Lenke til kommentar
myhken Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 http://www.superflexible.com/index.htm Det programmet bruker jeg til å ta backup her hjemme. Programmet kopierer normalt alltid filene direkte. Om du ønsker kan du komprimere dem i .zip format, men det må du aktivt velge. Du kan synkronisere mapper og hele disker. Ned til enkelt filer. Du velger selv hvor ofte det skal ta backup, synkronisere etc. Enten manuelt, eller automatisk. Jeg har programmet kjørende på alle pcene mine her hjemme. På serverene mine tar det automatisk backup av viktige filer og delte mapper etc flere ganger i døgnet. Kopierer da filer både mellom de to serverene, virtuelle pcer, ut på ekstern harddisk og til en FTP server som står hjemme hos mamma. Så programmet gir deg utrolig med muligheter. Men det koster litt da. Finnes kanskje andre gratis alternativer der ute, men jeg har kun brukt dette de siste fire årene, om ikke lengre. Og en lisens lar seg faktisk bruke på flere pcer på samme tid. Kanskje ikke helt etter betingelsene, men det funker i alle fall. Lenke til kommentar
PowerShot-x Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Jeg bruker denne, men den koster penger. Du kan også ta speilbilde av hardisken, og try&decide. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Jeg bruker denne, men den koster penger. Du kan også ta speilbilde av hardisken, og try&decide. Jeg bruker Acronis til å ta backup av hele disker jeg da. Til Image filer som jeg kan restore. Har ikke testet ut backup funksjonen der du kan ta backup av enkeltfiler etc. Trodde du da måtte ha en full kopi først, og at du så kunne ta backup av de filene som hadde forandret seg siden sist. Men har ikke den nyeste utgaven... Men til kun fil kopiering (duplisering) så anbefaler jeg Super Flexible File Synchronizer Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 17. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2010 Ok da har jeg funnet programmene for meg. Bruker Allway sync til å synkronisere filer på backup disk og fant crashplan som kan være et godt alternativ til å ta backup for å ha på nett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå