Gå til innhold

Oppgradering av PC

Anbefalte innlegg

Dette blir kanskje et litt dumt spørsmål,men jeg har lært (Fra tidligere opplevelser) at det hjelper å spørre de som har peiling, uansett hvor bra et tilbud du kommer over.

Ok... Så var det spørsmålet, jeg har en halvt år gammel gamer, rundt 2000-3000 kroner som jeg kan bruke på en oppgradering og flere ting jeg vil oppgradere. Specs er som følger (kodeboks er vel greit?). jeg har brukt prorammet Speccy (Piriform) til å vise det.

Kabinett nevnes ikke, men jeg har et Antec 183 Performance One (Muligens annen rekkefølge?). Alt av Desktop, er jeg veldig fornøyd med, så der trenges ingen forslag.

Operating System
MS Windows 7 Home Premium 64-bit

CPU
Intel Core i7 920  @ 2.67GHz (Denne er overklokket på 3,4 Ghz, D0 Stepping)
Bloomfield 45nm Technology

RAM
6.0GB Dual-Channel DDR3 @ 679MHz (Rar visnings måte?)4-9-9-24 (Dette er 1333 Mhz minne, en av grunnene til at jeg ikke går lengre enn 170 Mhz "BCLK")

Motherboard
Gigabyte Technology Co., Ltd. EX58-UD3R (Socket 1366)

Graphics
BenQ V2400Eco  (Analog) on ATI Radeon HD 4800 Series   
ATI Radeon HD 4800 Series (XFX Pine Group)--- (Ati Radeon 4890, skjermen er (Som navnet antyder)24 tommer og kjører oppløsning 1920x1080)

Hard Drives

1000GB Western Digital WDC WD1001FALS-00J7B1 ATA Device (IDE) (1 TB Western Digital Black, med dual core)

Optical Drives
TSSTcorp CDDVDW SH-S223B ATA Device
KFID WLARWLENO SCSI CdRom Device

Audio
Creative X-Fi Audio Processor (Creative X-fi Xtreme Gamer) (WDM)

Jeg er selv 13 år og bruker PC'en min mye til:

Spill

<Ikke så ofte nå som før, men når jeg først spiller er jeg glad i (Veldig) god grafikk og ytelse>

Musikk

<Mye høy (alternativ) rock,men også annen musikk. Kan også noteres at jeg har Logitech X-530 Høytalere, som jeg ikke er så veldig fornøyd med pga: dårlig bass og skarpe lyder på høyt volum. Bare noter at disse fikk jeg for rundt 7-9 år siden med min første pc når jeg var ganske liten, så jeg kjøpte ikke noe billig greier jeg egentlig ikke er fornøyd med (De var ikek så dårlige til datidens bruk)>

Skolearbeid

<Har mer enn nok kraft til det (Open office osv..)>

Overklokking, osv

<Må noteres at maskinen er også et slags utløp for min kreativitet og nysjerrighet, jeg er veldig interresert i data og prøver stadig ut nye ting og programmer osv>

Så spørmålet er hva ville vært best å bruke pengene mine på (F.eks mest fremtidsrettet. Noen høytalere ville vært fint,men har hørt my dårlig om Logitech sine Z-5500, som jeg har sett på) og burde jeg eventuelt spare til noe mer, som kanskje kommer senere eller blir dyrere?

Håper det var grundig nok informasjon, og takk på forhånd for alle tips (eller annet) :)

<<Da er det bare å vente :whistle: >>

Endret av Dragonstone-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...