Emberley Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Tja, som emnetittelen sier, skal jeg bytte batteri på min Audi Ar 2000mod, men jeg har kommer sp langt at jeg har funnet ut at det var lettere sagt enn gjort - For det første, så får jeg ikke av den plastikkboksen på toppen, som det går 3-4 ledninger inn til, og for det andre, så virker batteriet boltet fast i bilen, altså, når jeg tar tak i batteriet og rister litt på det, så følger hele bilen med. Vet ikke hvordan jeg kan forklare dette nærmere, men regner med at de som har greie på det og vet hvordan det gjøres skjønner hva jeg mener og kan gi meg noen pekepinner. Takker og bukker! =) Lenke til kommentar
Waco Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Batteriet er fast i bilen, dette er lovpålagt. Mest sannsynlig 2 fastskrudde klemmer som holder batteriet fast. På 2 av sidene av batteriet. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Har man så lite teknisk innsikt at man ikke klarer og se hvordan batteriet sitter festa så bare send den på verksted. Batteriskift tar max 5 minutter. Du får ikke av plastikk dekselt over batteriet engang så du har antagligvis ikkenoe under panseret og gjøre. Lenke til kommentar
sn9ken Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 1 stk 13mm skrue som sitter på en liten festeplate nede "forran" batteriet, 2stk 10mm muttere som holder battripolene, Lokket som sitter på batteriet ditt med ledninger og sikkringer får du nok ikke av nei, bare hold det unna når du drar det ut. sett i nytt batteri og monter. burde ta deg 2 min Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Hmm ja baklager er vel noen av de batteriene som har det ledningsmekket oppå. Det mekket oppa kan være litt i veien. Noen har jo også den bedritne puta rundt batteriet. Kast den først som sist. Er vel en av disse bilene det faktisk er kjipt og bytte batteri på. Bare bøy alt unna dem gjør det ikkenoe penere på merkeverksted. Lenke til kommentar
Handydan Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Hva er denne boksen på toppen av batteriet. Jeg mangler lokk der, og det er en av de metalskivene som har brent seg. Bilen hadde plutselig ladet seg ut, og det var da jeg oppdaget det. Jeg skrudde av koblingen fra den sorte boksen til batteriet, ladet opp batteriet. Bilen starter uten den ene ledningen inne i den sorte boksen tilkoblet. Hva er denne boksen ? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Hei, det er diverse sikringer oppi denne boksen. Sikringene er til radiatorvifte og glødeplugger (for diesel) osv. Sikringen til radiatorviften på min A3 var smeltet da jeg overtok min 1998 A3. Vil sterkt anbefale deg å kjøpe Haynes Audi A3 1996-2003 bok. De som har en bilmodell med tilhørende Haynes bok er svært heldig. 167 kroner er gitt vekk og er til nytte for amatører og proffe. Lykke til med batteribytte og en glimrende bil! Jeg har skrudd mye på A3 og har blant annet fikset: -Takluke -Bremser (kalipperne bak skulle jeg hat haynes bok på før jeg startet) -Elektrisk -Gløding -Bilstereo Det neste store jeg skal i gang med nå er å bytte (lodde) lcd-display på kjørekomputer. Viser bare crap så snart bilen er varm. Display kjøpes på ebay til $30. Møller tar ca 10.000 kr for å reparere samme feilen da de bytter hele spedometergreiene. LCD fix er ikke omhandlet i Haynes . (Men rikelig på google) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå