Gå til innhold

Problemer med apache /NAT ?

Anbefalte innlegg

Jeg kjører plesk for å behandle domener og benytter da en firewall med NAT, så portforwarding da til intern IP er i orden. så i /etc/network/interfaces har jeg da statisk ip på eth1 og plesk lager da eth1:1 som peker til den offentlige. Men så sier da duden som har jobbet nå i 2 dager på server att jeg har en NAT feil der apache peker til min offentlige ip men siden som kommer opp er da peker mot min interne IP.Mener jeg har satt opp riktig i /etc/resolve.conf og /etc/hostname. Tracert mot domenene fungerer også. Likeså nslookup

Firewall er da smoothwall 3.0

Endret av Lindsay
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså det som er greia er att om du skriver da domenenavnet så kommer du da til den interne default template. Når det er riktig skal du da ha mulighet å gå derifra til ditt pleskpanel.Og da kan en skifte ut den index.html med din egen og domenet fungerer. Det som er gjort er att filer er overført men det fungerer da ikke

Lenke til kommentar

Her er det svaret jeg fikk da

It does not verify validity of NAT configuration or whether correct IPs are being specified in TCP/IP packets being delivered to the server.

Server listens on port 80 both at xx.xxx.xxx.xx and 192.168.0.6, thus canyouseeme.org check succeeds. Yet Packets destined for port 80 are being in reality processed at 192.168.0.6 interface. And since virtual host in Apache is configured with 84.52.229.227 IP, request naturally fails to locate such site at 192.168.0.6.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...