Gå til innhold

Hva synes dere om pels?


ja eller nei?  

90 stemmer

  1. 1. hva synes dere om pels?

    • fint/kunne gått med det
      39
    • kunne aldri gått med det
      51


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Jeg skjønner ikke hva som er så fælt med at folk bruker pels.

Jeg har pelskåpe selv jeg, og bruker den daglig nå om vintern. Skikkelig digg pusepels, sølvrev eller noe sånt tror jeg det er.

 

Har fått masse fine tilbakemeldinger om den også. Det hender jo at en og annen kvisete feit slugge roper noe stygt, men det driter jeg i. De fleste er kvapsete feministjenter uansett, og slike hører jeg ikke på.

 

1. "jeg skjønner ikke hva som er så fælt med at folk bruker pels"

 

Det som mange reagerer på er hvordan leveforholdene til disse dyrene er, og det strider i mot dyrets natur og leve i et bur p x kvadrat. Dette har mange negative konsekvenser for dyret fysisk og psykisk, mange syns ikke dette er etisk riktig. Nok om det, du kan jo lese opp om hvordan pelsdyrene lever, men det tror jeg ikke du har interesse av. Uansett, det verste er kansje at du ikke kan se en sak fra begge sider. Du skjønner virkelig ikke hvorfor noen tar avstand fra denne industrien. Det sier meg at du er ganske...korttenkt? Og kunne se og vurdere en sak fra to sider, er en fin egenskap, som du tydlivis mangler.

 

2."Har fått masse fine tilbakemeldinger om den også. Det hender jo at en og annen kvisete feit slugge roper noe stygt, men det driter jeg i. De fleste er kvapsete feministjenter uansett, og slike hører jeg ikke på."

 

Dette her er bare latterlig. Nå generaliserer du alle som bryr seg om dyrnevern. Og putte alle folk i bås, ER korttenkt. Jeg har ikke høye tanker om dere som gjør det.. Du kan likså godt si at alle som hører på black metall er satanister, alle av utenlandsk opprinnelse er terrorister, OSV OSV OSV. Ser du virkelig ikke hvor dumt det er?? LYKKE til videre, sier jeg bare..

;)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Du kunne jo bare prøvd og tvinge meg, lykke til. Hadde ikke kjøpt ny kåpe til deg. Dooh..

 

Tror du jeg ville sagt til deg "Hei, du din pelsnazi. Kjøp en ny kåpe til meg". Nei du, jeg hadde nok gått rettens vei, hvor du foruten å tape, ville blitt i dømt saksomkostninger.

 

Da har du for det første, en større utgift enn hva du hadde regnet med enn da du tenkte, "Som den idioten jeg er, så ville det jo vært morsomt å kaste maling på noen".

 

For det andre, ville en ny pels betydd mere penger inn i kassa til pelsnæringen som DU sterkt er imot.

 

Jeg ville gått bort i fra situasjonen, før du hadde rukket og gjort noen ting. Du hadde bare stått der fortumlet med rød maling over hele deg.

Du kunne anmeldt det, men siden du ikke vet hvem jeg er, så hadde antagelig saken blitt henlagt over bevisets stilling.

Lenke til kommentar

En annen ting er at de siste ukene i Norge har ytringsfriheten vært kraftig debattert. Folk må da få lov til å mene og stå for det de vil uten at andre skal komme og kreve det motsatte.

 

I denne gruppen på Facebook virker som det er mer motstandere som er ute etter å rakke ned på de som faktisk er for pels.

 

Forskjellige mennesker, forskjellige meninger.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Hold dere unna Gypsy, må være en troll eller noe. Oppfordrer til lovbrudd og driver kun med hets.

 

Personlig forstår jeg ikke at pels kan få folk til å få slike følelser, er ett klesplagg som har blitt brukt tusenvis av år, og nå skal det plutselig være så ille.

 

Eyy, første gang noen tar meg for og være troll!

 

Jeg har ALDRI oppfordet til lovbrudd. Les gjennom postene en gang til.

 

Og hvor driver jeg med hets? Jeg syns jeg er ganske så konstruktiv. Og

Det var dere som absolutt ville fortsette og diskutere det at jeg er villig til og kaste maling på pels.

 

get over it..

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Hvis han skal gå bortifra lover, hvorfor skal ikke jeg?

 

Sense, I make some

 

 

Det er da virkelig en forskjell på dem to. Jeg kunne aldri tenkt meg og fysis skade noen, uten en veldig sterk grunn..

Uansett så tar jeg ikke det utsagnet så alvorlig, du har det vel mest i kjeften tenker jeg.

Lenke til kommentar

Hvis han skal gå bortifra lover, hvorfor skal ikke jeg?

 

Sense, I make some

 

 

Det er da virkelig en forskjell på dem to. Jeg kunne aldri tenkt meg og fysis skade noen, uten en veldig sterk grunn..

Uansett så tar jeg ikke det utsagnet så alvorlig, du har det vel mest i kjeften tenker jeg.

Det er ingen forskjell på loven, enten gjør du noe lovlig, eller så bryter du loven og er kriminell. Uansett blir du straffet.

Lenke til kommentar
Personlig forstår jeg ikke at pels kan få folk til å få slike følelser, er ett klesplagg som har blitt brukt tusenvis av år, og nå skal det plutselig være så ille.

 

Det er forskjell på livet på jorda for tusen år siden contra i dag.. På den tiden måtte du ikle deg pels for å overleve, i dag derimot, er det bare teit å bruke pels. Du får varme klær som koster mye mindre enn en pels.

Lenke til kommentar

Forskjellen ligger i hvilken grad du blir straffet. Overfall med balltre blir nok i høy grad sett på som mer alvorlig enn å kaste rød maling på noens klær.

Jeg er forresten veldig nysjerrig på hvordan du skulle gått rettens vei mot noen som kastet rød maling på deg, Kavinsky, iallefall når det er lite sannsylig at du skulle fått navnet til denne personen.

 

Jeg ville selv aldri gått i pels, og synes pelsindustrien er forkastelig, men folk får selv velge hva de vil gå med uten at jeg skal kaste maling på dem. Det vil uansett være hyklersk av meg å fordømme alle som går i pels, mens jeg selv bruker et skinnbelte. Jeg oppfordrer iallefall alle som skal bruke pels til å kjøpe "Origin Assured".

Lenke til kommentar

En annen ting er at de siste ukene i Norge har ytringsfriheten vært kraftig debattert. Folk må da få lov til å mene og stå for det de vil uten at andre skal komme og kreve det motsatte.

 

I denne gruppen på Facebook virker som det er mer motstandere som er ute etter å rakke ned på de som faktisk er for pels.

 

Forskjellige mennesker, forskjellige meninger.

 

Hadde det vært like teit av folk å melde seg inn i nazistgrupper på facebook for å rakke ned på nazistene?

Lenke til kommentar

Har altid hatt lyst til og hive rød maling på folk med pelskåper.

 

 

Jeg tror nok heller disse pelsmotstanderne skulle gått en litt anne vei, bli klesdesignere for så å få moten til å gå bort fra pels (dvs. finne et like bra og fint alternativ)

 

Hva mener du med like bra?det finnes jo alternativer som varmer like mye og ser ut som pels.

Lenke til kommentar
Jeg tror nok heller disse pelsmotstanderne skulle gått en litt anne vei, bli klesdesignere for så å få moten til å gå bort fra pels (dvs. finne et like bra og fint alternativ)

 

Hehe, dette er slik som pelsmotstandere (som meg) hater å høre. Det får da være grenser for engasjementet! Å hive maling holder i massevis! :!:

Endret av toro2
Lenke til kommentar

@jogurten (og quote fucker seg fortsatt opp)

 

Vurderte å legge inn en liten kommentar om å ikke prøve å nevne fuskpels en gang... Det blir ikke det samme, personlig ser jeg somregel at det er fuskpels på lang avstand, og hvis man først skal ha noe som ser ut som pels, så synes jeg man burde gå for pels.

Det jeg mente var heller å lage noe annet, så man får fokuset helt vekk fra pels. Det for bli opp til de som har noe i mot pelsbruken å finne ut.

 

Jeg tror at så lenge det er noe som likner pels så vil nok mange ha ekte pels fordi det ser og føles mye bedre ut enn de falske greiene.

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Jeg ville gått bort i fra situasjonen, før du hadde rukket og gjort noen ting. Du hadde bare stått der fortumlet med rød maling over hele deg.

Du kunne anmeldt det, men siden du ikke vet hvem jeg er, så hadde antagelig saken blitt henlagt over bevisets stilling.

Du hadde ligget i bakken før du hadde rukket å ta et skritt.

 

Efaringen jeg selv sitter med av aktivister rundt pels, eller for den sakens skyld dyr generelt, er at de er på langt nær konsekvente. Har du katter Gypsy ? Mange mener at å ha katter i hus er dyreplageri. Spiser du kylling ? Går du med skinn klær ? Vet du hvordan DE dyrene behandles ? Det er virkelig ikke så mye bedre enn hvordan pelsdyr I NORGE behandles.

JA jeg vet forholdene i Asia er forkastelige mange steder, derfor som jeg skrev tidligere tar jeg avstand hvis jeg vet pelsen kommer fra Asia. Er den derimot fra Norge gjør det meg ingenting. Om andre vil kjøpe pels fra Asia får det så være.

 

Du generaliserer i tillegg, noe du tidligere i tråden gikk sterkt ut mot.. Hva om det er pels fra Norge/Europa ? Hva om det er kunstig pels ?

 

Du er tydeligvis ikke så forskjellig fra dine frender Gypsy. :)

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Jeg tror at sivil arrestasjon er veien å gå dersom noen hiver maling på pelsen din.

§ 176. Når det er fare ved opphold, kan politimann foreta pågripelse uten beslutning av retten eller av påtalemyndigheten. Det samme gjelder enhver annen dersom den mistenkte treffes eller forfølges på fersk gjerning eller ferske spor.

 

Den som uten å høre til politiet har foretatt en pågripelse, skal straks overgi den pågrepne til politiet.

 

Problem solved.

Endret av Henrik C
Lenke til kommentar
Jeg tror at sivil arrestasjon er veien å gå dersom noen hiver maling på pelsen din.

 

Jeg er nærmere to meter høy, og du som går med pels skal ta meg?? :tease: Du kan umulig være så ille tøff.

 

Du får prøve deg på meg da vettu ;)

Selv om jeg bare er 1,75 og jente så har jeg trent kick boxing i snart 15 år og "felt større trær" enn deg på "nesten to meter" ;)

Bare å prøve deg på pelsen min :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...