CARZONE Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 er en ganske fersk hobby fotograf som har laget et lite "studio" hjemme, men jeg har ganske mange skarpe led lykter som jeg tenkte jeg kunne bruke som lys. de er på 180 til 220lumen...er dette mulig eller er det bedre å kjøpe flere blitser? Lenke til kommentar
GSM Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Tror du bør satse på blitser...220lumen er ikke så mye, og du må huske på at Led gir et veldig konsentrert lys med mindre man sprer det med linser. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Bruk heller småblitser, rimelige studioblitser eller fastlys, eller rett og slett bare vanlige arbeidslamper eller noe sånt. LED for denne bruken er nok ganske vanskelig. Du trenger mye lys, et par hundre lumen holder ikke så langt. Dessuten gir umodifiserte LED-lyskilder som nevnt over en liten, og dermed hard, lyskilde. Det finnes LED-paneler for fotoformål, men da primært tiltenkt videobruk. Og de er ekstremt dyre! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå