kalle2 Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 eg kjøre ubuntu 9.10 og kubuntu 9.10 i dualboot me grub men får ikje fjernet tekst i grub. prøvde følge det eg leste i denna linken og resultatet blir feil når eg starte :-( men ser rett ut i terminal trur eg ubuntu terminal kubuntu terminal men resultatet ser sont ut kan ikje starte fra 14 og 17 no men korfor forsvinne dei ikje i grub? forsvant fra boot mappo. kan bli lang liste over kjerner som er avinstalerte i den lista i grub å da vil eg jo ikje. hvordan bli kvitt avinstalerte kjerner? Lenke til kommentar
mikeys Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Du kan sjekke /boot og se om de gamle kernel imagene fortsatt ligger der. Hvis du sletter vmlinuz, config, System.map og initrd filene for -14 og -17 og kjører ´update-grub´ igjen tror jeg de forsvinner for bootmenyen din. Lenke til kommentar
kalle2 Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Du kan sjekke /boot og se om de gamle kernel imagene fortsatt ligger der. Hvis du sletter vmlinuz, config, System.map og initrd filene for -14 og -17 og kjører ´update-grub´ igjen tror jeg de forsvinner for bootmenyen din. det er kun-19 i/boot og i update-grub vise kun -19 men ikje når ein reboote då vise 2ganger -14-17 men kan ikje starte fra dei siden dei e fjerna fra både kubuntu og ubuntu. Lenke til kommentar
mikeys Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Da tror jeg nesten du blir nødt til å sjekke grub sine instillinger, har ikke tatt i bruk den nye grub selv enda så jeg kan nok ikke hjelpe deg der dessverre. Lenke til kommentar
Venesis Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Om du er fortrolig med å endre konfigurasjonsfiler, kan du fjerne de overflødige valgene fra grub ved å åpne "meny.lst" fra /boot/grub mappen i en teksteditor. Merk: Krever root-tilgang Lenke til kommentar
kalle2 Skrevet 27. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2010 Om du er fortrolig med å endre konfigurasjonsfiler, kan du fjerne de overflødige valgene fra grub ved å åpne "meny.lst" fra /boot/grub mappen i en teksteditor. Merk: Krever root-tilgang menu.lst viste kun kjerne -19 so såg rett ut i den filen fant ut kos eg sku få det til i sta kjøre komando sudo chmod 644 /boot/grub/grub.cfg og etterpå sudo gedit /boot/grub/grub.cfg og fjernet kernel -17 og -14 i den filen. då blei da sont eg ville ha det :-) Lenke til kommentar
atlef Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Bare av-installer de gamle kjernene i Synaptic, så forsvinner de fra menyen. Og skulle du være interessert i å redigere Grub2, så bør du sjekke litt mer her. atlef. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå